کد خبر: ۶۷۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۹ 23 October 2018
یکی از سیستم های نظم دهی ارتش در سابق اینگونه بود که برای کوچکترین بی نظمی توسط یک نفر در گروهان ، دسته و یا هر نامی تحت این عناوین ، کل دسته را تنبیه می کردند. حال موضوع به جریان انداختن کارت سوخت بر اثر قاچاق آن توسط عده ای در مرزها دوباره در جریان است که به نوعی یک تنبیه عمومی است.
قاچاق گسترده بنزین، احیای کارت سوخت را در ذهن نمایندگان مجلس،برخی کارشناسان و نیز مسئولان دولتی ، کلید زده است. البته کارت سوخت، یک پیوست هم دارد:افزایش قیمت

در شبکه های مجازی ، موضوع کارت سوخت و قاچاق با بحثهای فراوان روبروشد. عده ای معتقدند بای بنزین گران شود تا قاچاق آن مقرون به صرفه نباشد و عده ای می گویند در صورت استفاده از کارت سوخت،عملا راه قاچاق مسدود می شود.

خبرآنلاین نیز از مخاطبان خود خواست در این باره نظر بدهند. کاربران زیادی دیدگاههای خود را مطرح کردند. ملاحظه این کامنتها نشان می دهد بطور کلی سه دیدگاه در این مورد وجود دارد.

1- موضوع قاچاق سوخت حتی اگر واقعی باشد اتفاق جدیدی نیست و مطرح شدن آن در این مقطع، بهانه ای است برای افزایش 2-3 برابری قیمت سوخت.

2-با توجه به نرخ روز دلار که بین 13تا14هزارتومان است، بنزین حتی اگر 5 برابر هم گران شود باز هم قاچاقش صرف می کند.بنابراین به جای گران کردن بنزین، بروید سراغ مبارزه جدی با قاچاقچیان.

3- بنزین متعلق به همه ایرانیان است،حتی آنهایی که خودرو ندارند. بنابراین وقتی بنزین با کارت سوخت توزیع می شود، سرمایه ملی فقط به ماشین دارها تعلق می گیرد و هرکس تعداد بیشتری خودرو داشته باشد سهمش از سرمایه ملی بیشتر است. در واقع در این فرایند کلاه گشادی بر سر مردمی که خودرو ندارند یا از آن کمتر استفاده می کنند، می رود.

وسرانجام:4- ظاهرا مسئولان سوراخ دعا را گم کرده اند. مگر این قاچاقچیان محترم که روزی 10تا20میلیون لیتر بنزین قاچاق می کنند چند نفرند؟ 100نفر؟1000نفر؟ 10000 ؟1000000؟ یک میلیون؟... خب. با فرض اینکه یک میلیون نفر هم باشند معنا دارد که بجای مجازات این یک میلیون،79میلیون بقیه را مجازات کنیم و مجبورشان کنیم به گران خریدن بنزین؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار