همچنین در این آیین از اعضای ستاد نماز جمعه آستارا ، خبرنگاران رسانه های گروهی و نیز خبرنگار ایرنا به سبب پوشش اخبار نماز جمعه تجلیل شد.
کد خبر: ۶۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 27 July 2015
آستارا - ایرنا - همایش نماز جمعه همدلی و هم زبانی به مناسبت سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، امام جمعه شهرستان آستارا روز دوشنبه در این آیین گفت: دهه چهارم انقلاب اسلامی، دهه عدالت و پیشرفت پس از سه دهه تلاش و مجاهدت نام گرفته است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه این موفقیت مبتنی بر آرمان های اصیل امام خمینی (ره) شکل گرفته، افزود: صیانت از این میراث بزرگ و تداوم و استمرار این حرکت غدیری و عاشورایی، جز با ایمان برگرفته از قدرت معنوی تمام عیار امکانپذیر نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی (ره) به امامت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران ، اضافه کرد: اکنون شاخ و برگ این شجره طیبه بعد از سه دهه، همه کشور را فرا گرفته و به کانونی پرقدرت و تاثیرگذار در محیط داخل ، منطقه و بین الملل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه به سرچشمه عزت و اقتدار نظام یعنی ولایت فقیه وصل می باشد ، اظهار کرد: نماز جمعه از ظرفیت فوق العاده ای در جهت تولید قدرت نرم و تاثیرگذاری بر تحولات سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی برخوردار می باشد.

حجت الاسلام حافظ نیا در ادامه با تقدیر از حضور حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد نخستین امام جمعه شهرستان آستارا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این آیین گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا تاکنون حضور هشت امام جمعه را در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی تجربه کرده است.

امام جمعه آستارا افزود: در طی این دوران همواره نماز جمعه آستارا با شور و حال خاص و وصف ناپذیری برگزار شده است.

وی نقش مردم ، مسوولان و همکاری ستاد نماز جمعه را در پربار برگزار شدن آیین های عبادی سیاسی نماز جمعه غیر قابل انکار خواند و گفت: ستاد نماز جمعه آستارا چهار سال قبل بین 700 ستاد نماز جمعه کشور به عنوان ستاد برتر معرفی شد.

ارائه مقالاتی از تاریخچه نماز جمعه توسط جواد معیتی ، نقش نماز و عبادت در ارتقای سلامت روانی فرد و جامعه توسط محمد رشیدی و حجاب و نماز توسط زهرا حسنی از پژوهشگران و مدرسان دانشگاه و نیز پخش کلیپی از بیانات رهبر انقلاب در مورد نماز جمعه ، شعرخوانی توسط توحید مهدی نژاد در وصف نماز جمعه و سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان از دیگر بخش های همایش نمازجمعه ، همدلی و هم زبانی در شهرستان آستارا بود.

همچنین در این آیین از اعضای ستاد نماز جمعه آستارا ، خبرنگاران رسانه های گروهی و نیز خبرنگار ایرنا به سبب پوشش اخبار نماز جمعه تجلیل شد.

پنجم مرداد 1358 سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان روز نماز جمعه نامگذاری شده است.

شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار