کد خبر: ۶۷۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸ 24 October 2018
سامانه بارشی توأم با رعد و برق و افت دما در سواحل شمالی و شمال شرقی از جمعه تا یکشنبه ۶ آبان فعال می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سامانه بارشی رگباری توأم با رعدوبرق، وزش باد شدید و افت دما در سواحل شمالی و شمال شرقی کشور از بعدازظهر جمعه تا پایان یکشنبه ۶ آبان فعال می‌شود؛ این سامانه موجب آبگرفتگی معابر عموی و احتمال سیلابی شدن مسیلها بخصوص در مناطق کوهپایه ای و رودخانه های فصلی در این استان ها می شود:
جمعه : آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ، اردبیل ، گیلان ، غرب مازندران ، کردستان ، کرمانشاه ، ایلام ، نیمه شمالی خوزستان ، غرب چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز در استانهای قزوین ، البرز و تهران .
شنبه : گیلان ، مازندران ، گلستان ، خراسان شمالی ، خراسان رضوی ، شمال سمنان ، نیمه غربی لرستان ، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد ، غرب چهار محال بختیاری و به سبب شکل گیری ابرهای همرفتی بر روش خیلج فارس در سواحل استان خوزستان و بوشهر وزش باد شدید موقت ، رگبار باران ، رعد و برق و مواج شدن دریا پیش بینی می شود.
شایان توجه با گذر جبهه سرد و سرمایش هوا در ارتفاعات کوهستانی اردبیل ، مناطق مرتفع و کوهستانی البرز ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی احتمال بارش و نشست برف دور از انتظار نیست.
همچنین از جمعه شب تا یکشنبه مسیر جاده ها کوهستانی سواحل خزر به استانهای مجاور بخصوص گردنه ها مه آلود پیش بینی می شود و با احتمال بسیار موجب کندی یا اختلال در تر افیک جاده ای این مناطق می شود.
شورای هماهنگی مدیریت بحران استان / شهرستان ضمن آمادگی کامل ، هماهنگی های لازم را به منظور فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز جهت مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق ، صاعقه ، وزش تند باد شدیدو با هرگونه حادثه احتمالی دیگر در این خصوص اقدامات بازدارنده را انجام دهد.
سازمان مدیریت بحران تصریح کرده است ، صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی هموطنان ساکن در مناطق تحت تاثیر به ویژه کشاورزان ، دامداران ، عشایر و حاشیه نشین های رودخانه ها برای رعایت موارد احتیاطی بهنگام تردد از مناطق و جاده های کوهستانی از طریق عوامل اجرایی ذیربط مهم است.
همچنین بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها ، لایروبی قنوات ، رودخانه ها و کانالها ، هماهنگی لازم جهت تخلیه ساکنین منازل تحت تاثیر و آسیب پذیری در مقابل اینگونه حوادث وا سکان موقت در مکانهای امن تا رفع شرایط اضطراری ( در صورت نیاز ) و همچنین همکاری با نیروهای امدادی ، راهداری ها، پلیس راهور عوامل مردمی در این خصوص مورد انتظار است و رعایت اصول ایمنی در همه موارد الزامی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار