کد خبر: ۶۷۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 26 October 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کرم خوشفکر کارشناس حوزه روابط عمومی در حوزه بهداشت و درمان طی یادداشتی به لزوم اطلاع‌رسانی در این حوزه چنین آورده که استان کهگیلویه و بویراحمد در حال گذر از محرومیت و حرکت در مسیر توسعه است که باید در هر عرصه‌ای از جمله در حوزه بهداشت و درمان مرزهای محرومیت را درنوردد.

استان در سال‌های اخیر در زمینه توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی قدم‌های خوبی برداشته اما در حوزه فرهنگ‌سازی برای تشکیل جامعه‌ای تندرست و سالم برای کمک به توسعه و پیشرفت در حوزه‌های دیگر همچنان استانی ضعیف است.

بی‌گمان همان‌گونه که اولیای الهی و ائمه و معصومین و بزرگان دین نیز تاکید کرده‌اند و بالاتر از همه در کتاب الهی آمده عقل سالم در بدن سالم است و اگر می‌خواهیم کهگیلویه و بویراحمد در مسیر توسعه یافتگی دچار رخوت و بی‌حالی نشود باید نیروی انسانی سالم و تندرست داشته باشد.

در حوزه سلامت تنها یک یا دو دستگاه وظیفه و رسالت فرهنگ‌سازی ندارند بلکه همه دستگاه‌های فرهنگی از آموزش و پرورش گرفته تا ارشاد و حوزه هنری و تبلیغات اسلامی و البته رسانه‌ها وظیفه سنگین و رسالتی بس بزرگ بر دوش دارند که در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون حق مطلب ادا نشده است.

برای نمونه دستگاه‌هایی مثل نماز جمعه و تبلیغات اسلامی می‌توانند از چنین تریبون‌های تاثیرگذاری عادات بد و غلط غذایی را در استان تذکر دهند.

آموزش و پرورش نباید خود محلی برای ترویج عادات غلط غذایی شود کما این که در دوره کنونی تلاش‌هایی صورت گرفته اما شاهدیم که همچنان بچه‌های ما در مدارس با صبحانه سالم بیگانه‌اند و برایشان جا نیفتاده که مصرف تنقلات چه ضررها و آسیب‌هایی را متوجه آن‌ها خواهد کرد.

دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در این حوزه فرهنگ‌سازی ضعیفی دارند و در تولید آثار هنری حوزه سلامت بیش از هر حوزه دیگر مهجور مانده است.

فیلم و تئاتر و کتاب و مقاله و عکس اثرگذاری در طول سال‌های اخیر در حوزه بهداشت و سلامت تاکنون در استان با بودن هنرمندان قابلی همچون آیین‌ها و آقایی‌ها و سلیمانی‌ها و سایرین ساخته نشده است.

مخلص کلام این که دستگاه‌های فرهنگی و روابط عمومی‌های استان و هنرمندان ما در حوزه بهداشت و سلامت کار اثرگذار و ماندگاری نداشته‌‌اند و گویی تنها وظیفه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را وظیفه علوم پزشکی می‌دانند که اگر چنین رویه‌ای ادامه داشته باشد پای ما در مسیر توسعه خواهد لنگید./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار