کد خبر: ۶۷۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ 27 October 2018
با همت کارشناسان و محیط بانان استان دومین پرنده شکاری تیمار شده طی دو روز گذشته در دامنه های مناطق حفاظت شده پایتخت طبیعت ایران به پرواز درآمد.

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ، محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درسومین روز از دومین ماه پاییز 97 , در این خصوص گفت: شهروند دوستدار محیط زیست و حیات وحش پس از مشاهده یک بهله عقاب استپی زخمی در مناطق آزاد استان , آن را تحویل محیط زیست داد.

جعفری نژاد افزود: پس از انجام معاینات مشخص شد که این گونه ارزشمند براثر تغذیه دچار مصمومیت شده و ضعف ناشی از این مصمومیت قدرت پرواز را از این پرنده گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عقاب استپی پرنده ای تقریبا" منزوی است که بیشتر در دشت های باز و خشک , مناطق نیمه بیابانی و کوه پایه ها به سر می برد افزود: این پرنده بدلیل مهاجرت های دسته جمعی , در نواحی وسیعی از کشور و  بیشتر در محلهای تجمع شبانه دیده می شود ,  از تیره عقابان  بشمار می آید و از پرندگان مورد حفاظت و حمایت سازمان محسوب می شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: پس ازکسب اطمینان از سلامتی  این پرنده در مرکز تیمار داری شهرستان دنا , عقاب استپی بار دیگر در دامان طبیعت دنا به پرواز درآمد.

گفتنی است  عقاب پرپا یکی دیگر ازپرندگان مهاجری بود که توسط چوپانی در جاده بهبهان – اهواز کشف و به محیط بانان خائیز تحویل داده شد و  پس از تیمارداری , با تائید سلامتی دامپزشک در دومین روز از آبان ماه به دامان طبیعت  منطقه حفاظت شده خائیز بازگشت.

عقاب دنا تیمار و آزاد شد + تصویر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار