کد خبر: ۶۷۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹ 27 October 2018
رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت و درمان با تاکید بر اینکه با پژوهش‌های بدون خروجی راه به جایی نمی‌بریم، گفت: دکتر عزیزی پزشک متخصص غدد بعد از ۳۰ سال مقاله نوشتن بالاخره قرص یدفولیک را تولید کرد که در یک سال ۱۶۰ میلیارد ریال فروش داشت.
حسین وطن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: دکتر عزیزی پزشک متخصص غدد بعد از30 سال مقاله نوشتن به این نتیجه رسید که خانم‌ها در دوران بارداری کمبود ید دارند که در نهایت قرص یدفولیک را تولید کرد که در سال گذشته 160 میلیارد ریال فروش داشت و به نوعی بعد از 30 سال مزه تحقیق را چشید.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تحقیقات در منطقه حرف برای گفتن داریم به گونه‌ای که ترکیه و مصر را پشت سر گذاشته است، عنوان کرد: در گذشته برخی 500 مقاله داشتند در حالی که یک مورد را خود ننوشته بودند و شاید از انتشار آنان نیز خبری نداشتند ولی هم اکنون کمیته‌های اخلاق رشد کرده است.

رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت و درمان خواستار توجه به خروجی محور بودن پژوهش‌ها شد و ابراز کرد: درحالی برای هرکدام از 15 هزار طرح تحقیقاتی در کشور 5 میلیون تومان هزینه کنیم و اعتبارات کشور را هزینه می‌‌کنیم که شاید خروجی خاصی هم نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در صنعت داروسازی خوب عمل کرده‌ایم، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات کنونی وزارت بهداشت و درمان در زمینه داروها این بوده که استانداردهای برای تولید داخل گذاشته می‌شود که برای خارجی‌ها نمی‌گذارند.

وطن‌پور با بیان اینکه 52 شرکت دانش بنیان صادراتی در کشور داریم، ادامه داد: رتبه کشور در زمینه فناوری در سال 92 ، 132 بود که هم اکنون به 65 رسیده است و در سال‌های اخیر وزارت بهداشت هیچ گونه رونمایی در حوزه فناوری قبل از رفتن به بازار نداشته‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار