رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت خبر داد؛
رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت از راه اندازی و انجام نخستین عمل جراحی با دستگاه لاکروسکوپی در بیمارستان این شهر خبر داد.
کد خبر: ۶۷۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۸ 28 October 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت اظهار داشت: دستگاه لاپراسکوپی که در اتاق عمل بیمارستان دهدشت نصب شده است در واقع بهترین نوع برند کشور آلمان است.

وی افزود: این روش جراحی نوین برای نخستین بار است که در شهرستان کهگیلویه انجام شده است.

محمد طاها خادمی ابراز داشت: انجام عمل لاپراسکوپی از بیست سال پیش در ایران آغاز شده است اما از یک هفته پیش این دستگاه به کمک متخصصان در شهر دهدشت راه اندازی و فعال شده است.

وی ادامه داد: برای خرید و راه اندازی این دستگاه نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه شده است.

خادمی با بیان اینکه با این دستگاه جراحی های پیشرفته ای انجام می شود، افزود: با این دستگاه عمل جراحی درآوردن کیسه صفرا، جراحی فیبرم های رحمی و نیز عمل جراحی اینروس های داخل شکمی انجام می شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت بیان داشت: عمل جراحی با این دستگاه موجب می شود که مدت زمان بستری بیماران از یک هفته به 24 ساعت کاهش پیدا کند و هزینه های درمانی کاهش داده میشود و مدت زمان عمل به کمتر از یک ساعت نیز کاهش پیدا می کند.

وی افزود: مهمترین ویژگی این دستگاه این است که عوارض بعد از عمل که ناشی از عفونت و خونریزی محل زخم بوده به مقدار خیلی زیادی کاهش پیدا می کند.

خادمی تصریح کرد: در گذشته این عمل ها به صورت باز انجام می شد که هزینه ها و عوارض بیشتری داشت و بیماران مجبور بودند به شهرها و استان های همجوار مراجعه کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار