حال باید دید آیا غلام محمد زارعی این اتفاق رخ داده در شورای برنامه ریزی استان را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گزارش کرده است یا نه ؟!
کد خبر: ۶۷۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 28 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد/سیاسی ، کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های محروم است که مسائل قومی و قبیله ای چه مثبت و چه منفی در آن به شدت رواج دارد از ستون کشی های قومی برای شرکت در مراسمات فاتحه خوانی تا راه اندازی کارنوال های عروسی و کارنوال هایی در حمایت از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی! بماند که گاها این اصرار بر قومگرایی به جنگ و کشت و کشتار هم می انجامد!
اما یکی از مواردی که بسیار برای کهگیلویه و بویراحمد مهم و حیاتی است ، چگونگی نگاه نخبگان سیاسی ، فرهنگی ، علمی و .. به این مقوله است.
متاسفانه آنچه که این روزها در میان نخبگان استانی مشاهده می شود چندان خوشایند نیست! حضور مدیران ناکارآمد قومیت گرا از جمله آثار سوء همین آفت اجتماعی(قومیتگرایی) است. قومیت فی نفسه بد نیست اما کوبیدن بر طبل قوم گرایی در همه امور و فاصله گرفتن از شایسته سالاری ، مشکل اصلی قومیت گرایی است! چیزی که این روزها به وفور یافت می شود!
متاسفانه عمده مشکلات استان نهفته در همین مسائل ، قومیت گرایی "سردسیر و گرمسیر" و دیگر عناوین قومیتی است. 
بی شک یکی از نخبگانی که در سپهر سیاسی کهگیلویه و بویراحمد حرفی برای گفتن دارد نماینده فعلی استان در مجلس شورای اسلامی یعنی غلام رضا تاجگردون است.
غلام رضا تاجگردون چهره سیاسی و اقتصادی استان ، مجلس و کشور است که پله های ترقی را یکی یکی و با حوصله گذرانده است و هنوز هم امیدی به پیمودن های بیشتری از وی می رود اگر بیش از این مواظب عواقب برخی اقدام های خود و اطرافیانش خصوصاً در این چند سال وکالتش باشد!
یکی از آثار بد قومیت گرایی افراطی استان به موضوع تقسیم مناصب دولتی بین سه حوزه انتخابیه است که بر اساس فشار و سهم خواهی نمایندگان به دور از توجه به اصل شایسته سالاری است که در این زمینه هر سه حوزه دچار این افراط در اصرار بر موضع خود هستند اما از زمان راهیابی تاجگردون به مجلس برخی مدیران این حوزه خود را فارغ از پاسخ‌گویی به افکار عمومی و یا حتی نهادهای نظارتی می بینند !
وجود غرور ، خود برتر بینی ، دخالت در همه امور ، پاسخگو نبودن ، رواج مباحث قومیتی ، عدم رعایت آداب لازم برای مسئولین و بسیاری از صفات مخرب را می توان در بسیاری از این مدیران که متاسفانه بر خلاف مرام و مسلک مردم خونگرم وباصفای دو شهرستان باشت و گچساران عمل می کنند ، به راحتی دید و تک به تک برشمرد!
حتی برخی افراد گفته اند که کار به جایی رسیده است که مدیران ضعیف منتصب به تاجگردون در هر شرایطی نباید از کار برکنار شوند و یا اینکه اگر کار به جاهای باریک کشید نهایتا این مدیران در جایی بهتر از استان برده می شوند !
یا اینکه اعلام می شود برخی ارباب رجوع که پیگیر موضوعی هستند اما از لحاظ قانونی امکان ندارد سریعا اعلام می کنند که به آقای تاجگردون می گوییم که فلانی کار را انجام نداد!
البته نمی توان در این مورد اخیر قبول کرد تاجگردون شخصا در پی رواج چنین تفکر خطرناکی است اما به هر جهت در افکار عمومی این نوعی باج خواهی محسوب می شود که به پای تاجگردون نوشته خواهد شد.
پیامک سرخی که سر سبز بر باد می دهد!
نمونه این اتفاقات و طرز تفکرهای افراطی را می توان در برخی اقدامات یار غار (بر اساس آنچه در محافل غیر رسمی بیان می شود) تاجگردون یعنی فرماندار گچساران مشاهده کرد!
در یکی از نشست های شورای برنامه ریزی استان که عدل هاشمی پور و غلام محمد زارعی حضور داشتند و غلام رضا تاجگردون حاضر نبود و احتمالا دفاع از منافع حوزه را به فرماندار گچساران سپرده بود ، وی هنگامی که نماینده بویراحمد و دنا در حال اعلام جزئیاتی از یک جلسه مجلس شورای اسلامی بود و البته بحث هم کاملا قومیتی شده بود ! با حالتی نچندان مرسوم وسط حرف غلام محمد زارعی پرید و اعلام کرد که الان پیامکی از طرف آقای تاجگردون به من رسیده است که می گوید شما در آن جلسه مجلس حضور نداشته اید ! اقدامی که باعث بهت و تاسف همه شد! و البته غلام محمد زارعی هم تهدید کرد که این بی اخلاقی را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان منعکس خواهد کرد و باید مشخص شود که چرا اینگونه بر بی اخلاقی ها دامن زده می شود!
از طرف دیگر در مصاحبه ای که رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان با تابناک کهگیلویه و بویراحمد انجام داد ، اعلام کرد که در بررسی صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس در صورت کاندیدا شدندر دوره بعد ، رفتار و جزئیات پرونده آنان را از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی استعلام خواهند کرد.
حال باید دید آیا غلام محمد زارعی این اتفاق رخ داده در شورای برنامه ریزی استان را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گزارش کرده است یا نه ؟! چرا که در استانی با وجود چنین مضرات روزافزون قومیت گرایی مطمئناً یکی از شاخص های مهم در تایید صلاحیت ها ، توجه به اقدامات نمایندگان در خصوص این موضوع خواهد بود که اگر غلام محمد زارعی بر پیگیری این تخلف اصرار داشته باشد مطمئنا این مورد در پرونده تاجگردون نزد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ثبت و به شورای نگهبان ارسال خواهد شد که اگر چنین شود این مورد بر موارد احتمالی مرتبط با تاکید بر قومیت گرایی وی اضافه خواهد شد و کار تایید صلاحیت تاجگردون را سخت تر خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
قاسم تقوايي
|
United States
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
غلام محمد با استاني شدن انتخابات كارش تمام است
دولت اينده هم اصول گراست و تاجگردون در ان نقشی نخواهد داشت و بر لبه تیغ است
امرلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
غلام محمد همون اول هم کارش تموم بود با .....
بیلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
فعلا غلام محمد نماینده است . تا کور شود هر آنکه نتوان دید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
بهتر است به جای قومیت گرایی از واژه طایفه گرایی و فامیل بازی استفاده کنید..
قوم گسترده تر از مطالبی است که شما می فرمایید.‌‌
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
کم بازده ترین مدیران در استان دست نشانده تاجگردون هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار