کد خبر: ۶۷۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 29 October 2018
کشاورزان کهگیلویه وبویراحمدی به دلیل پایین بودن نرخ از خرید تضمینی محصول ذرت از سوی دولت استقبال نکردند.

به گزارش ایرنا، به دلیل بالاتر بودن قیمت محصول ذرت در بازار آزاد کشاورزان تولیدات خود را برای خرید تضمینی عرضه نکرده اند.
کشاورزان می گویند که هم اکنون هر کیلوگرم ذرت در بازار آزاد 13 هزار ریال است و این محصول به قیمت هر کیلوگرم 10 هزار و860 ریال خرید تضمینی می شود.
یکی از بهره برداران محصول ذرت در گچساران با بیان اهمیت تولیدات کشاورزی در خودکفایی کشور به ویژه در زمان تحریم خواستار خرید تضمینی محصولات زراعی به قیمت واقعی شد.
کریم حسینی افزود: پایین بودن نرخ خرید تضمینی باعث بی انگیزه شدن کشاورزان برای کار تولید می شود.
وی بیان کرد: هر چند دولت با اجرای طرح های انتقال آب کشاورزی در گچساران باعث رونق تولید در این شهرستان شده است اما پایین بودن خرید تضمینی ذرت کاهش درآمد بهره برداران در شرایط سخت اقتصادی کشور شده است.
یک کشاورز ذرت کار باشتی با اشاره به اینکه فروش محصولات کشاورزی تنها درآمد خانواده 6 نفره اوست از مسئولان خواست برای حمایت از این قشر زحمتکش تلاش بیشتری کنند.
مرتضی محمدی اظهار داشت: در صورتی که دولت بهای قیمت محصولات کشاورزی را افزایش دهد بخش خصوصی نیز محصولات را با قیمت واقعی خریداری می کند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از یک هفته از زمان شروع خرید تضمینی محصول ذرت گذشته است ولی تاکنون میزان خرید تضمینی صفر است.
عیسی راستین نسب افزود:همزمان با برداشت ذرت در 2 هزار و 100 هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد کار خرید 18 هزار تن محصول به صورت تضمینی از اواخر مهر امسال شروع شده است.
وی تصریح کرد: محصول ذرت به قیمت هر کیلوگرم 10 هزار و 860 ریال خرید تضمینی می‌شود.
راستین نسب افزود: با همکاری پنج شرکت ذرت خشک کنی در شهرستان‌های گچساران و باشت کار خرید تضمینی این محصول در کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود.
وی بیان کرد: به دلیل پرآب بودن محصول ذرت سطح زیر کشت و تولید این محصول نسبت به سال پیش کاهش چشمگیری یافته است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته سه هزار و 100 هکتار از زمین های کشاورزی این استان زیر کشت محصول ذرت رفته بود.
راستین نسب بیان کرد: کشت محصول ذرت در کهگیلویه و بویراحمد به صورت آبیاری بارانی و نواری انجام می شود.
کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
سالانه 910 هزار تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار