معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد هم با تایید این خبر به کاربران شبکه های اجتماعی در خصوص احتمال مورد حمله قرار گرفتن این هکر از آنان خواست در صورت ارسال چنین پیامی سریعا اقدام به مسدود نمودن وی نمایند.
کد خبر: ۶۷۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 30 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اجتماعی، از ساعاتی پیش یک شماره ناشناس با ورود به برخی گروه های شبکه اجتماعی واتس آپ و برقراری تماس با افراد از آن ها تقاضایی برای ارسال یک کد می کند که باعث هک شدن اکانت قربانی می شود.
بنابر این گزارش و در یکی از اقدامات ، این هکر با ورود به یک گروه واتس آپی مربوط به اصحاب رسانه و روابط عمومی های ادارات و به دست آوردن شماره های اعضا، در خصوصی قربانیان خود ، یک پیام می فرستد و از آنان می خواهد که یک کد تایید که مربوط به وی است را که با اس ام اس برای آن ها فرستاده می شود ، برای وی (هکر) بفرستند که در صورت انجام این کار ، این هکر فورا اقدام به هک نمودن اکانت مورد نظر می نماید.
براساس این گزارش ، این فرد یا ربات در حال حاضر علاوه بر درخواست کد ارسالی تقاضای در یافت مبالغ مالی نیز دارد.

 این فرد ناشناس با شماره معلوم با پیش شماره ۰۹۱۶ به گروه هایی از خبرنگاران و روابط عمومی که برای اطلاع رسانی در شبکه اجتماعی واتس آپ تشکل شده بود نفوذ و با ارسال پیامی برای اعضای گروه از آنها خواسته تا کدی را که اشتباهی برای آنها ارسال شده برای این فرد مجددا ارسال کنند.

یکی از خبرنگاران می گوید:  این هکر از دقایقی پیش با شماره ثبت شده به یکی از خبرنگاران با وی تماس برقرار نموده است .
اگرچه با هوشیاری و اطلاع رسانی خبرنگاران و دیگر اعضای گروه این فرد تا کنون در اجرای نقشه شوم خود تاحدود زیادی ناکام بوده اما از دیگر هم استانی ها تقاضا میشود در صورت دریافت چنین پیام هایی از پاسخ دادن به آنها اکیدا خود داری نمایند .

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد هم با تایید این خبر به کاربران شبکه های اجتماعی در خصوص احتمال مورد حمله قرار گرفتن این هکر از آنان خواست در صورت ارسال چنین پیامی سریعا اقدام به مسدود نمودن وی نمایند ضمن اینکه تحت هیچ شرایطی هیچگونه پیامی برای وی ارسال نکنند.

تکمیلی 

هشدار رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در مورد تماس‌های تلفنی و پیامک های مشکوک و نا‌شناس

سرگرد روح الله شهبازی پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : افراد سوء استفاد‌ه‌گر و کلاهبردار و واضح تر عنوان کنیم هکر هایی که با ارسال پیام و پیامک و حتی برقراری تماس با شماره هایی، عنوان می کنند من در گروه شما عضو هستم و پیامکی به اشتباه برای شما ارسال می شود که برای من بفرستید و در برخی موارد اعلام می کنند شما برنده جایزه شده اید و ...، که متاسفانه برخی از کاربران ، هم بطور ناآگاهانه اقدام به ارسال کد و یا اطلاعات خواسته شده برای شماره ناشناس می کنند.

وی افزود : این افراد می توانند با دریافت کد مربوطه، به تمام اطلاعات از قبیل لیست مخاطبان، و سایر اطلاعات شخصی و حتی استفاده از پیام رسان هایی از جمله واتساپ یا تلگرام افراد دسترسی پیدا کنند.

شهبازی پور با تاکید بر اینکه، تحت هیچ شرایطی، کد و اطلاعات خواسته را به شماره ناشناس را ارسال نکنند افزود : مردم عزیز و کاربران فضای مجازی، به اینگونه پیام ها،تماس ها اهمیت ندهند و از ارسال و دادن هر گونه اطلاعات و ... جدا خودداری کنند .

این مقام پلیس در فضای سایبری افزود: پیگیری و رصد پلیس فتا در حال انجام است و پليس فتا به طور قاطع، با مجرمان فضاي سايبري و افرادي كه سعي در برهم زدن آرامش و امنيت رواني ساير كاربران را دارند برخورد جدی خواهد داشت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار