تابناک گزارش می دهد؛
شهردار دهشت اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحران آب درکشور و به منظور صرفه جویی در مصرف آب، بلوارهایی که عرض کمی دارند و آبیاری درختان در آنها مشکل است را سنگفرش می کنیم.
کد خبر: ۶۷۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 31 October 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، صبح امروز شهرداری دهدشت با همکاری پیمانکار در حال اجرای سنگفرش بلوار کم عرض روبروی فرمانداری دهدشت بوده است و هدف از اجرای این طرح صرفه جویی در مصرف آب ذکر شده است.

شهردار دهدشت در گفت و گو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحران آب درکشور و به منظور صرفه جویی در مصرف آب، بلوارهایی که عرض کمی دارند و آبیاری درختان در آنها مشکل است را سنگفرش می کنیم.

وی در مورد سنگفرش تمامی بلوارهای کم عرض سطح شهر دهدشت عنوان کرد: تا جایی که به لحاظ تآمین منابع مالی برای شهرداری دهدشت محدودیتی نداشته باشد و نیز امکانپذیر باشد سعی خواهیم کرد تمام بلوارهای با عرض کم در سطح شهر دهدشت را سنگفرش کنیم.

اسفندیار برخه ابراز داشت: مناقصه این طرح در مهرماه سال جاری برگزار و پیمانکار طرح نیز مشخص شده است و از آن زمان به بعد نسبت به زیر سازی کار اقدام نموده و در حال حاضر هم در حال عملیات اجرای سنگفرش است.

وی با اشاره به میزان بودجه طرح بیان کرد: در این طرح بلوار خیابان شهید پارسی از روبروی فرمانداری تا انتهای تقاطع دوم که به سمت میدان جهاد است سنگفرش خواهد شد، میزان هزینه طرح 600 میلیون ریال برآورد شده است و ظرف 10 روز آینده به بهره برداری می رسد.

شهردار دهدشت در این مصاحبه اشاره ای به سفر چند روزه خود به استان تهران داشت و عنوان کرد: باتوجه به رایزنی هایی که هفته گذشته در تهران با دوستان داشتم توانستم کمک های بسیار خوبی را جذب کنم ان شاء الله که این گونه اقدامات مثمر ثمر باشند.

برخه در پایان صحبت های خود گفت: از همشهریان فهیم و با اخلاص شهر دهدشت تقاضای حمایت و همکاری داریم.

 

اقدام جالب شهرداری دهدشت برای جلوگیری از هدر رفت آب + تصاویر

در ادامه مسئول فضای سبز شهرداری دهدشت نیز اظهار داشت: باتوجه به وجود خشکسالی در سال اخیر و از آن جایی که در هنگام آبیاری بلوارهای شهر به وسیله تانکر آب، میزان بسیار زیادی از آب در سطح خیابان سرازیر می شود بر همین اساس تصمیم گرفته شد که بلوارهایی که عرض کمتری دارند را سنگفرش نماییم.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح تا میزان قابل توجهی از هدر رفت آب جلوگیری می شود و از طرفی آب کمتری در سطح خیابان سرازیر می شود و خسارت کمتری به آسفالت زده خواهد شد، از همه مهمتر میتوانیم این میزان آب را در سایر قسمت های فضای سبز شهر که فضای بازتری دارند مصرف کنیم.

خدارحم فکری ابراز داشت: از خبرنگاران و دوستان رسانه ای درخواست می کنیم برای جلوگیری از قطع درختان میوه و آسیب رساندن به فضای سبز شهر توسط مردم و شهروندان، چنانچه میتوانند فرهنگ سازی کنند.

فکری در پایان صحبت های خود گفت: در بعضی از پارک ها و بلوارهای سطح شهر مردم به درختان خسارت میزنند و آنها را قطع می کنند، خصوصآ در این فصل که درختان نارنج در حال میوه دهی است از مردم فهیم شهر دهدشت تقاضا میکنم که به اینگونه درختان آسیبی نرسانند و اجازه دهند چنین درختانی به حفظ و زیبایی فضای شهری کمک نمایند.

 

عکس و گزارش: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
وای عجب کاری کرده این اقا
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
واقعا باعث تاسفه بجای اینکه بدنبال راه حل بهتری برای بهبود نحوه آبیاری استفاده از درختان و گیاهانی که متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه است باشند کوتاهترین راه رو انتخاب کردند این نیاز به این همه همفکری نداشت که شهردار و مسئول فضای سبز خودشون رو به زحمت انداختند گاهی وقتا اگر مسولین دست روی دست بگذارند و کاری نکنند نتیجه صددرصد بهتر خواهد بود
دوستدار طبیعت
|
France
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
بنظر می رسه که ارزش واقعی درخت و درختکاری و جود فضای سبز در شهر هنوز برای مدیران دست اندرکار مشخص نیست. اقدامات خیلی زیادی می توان در جهت شرفه جویی آب انجام داد، بدون نیاز به حذف درختان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار