هرچند در این چند هفته اخبار ضد و نقیض منتشر می شد اما در جدیدترین اخبار منتشره رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: افزایش حقوق کارمندان در دستور کار دولت است و به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 03 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اقتصادی ، وضعیت آشفته اقتصادی چند ماهه ی اخیر کشور به سمت و سویی رفت که عملا قدرت خرید مردم کاهش چشمگیری داشت اما در این بین بیشترین متضررین این وضعیت کارمندان دولت بودند که بر عکس دیگر مشاغل غیر دولتی ، هیچگونه دخل و تصرفی در تعیین میزان درآمد خود ندارند و اینکه این میزان درآمد برای آنان به صورت سالانه و با درصدی مشخص در ابتدای هر سال تعیین می شود! این روزها هم تولید کننده ، هم توزیع کننده های عمده و هم خرده فروشان ، بر اساس حساب سود و زیان خود اقدام به ارائه خدمات می کنند اما کارمندان دولت هیچگونه راهکاری را برای متعادل ساختن دخل و خرج خود ندارند و دولت هم تاکنون حمایتی از کارمندان خود متناسب با شرایط فعلی کشور انجام نداده است اما برخی خبرهای چند هفته اخیر از تلاش دولت برای بهبود وضعیت معیشتی کارمندان با افزایش احتمالی حقوق ها حکایت دارد.هرچند در این چند هفته اخبار ضد و نقیض منتشر می شد اما در جدیدترین اخبار منتشره رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: افزایش حقوق کارمندان در دستور کار دولت است و به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.
آخرین جزئیات از افزایش حقوق کارکنان دولت
چهارشنبه هفته گذشته و در پایان جلسه هیئت دولت دو موضوع مرتبط با حقوق کارکنان دولت از طرف برخی اعضا به آن ها اشاره شد تا آخرین جزئیات مربوط به موضوع افزایش حقوق کارکنان دولت و موضوع مهم دیگر یعنی طرح رتبه بندی فرهنگیان بیان شود.
جمشید انصاری در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص پرونده افزایش حقوق کارکنان دولت ، گفت : بررسی افزایش حقوق به کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع شده و این کمیسیون در حال بررسی این موضوع است.
وی گفت: بعد از اعلام نتیجه از کمیسیون اجتماعی این موضوع به هیئت دولت ارجاع می شود و در آنجا تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.
انصاری افزود: نیازی به ارسال این پرونده به مجلس نیست و تصمیم هیئت دولت در این خصوص لازم الاجرا و قانونی است.
طرح رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟
یکی دیگر از موضوعات مرتبط با حقوق و دستمزد کارکنان دولت به طرح رتبه بندی فرهنگیان برمی گردد که چند سال است در هاله ای از ابهام است و عملا مسکوت مانده است که البته در جدیدترین اخبار منتشره در این خصوص ،وزیر آموزش و پرورش گفت: بررسی طرح رتبه بندی معلمان با تاکید و پیگیری های صورت گرفته، به سرعت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

سید محمد بطحایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مورد تمهیدات این وزارتخانه برای بهبود معیشت معلمان اظهار داشت: مهم ترین اقدامی که برای معیشت معلمان در دستور کار قرار داده ایم طرح رتبه‌بندی است که اکنون در دولت در حال بررسی بوده و امید است به زودی در اختیار مجلس قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین 17 مهرماه در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود با اهمیتی که دولت برای رتبه بندی معلمان قائل است تلاش می کنیم این لایحه در سه ماه آینده به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز از بطحایی خواسته اند با جدیت طرح رتبه بندی معلمان را در دولت پیگیری کند تا با توجه به این که اکنون پیش نویس بودجه سال 98 در حال آماده شدن است، لایحه رتبه بندی معلمان زودتر به صحن علنی مجلس آمده و تصویب شود تا بتوان اعتبارات مناسبی را در بودجه سال 98 برای اجرایی شدن این طرح پیش بینی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار