گزارش اختصاصی تابناک از یک دیدار نفس گیر و جذاب
بر اساس این گزارش، یکی از نکات تاسفبار و بسیار ابتدایی که در هیچ جایی تاکنون اتفاق نیفتاده است و حتی به چشم هم نخورده است، عدم حضور مجموعه صداو سیمای استانی دنا در شهر دهدشت برای پخش زنده این بازی مهم بود.
کد خبر: ۶۷۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱ 02 November 2018
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، بعدازظهر امروز پنج شنبه 10 آبان ماه سال جاری شهر دهدشت و سالن ورزشی این شهر میزبان یک بازی بسیار مهم بوده است.
امروز (پنج شنبه) و از هفته چهارم رقابت های لیگ برتر هندبال کشور، دو تیم هم استانی فرازبام خائیز دهدشت و نفت و گاز گچساران برای انجام یک داربی استان در شهر دهدشت به مصاف هم رفتند.
 
فراز بام دهدشت مهمترین داربی لیگ کشوری را به سود خود پایان داد / لکه تاریکی برای کارنامه صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

از ابتدای شروع بازی، هر دو تیم سعی می کردند با حملات پر فشار خود و زدن گل های بیشتر  بازی را در اختیار بگیرند به همین خاطر با پیاده کردن تاکتیک ها و دستورات مربیان تلاش می کردند دروازه حریف را باز کنند.
در ابتدا این تیم نفت و گاز گچساران بود که با سرعت و دقت بازیکنان خود در کسب نتیجه پیش افتاد اما تیم فرازبام خائیز نیز به این زودی تسلیم نشد و با تکیه بر بازیکنان کلیدی خود در تعقیب تیم حریف بود.
در دقیقه 22 نیمه اول، نتیجه بازی 9 به 9 برابر بود که در یک غافلگیری و استفاده از موقعیت طلایی، فرازبام خائیز توانست دروازه نفت و گاز گچساران را باز کند و امتیاز خود را به 10 برساند و با اختلاف یک گل از تیم حریف پیش بیفتد.
سالن لبریز از تماشاگر بود و تماشاگران یک صدا فرازبام خائیز را تشویق می کردند، گاهی که داور به ضرر فرازبام خائیز سوت میزد تماشاگران با صدای بلند اعتراض خود را به داور اعلام می کردند اما چنین کاری تآثیری بر روند بازی نداشت و بازی با حساسیت بیشتری دنبال می شد.
 
فراز بام دهدشت مهمترین داربی لیگ کشوری را به سود خود پایان داد / لکه تاریکی برای کارنامه صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

دقایق پایانی نیمه اول بود که دروازه بان فرازبام خائیز با مهار دیدنی یک توپ توانست مانع از گلزنی تیم حریف شود و در ضد حمله بازیکنان فرازبام خائیز از  همان توپ استفاده کردند و گل دیگری به تیم حریف زدند.
نفت و گاز گچساران در دقایق پایانی نیمه اول کوتاه ننشست و با استفاده از بازیکنان سرعتی خود مدام حمله می کرد، در این بین حلقه میانی و سد دفاعی تیم فرازبام خائیز اجازه گلزنی به مهاجمان حریف را نمی داد و با استفاده از توپ های برگشتی بازیکنان به درستی از فرصت ها استفاده می کردند به طوری که در پایان نیمه اول بازی با نتیجه 14 به 12 به سود فرازبام خائیز دهدشت به پایان رسید.
با شروع بازی در نیمه دوم فرارهای رویایی شماره 6 تیم فرازبام خائیز و توپ گیری های سریع این بازیکن باعث شد که در همین دقایق آغازین نیمه دوم تیم فرازبام خائیز اختلاف خود را به 4 گل برساند و موجی از شادی در بین تماشاگران به راه بیفتد.
در ادامه، اعتراضات مداوم مربیان و بازیکنان نفت و گاز به داور  و ناظران بازی و تعویض های پی در پی سرمربی این تیم و نیز گرفتن وقت استراحت برای آرام کردن بازی، روی نتیجه بازی تآثیری نداشت و روند گلزنی بازیکنان فرازبام خائیز و اختلاف امتیاز لحظه به لحظه بیشتر می شد به طوری که در دقیقه 39 نیمه دوم تیم فرازبام خائیز با امتیاز 20 به 15 همچنان پیشتاز بازی بود.
در ادامه، سوت های پر اشتباه داوری در این بازی از یک سو و بی دقتی بازیکنان فرازبام خائیز در زدن ضربات آخر از سویی دیگر باعث شد که تیم پر تجربه نفت و گاز گچساران از این فرصت طلایی به دست آمده به خوبی استفاده کند و فاصله خود را با فرازبام خائیز کمتر و کمتر کند.
در ادامه این تیم نفت و گاز گچساران بود که بازی را در اختیار گرفت و با استفاده از توپ های برگشتی و سرعت بازیکنان خود، اختلاف 5 امتیازی را به 2 گل رساندند به طوری که در دقیقه 49 نیمه دوم همچنان نتیجه بازی 24 به 22 به سود تیم فرازبام خائیز بود.
بعد از گذشت 3 دقیقه یعنی در دقیقه 52 نیمه دوم، بازیکنان فرازبام خائیز با استارت های سرعتی بازیکنان خود بازهم پیش افتادند و اجازه حمله به تیم حریف را ندادند و نتیجه را به 28 رساندند و همچنان با اختلاف 4 گل تیم برتر میدان بودند.
حساسیت بازی در 5 دقیقه پایانی به اوج خود رسید طوری که علاوه بر تماشاگران و هواداران، حتی مدیران و مسئولانی که در جایگاه ویژه بودند به صورت ایستاده بازی را تماشا می کردند.
 
فراز بام دهدشت مهمترین داربی لیگ کشوری را به سود خود پایان داد / لکه تاریکی برای کارنامه صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

در دقیقه پایانی بازی، نفت و گاز گچساران کم آورد و بازیکنان این تیم عملآ تسلیم سرعت، دقت و قدرت بازیکنان فرازبام خائیز شدند و از هر تاکتیکی که می توانستند استفاده کردند، اما این تیم فرازبام خائیز دهدشت بود که حاکم بر جریان بازی بود در نتیجه نفت و گاز گچساران نتوانستند گل دیگری بزند و اختلاف خود را کمتر کند، در نهایت تیم فرازبام خائیز با نتیجه 32 به 28 و با اختلاف 4 امتیازی از حریف پیش افتاد و بازی نیز با همین نتیجه به پایان رسید.

پس از پایان بازی پر هیجان داربی و به رسم عادت همیشگی، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان و جمعی از بزرگان و پیشکسوتان ورزش کهگیلویه به همراه بعضی از مدیران اداری شهرستان در رختکن هر دو تا تیم حضور پیدا کردند و ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه بازیکنان و کادر فنی بخاطر برگزاری یک بازی زیبا و جوانمردانه، رسم میهمان نوازی مردمان کهگیلویه را بجای آوردند.
بر اساس این گزارش، یکی از نکات تاسفبار و بسیار ابتدایی که در هیچ جایی تاکنون اتفاق نیفتاده است و حتی به چشم هم نخورده است، عدم حضور مجموعه صداو سیمای استانی دنا در شهر دهدشت برای پخش زنده این بازی مهم بود.
این بازی یکی از مهمترین رقابت های لیگ برتر هندبال کشور بوده است و نتیجه این بازی تآثیر بسزایی در نتایج لیگ و جایگاه تیم ها در جدول داشته است، از یک سو هر دو تا تیم از یک استان بوده اند و از سوی دیگر در جدول مسابقات این دو تا تیم پشت سر هم بودند، در نتیجه پیروزی در این بازی بسیار حیاتی بود و هردو تا تیم برای کسب پیروزی به میدان آمده بودند.
 پخش مستقیم این بازی از شبکه استانی دنا امتیاز بسیار با ارزشی برای ورزش استان خصوصآ رشته هندبال بود و از همه مهمتر این بازی بالندگی ورزش استان را که خواسته تمام مدیران استانی و در رآس آنها شخص استاندار است، نشان میداد. 
عدم حضور تیم پخش صدا و سیمای دنا در شهر دهدشت و برای این بازی بسیار مهم، نه تنها هیچ چیزی از ارزش های ورزش استان خصوصآ شهر دهدشت کم نکرده است بلکه حسادت بیش از پیش مدیران استانی به فرزندان کهگیلویه و ورزش این شهرستان را برای همگان به اثبات رسانده است و لکه تاریکی بر تارک سیمای استان به یادگار گذاشته است.

عکس و گزارش: سید مصطفی گنجی
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
پاداش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
با سلام ابتدا تبريك ويژه به ورزش استان وزاگرس نشينان كهگلويه خسته نباشيد برادر پارساي وهمه شما بازيكنان دهدشت وگچساران اميد است اين روند تواناي ها وجايگاه فرزندان شايسته اين استان را در كشور بيش از پيش ارتقا داده تا همگان بدانند كه اين مردان در هر عرصه اي كه پا بگزارند حرفها كه هبج كتابت نيز كم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
شبکه دنا اگه دوبچه دریاسوج توپ بزنن نشونش میده ولی این داربی بزرگ رونه...دلیلش هم حسادت کور کورانه استان نشین هاست نسبت به رشد ورزش دهدشت وگچساران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار