کد خبر: ۶۷۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۲ 03 November 2018
یک تارنمای خبری آمریکایی گزارش داد که دولت آمریکا قصد دارد برخی کشورها را که همکاری هسته ای غیرنظامی با ایران دارند از تحریم ها معاف کند.

آمریکا همکاری هسته ای علمی با ایران را از تحریم معاف می کند

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در حالی که کاخ سفید جمعه شب اعلام کرد که دور دوم تحریم های واشنگتن علیه ایران از روز 5 نوامبر (14 آبان ماه) اجرایی می شود، تارنمای خبری واشنگتن اگزماینر گزارش داد که دولت ترامپ قصد دارد معافیت هایی در ارتباط با همکاری هسته ای غیرنظامی با تهران به برخی کشورها اعطا کند.

براساس این گزارش، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تحریم هایی را که با همکاری هسته ای غیرنظامی با ایران که به موجب توافق هسته ای برجام مجاز شده است، تعلیق می کند.

برجام این امکان را فراهم کرده است که ایران با دیگر کشورها به همکاری و تبادل اطلاعات علمی در زمینه دانش و فناوری هسته ای پرداخته و کاربری برخی سایت های هسته ای را تغییر دهد.

پیشتر پمپئو اعلام کرد که 8 کشور واردت کننده نفت از ایران از تحریم های نفتی واشنگتن معاف می شوند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند./اقتصاد نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار