در حالی که انتظار می رفت در استان ، این روز مراسم یادبودی برگزار شود اما متاسفانه هیچ خبری از مراسم یادبود که نبود ، در جلسات متعدد دستگاه های استانی هم هیچ اشاره به سالگرد ارتحال این عالم جلیل القدر نشد.
کد خبر: ۶۷۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸ 03 November 2018
آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی، نماینده فقید ولی فقیه و همچنین نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری شش سال قبل در چنین روزی پس از ۸۸ سال عمر باعزت و بابرکت خود، سحرگاه جمعه،۱۲ آبان ماه سال ۱۳۹۱ هجری شمشی دارفانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
 
ششمین سالگرد رحلت آیت الله ملک حسینی در سکوت عجیب ! / نه پیامی صادر شد ، نه یادبودی ! / آموزش و پرورش تنها دستگاهی که یادبود برگزار کرد + تصاویر

در حالی که انتظار می رفت در استان ، این روز مراسم یادبودی برگزار شود اما متاسفانه هیچ خبری از مراسم یادبود که نبود ، در جلسات متعدد دستگاه های استانی هم هیچ اشاره به سالگرد ارتحال این عالم جلیل القدر نشد.
اگر احیانا جایی از این استان هم مراسمی برگزار شده است هیچگونه بازتابی نداشته است . مطمئنا نه مرحوم آیت الله ملک حسینی و نه خانواده وی نیازی به برگزاری مراسم یادبود ندارند اما نمی توان از خدمات و جایگاه رفیع این روحانی جلیل القدر چشم پوشی کرد و حق مطلب این بود مراسمی در جهت تبیین دیدگاه های وی در سالروز رحلت ایشان برگزار می شد.
به هر جهت سهل انگاری مسئولین استانی تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست هر چند مدیر کل آموزش و پرورش ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و همکارانشان این روز را با حضور بر سر قبر وی گرامی داشتند اما در دیگر دستگاه ها هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است و اگر انجام شده است به گونه ای نبوده است که تبیین کننده جایگاه آن عالم ربانی باشد.
آیت الله ملک حسینی در علوم گوناگون صاحب نظر بود
هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ، روز شنبه با حضور بر مزار این عالم ربانی و گرامیداشت ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی آن روحانی وارسته اظهار داشت: مرحوم آیت الله ملک حسینی در علوم گوناگون از جمله فقه، اصول و تاریخ صاحب نظر بودند.
وی بر ضروت نکوداشت و توجه به شناخت بیش از پیش جایگاه عالمان دینی و علمی در سطح جامعه گفت: تجربه نشان داده که هرگاه بزرگان و عالمان دینی خود را تکریم و قدر دانسته‌ ایم به همان میزان جامعه نیز کمتر دچار لغزش‌ و چالش‌ شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید الگوهای واقعی جامعه به ویژه در عرصه های علمی ، دینی و دانشگاهی به جامعه معرفی شوند که آیت الله ملک حسینی از مصادیق بارز این الگوهاست.
وی ابراز داشت: آیت الله ملک حسینی وارث شجاعت حسینی و در عین حال آغاز گر نکوداشت آیین‌های معنوی و دینی و تکریم اهل بیت (ع) در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد بود.
زارع پور تصریح کرد: شجاعت، عفت، حکمت و عدالت باهم در وجود این عالم ربانی و دانشمند فرزانه نهادینه و متجلی بود.
وی آیت الله ملک حسینی با ویژگی‌های ممتاز شخصیتی و فضایل اخلاقی را الگوی فراموش ناشدنی و گنجینه‌ای ارزشمند در خطه جنوب و حتی کشور دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد امروز بهمراه جمعی از مدیران و کارکنان این اداره کل، مسئولان آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و عشایر استان با حضور در کنارمزار عالم ربانی آیت الله ملک حسینی با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره آن روحانی نستوه و نماینده فقید ولی فقیه در استان را گرامی داشتند.
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقید و سابق ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری سال 1303 در خانواده‌ای متدین و اهل علم در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد متولد شد.
این عالم ربانی 12 آبان سال 1391در سن 88 سالگی دار فانی را وداع گفت.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
کی گفته آموزش وپرورش یا بود برگزار نکرد اینقدر پیگیری شد تا آخرش تو یه شو رسانه ای و بهره برداری خاص کرد آموزش و پرورش چرا که اون برنامه ای خواسته شد اجرا نشد چرا که قرار بود در سراسر مدارس استان یا ایشان گرامی داشته شود ولی اتفاقی متوجه شدیم که صرف بهره بردار ی فقط رفتند زیاد قبر ایشان و اعکس گرفتند و رسانه ای کردند همین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار