تابناک گزارش می دهد؛
 دکتر محمد طاها خادمی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره ) دهدشت در پیامی یاد و خاطره شهدای 13 آبان را گرامی داشت.
کد خبر: ۶۷۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷ 04 November 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، در متن این پیام آمده است:

 

متن پیام رئیس بیمارستان امام خمینی ( ره ) دهدشت به مناسبت فرارسیدن ۱۳ آبان

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سیزدهم آبان هر سال یاد آور سه جوشش برخاسته از دانش و بینش در جریان نهضت بزرگ اسلامی مردم ایران در مقابل ظلم، استبداد و استکبار است.

روشنگری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه، در قلب تپنده دانش ایمانی و فقه ربانی و واکنش رژیم سلطنتی در تبعید ایشان در روز 13 آبان 1343 نشان از پیروزی مطلق منطق برخاسته از بینش الهی بر منطق متکی بر زور و خودکامگی داشت.

همانگونه که شهادت دانش آموزان ایرانی در 13 آبان سال 1357 در راه بیان خواسته های برحق ملت ایران در محوطه دانشگاه تهران نشان داد که استبداد و ظلم، ضد دانش و آزادگی است و دانش برخاسته از ایمان محصلان ایرانی، حکومت استبدادی وابسته را به عجز می کشاند.

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 1358 نشان دادند که دانش، بینش و ایمان انقلابی می تواند بزرگترین دشمنان نظام و انقلاب را به زانو در آورد.

مجموعه رویدادهای این روز تاریخی پیام ها و درس های فراوانی برای نسل حاضر و نسل های آینده دارد که عصاره آن ضرورت هوشیاری در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان بخصوص لزوم هوشمندی نسل جوان و خودباوری و اتکا به نفس آنان در مقابله با دسایس و فتنه ها و دفاع از مرزهای جغرافیایی، عقیدتی و فرهنگی و همچنین تلاش در جهت نیل به پیشرفت و اقتدار افزونتر می باشد. 

13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، چنین روز بزرگی، روز میعاد دانش آموزان تاریخ ایران اسلامی با شهیدان دانش آموز از آغاز نهضت امام خمینی(ه) تا شهیدان دفاع مقدس و نیز همه دانش آموزانی است که در سراسر جهان در راه مبارزه برای آرمانخواهی جان در راه عدالت نثار می کنند تا ریشه ظلم بر چیده شود.

میعادی که بند بند آن جهد و جهاد و اجتهاد در عرصه های عزت و آزادگی است.

این تجربه گران سنگ استبداد و استکبار ستیزی، تکلیف سنگینی بر دوش اصحاب علم و دانش و دانشگاهیان و دانش آموزان ایران اسلامی می نهد و بر آنان واجب می سازد که با تکیه بر تعهد، کسب تخصص و دانش برخاسته از ایمان، مسیر مقدس امام راحل و شهدای راه استقلال و آزادی را ادامه دهند.

اینجانب به نمایندگی از طرف مجموعه بیمارستان امام خمینی ( ره ) دهدشت این روز بزرگ را گرامی می دارم و از همه دانشجویان، دانش آموزان توقع دارم که با تلاش بیشتر در راه علم اندوزی و دانش افزایی پرچم استبداد و استکبار ستیزی را بر افراشته نگاه دارند.

وظیفه خود می دانم که روز دانش آموز را به همه دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص دانش آموزان شهرستان کهگیلویه صمیمانه تبریک گفته و سعادت و توفیقشان در راه اعتلای نام ایران اسلامی را از خداوند منان خواهان باشم.

دکتر محمد طاها خادمی

رییس بیمارستان امام خمینی ( ره ) دهدشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار