مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد : سرنخ‌هایی از این سرقت به دست آمده و اقدامات قضایی و انتظامی را انجام دادیم اما متاسفانه عده‌ای از سارقان دفاع می‌کنند و سفارش می کنند که سارق را آزاد کنید که از این افراد گلایه‌مند هستیم .
کد خبر: ۶۷۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 05 November 2018
اوایل شهریور امسال خبری بر روی خروجی خبرگزاری ها و سایت های خبری قرار گرفت مبنی بر سرقت از بقعه امامزاده علی در شهرستان چرام . در این خبر آمده بود:
سید عبدالرسول پوربهشت در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با تأیید خبر سرقت از امامزاده علی(ع) در حوالی چرام گفت: متاسفانه سرقت از بقعه متبرکه امام علی(ع) صحت داشته و این اقدام ناشایست توسط افرادی ناشناس صورت گرفته است.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان چرام افزود: مقادیری از نذورات نقدی مردم که در این امامزاده جمع‌آوری شده بود، توسط این افراد ناشناس به سرقت رفته است.
این بقعه متبرکه در بخش سردسیری بخش سرفاریاب شهرستان چرام واقع شده و از تکریم خاصی بین مردم در استان و استان‌های مجاور برخوردار است و سالانه تعداد زیادی از مشتاقان را به سوی خود می‌کشاند.(اینجا)
 
آخرین جزئیات از پیگیری ماجرای سرقت از امامزاده علی / چه کسانی از سارقان دفاع می کنند؟
 
پیگیری ماجرای سرقت پس از گذشت بیش از دو ماه گویا به مراحل جالبی رسیده است! به گونه ای که مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در پاسخ به سوالی در خصوص سرقت از امامزاده علی(ع) شهرستان چرام گفت : سرنخ‌هایی از این سرقت به دست آمده و اقدامات قضایی و انتظامی را انجام دادیم اما متاسفانه عده‌ای از سارقان دفاع می‌کنند و سفارش می کنند که سارق را آزاد کنید که از این افراد گلایه‌مند هستیم .
حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور اظهارکرد: هم اکنون واحد حقوقی و حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیگیر و دنبال این سرقت هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی اجازه هیچ گونه ساخت و ساز حتی زدن یک میخ در دیوار امامزاده علی(ع) که دارای نمای تاریخ و گردشگری است را نمی‌دهد و خود این اداره‌کل هم به زوار خدمات ارائه نمی‌کند.
جنتی پور تصریح کرد: اخیرا در این امامزاده دوربین مدار بسته نصب کردیم، در صورتی که دوربین نصب بود امکان سرقت وجود نداشت که این کار در سایر امامزادگان شاخص استان نیز صورت گرفت .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در سخنان حجت الاسلام جنتی نکته جالبی وجود دارد و آن این که "عده ای خواستار آزادی سارقان " هستند! حال باید دید افرادی که خواستار آزادی سارقان هستند چه دلیل و انگیزه ای برای این تقاضای خود دارند و نهایتا چه خواهد شد؟!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار