کد خبر: ۶۷۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 06 November 2018
بخشدار دیشموک گفت: راه ارتباطی 12 روستای بخش دیشموک به علت طغیان رودخانه «دم رود ایوک» قطع شده است.

صفا حبیبی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا این روستاها را شامل سردو، سرهنگ، مازه فرج، عمارت، سردوی سفلی و علیا دانست و گفت: به علت بارندگی شدید و طغیان رودخانه ارتباط این روستاها با مرکز بخش دیشموک قطع شده است.
وی با اشاره به احداث پل بر روی این رودخانه تصریح کرد: این پل نیازمند پوشش مناسب برای تردد وسایل نقلیه است.
حبیبی تصریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه تردد در برخی محورهای ارتباطی روستایی به دلیل بروز سیلاب به سختی انجام می شود.
وی با اشاره به تامین یک دستگاه گریدر برای بازگشایی مسیرهای سیل گیر افزود: محورهای مواصلاتی دیشموک به استان خوزستان نیز به دلیل طغیان رودهای فصلی نیز قطع است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین بارش باران در استان از بامداد امروز سه شنبه تا ساعت 9 و 30 دقیقه در دهدشت با 41.6 میلی متر ثبت شده است.
ولی بهره مند افزود: میزان بارش های اخیر تا ساعت 9 و 30 صبح در یاسوج 13.4، سی سخت 17.2، امامزاده جعفر 20.5 و دوگنبدان 26.8 میلی متر گزارش شده است.
وی عنوان کرد: حداکثر میزان بارش ها تا ساعت 9 و 30 صبح امروز در دهدشت 41.6 و لیکک 37 میلی متر گزارش شده است.
بهره مند بیان کرد: بارندگی در شهر چرام تا ساعت 6 و 30 صبح امروز در چرام 25 و سر آسیاب یوسفی 24 میلی متر ثبت شده است.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این نسبت به بارندگی های شدید در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و بروز سیلاب هشدار داده بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با هشدار نسبت به شرایط جوی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری گفت: برای کاهش خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران بکار گرفته شود.
ولی بهره مند اظهار داشت: سامانه جدید بارشی وارد شده تا اواخر هفته در کهگیلویه و بویراحمد فعال خواهد بود و اوج فعالیت این سامانه امروز سه شنبه پیش بینی شده است.
وی عنوان کرد: این سامانه با بارندگی‌های فراگیر و قابل ملاحظه، گاهی رعد و برق و تند باد لحظه‌ای همراه خواهد بود.
کارشناس هواشناسی ابراز داشت: در نقاط مستعد بارش تگرگ و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.
بهره مند عنوان کرد: طی این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و همچنین اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار