کارشناس و مفسر فوتبال در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد
بابادی : در این دو راهی دشوار راه اخلاق مداری را برمی گزینم و تنها هواداران و رسانه ها را به ایجاد جوی کشنده و هراسناک در ورزشگاه آزادی در تشویق از تیم محبوب کشورمان دعوت می کنم.
کد خبر: ۶۷۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 08 November 2018
روز شنبه تیم پرسپولیس در بازی رفت فینال جام باشگاه های آسیا در یک بازی با دو نیمه متفاوت از نظر کیفیت بازی ، به تیم ژاپنی باخت تا برای بازی برگشت و رسیدن به جام قهرمانی ، کار سختی را پیش رو داشته باشد.
تیم پرسپولیس که برای اولین بار در تاریخ تشکیل خود موفق شده است به فینال جام باشگاه های آسیا راه پیدا کند ، سعی دارد این جام را در خانه نگه دارد و اولین ستاره را بر پیراهن خود بچسباند.
دیدار رفت حواشی عجیبی داشت و برخی کارشناسان معتقدند تغییر زمان بازی با توجه به اختلاف زمانی دو کشور حرکت ناجوانمردانه ای از طرف سامورایی ها بود که باعث باخت پرسپولیس شد.
محسن بابادی کارشناس و مفسر فوتبال در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در خصوص وضعیت بازی رفت و همچنین شرایط بازی برگشت معتقد است که ژاپنی ها از همه ابزار خود برای پیروزی در این بازی استفاده و حتی سوء استفاده کرده اند . آنچه می خوانید نکته نظرات این کارشناس فوتبال است که منتشر می شود:
 
نگاهی متفاوت به مسابقه پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن/ ناجوانمردی سامورایی ها را با جوانمردی برگرفته از عقبه فرهنگی خود پاسخ می دهیم
 
نگاهی متفاوت به مسابقه پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن 
محسن بابادی در بخش اول صحبت های خود ، می گوید : بازی رفت پرسپولیس مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن در فینال جام باشگاه های آسیا که با نتیجه 2 بر 0 به سود تیم ژاپنی به اتمام رسید را تمامی مردم ایران عاشقانه و به دور از تعصب به رنگ خاصی دیده اند. مسابقه ای که طی آن بازیکنان پرسپولیس می بایست در نیمه دوم کم می آوردند. بازی ای که پرسپولیس بایست شکست می خورد. رقابتی که در یک طرف آن کشور پیشرفته در علم و صنعت، اما عقب افتاده در اصول حرفه ای فوتبال قرار داشت. مسابقه ای که ثابت کرد در برخی از موارد هنوز تفکرات جهان سومی بر پیکره فوتبال ژاپن حاکم است. پدیده جت لگ، اختلاف ساعت ایران با ژاپن و فشار بیش از حد به بازیکنان محدود پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی امسال در یک سو و رفتار غیرحرفه ای ژاپنی ها به تنهایی در سویی دیگر. یعنی واقعا اهمیت کسب این عنوان برای آن ها این قدر مهم بود که برای پیروزی در این مسابقه دست به هر کاری بزنند؟ کجای این رفتار ها حرفه ای است؟ دقیقا تمام برنامه ژاپنی ها و حتی داور برای نیمه دوم و پس از تخلیه انرژی نماینده کشورمان طراحی شده بود و به خوبی می دانستند با پرسپولیس چه کردند. ژاپنی ها کاملا از پدیده جت لگ و تاخیر پرسپولیس در سفر به کشورشان آگاه بودند. آنها به نیکی می دانستند پرسپولیس تیمی قدرتمند همچون شیر است که شاید نتوان در زمین مسابقه و با فاکتور های فنی این تیم را از پای درآورد. چشم بادامی ها یقین داشتند که بیناییشان در شب دچار مشکل بوده و هر چه بازی در ساعات انتهایی روز انجام شود ممکن است برایشان دردسرساز شود. پس با اعمال نفوذی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتند، ساعت برگزاری مسابقه را به گونه ای قرار دادند که تیم پرسپولیسی که چندین هزار کیلومتر را سفر کرد و هنوز خواب بازیکنانش تنظیم نشده بود، در ساعت 9:30 دقیقه صبح به وقت تهران وارد کارزاری یک طرفه شوند که چشم بادامی اجیر شده دیگری از کشور چین به همراه کمک هایش با سوت و پرچم خویش آماده بریدن سر پرسپولیس بودند. آری تیم محبوب کشورمان در نیمه دوم کم آورد و هر چه زد به در بسته خورد. تمامی بازیکنان خسته، آشفته و عصبی بوده و توان دویدن نداشتند و این همان چیزی بود که ژاپنی ها برایش نقشه کشیده و دقیقا دنبالش بودند. کشوری که آن قدر پیشرفت در فوتبال برایش مهم بوده که طی 2 دهه گذشته بازیکنان بزرگ و البته پا به سن گذاشته فوتبال جهان را با هزینه هایی هنگفت به خاک خویش کشاند تا تحولی عظیم را در فوتبالش ایجاد کند و تا حدودی نیز موفق بود.
 
نگاهی متفاوت به مسابقه پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن/ ناجوانمردی سامورایی ها را با جوانمردی برگرفته از عقبه فرهنگی خود پاسخ می دهیم
 
ناجوانمردی سامورایی ها را با جوانمردی برگرفته از عقبه فرهنگی خود پاسخ می دهیم
وی در بخش دیگری از تحلیل خود از شرایط بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز می گوید : سری های متوالی کارتون فوتبالیست ها را جهت اقبال عمومی مردم این کشور به سمت این رشته ورزشی تولید نمود که زودتر به هدفش برسد. جالب اینجاست که در کارتون های فوتبالیست ها بر روی نکات و اصول اخلاقی، نوع دوستی، کمک به هم نوع، بازی جوانمردانه و... تاکید بسیاری داشته اما خود ذاتا فاقد چنین فاکتور هایی بوده و هستند. شنبه در عمل همه چیز مشخص شد و معلوم شد که تمام کارتون های فوتبالیست ها کشک بوده و تنها ادای اخلاق مداری در ورزش را در می آوردند و کارتون هایشان سوسول بازی ای بیش نبوده است. اما زهی خیال باطل...به امید خدا در بازی برگشت 110000 تماشاگر سرخابی تا دمیدن سوت پایان بازی یکدل و یک صدا تنها و تنها پرسپولیس زلزله را جانانه تشویق خواهند نمود تا چشم چشم بادامی ها کور شود. لذا می طلبد که فدراسیون فوتبال مسابقه را در ساعتی مابین 22 الی 23 شب برگزار نماید تا به نوعی جواب این رفتار زشت و غیرورزشی ژاپنی ها را داده باشد. چرا که این ساعت حدودا 4 تا 5 بامداد به وقت ژاپن می شود. پس می بایست متوجه شوند که با ما چه کرده اند تا درس عبرتی همیشگی برای آنها شود. اما هرچه با خود فکر می کنم، می بینم عقبه ما به منشور حقوق بشر کوروش کبیر، اسلام ناب محمدی، شهدای جنگ تحمیلی و قهرمانان ارزنده ای چون پوریای ولی، پهلوان تختی و...بر می گردد. پس در این دو راهی دشوار راه اخلاق مداری را برمی گزینم و تنها هواداران و رسانه ها را به ایجاد جوی کشنده و هراسناک در ورزشگاه آزادی در تشویق از تیم محبوب کشورمان دعوت می کنم. زیرا نتیجه ای که بخواهد با رعایت اصول غیراخلاقی رقم بخورد، هیج ارزش و لذتی به همراه ندارد. اگر ارزش می داشت که پهلوانان کشورمان آن گونه عمل نمی کردند. ما ایرانی هستیم و به آریایی بودن خویش می بالیم و باید تفاوتی اساسی بین فرهنگ چندین هزارساله ما با سامورایی ها باشد. اگر ما هم بخواهیم همچون آنها رفتار کنیم، تفاوتی با آنها نداشته و هم ردیف آن ها قرار خواهیم گرفت. مخلص کلام اینکه وعده ما بازی برگشت در ورزشگاه بزرگ آزادی و حمایتی جانانه از پرسپولیس زلزله محبوب قلب میلیون ها ایرانی.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
الان این کیه مثلا میخواد بگه منم هستم بابا این ادمای چرت و نیارین الکی حرف بزنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار