کد خبر: ۶۷۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 10 November 2018
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت محصول برنج امسال در این استان نسبت به سال پیش کاهش چشمگیر یافته است.
عیسی راستین نسب روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 26 هزار و 970 تن برنج از شالیزارهای کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده است.
وی اظهار داشت: به دلیل نیاز به آب فراوان برای این محصول سطح زیرکشت برنج امسال سه هزار و 860 تن بود که نسبت به سال پیش 2هزار هکتار کاهش یافت.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چرام 1، 2، 3، یاسوج یک و چمپا مهمترین ارقام برنج تولید شده در این استان است.
وی ابراز داشت: با استفاده از آموزش‌های ترویجی تلاش می‌شود مشارکت کشاورزان برای کاهش کشت برنج و محصولات پر آب دیگر مانند ذرت جلب شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کشت حبوبات و گیاه جدیدی با نام کینوا جایگزین های خوبی برای محصول برنج هستند.
وی با اشاره به خشکسالی های پی در پی سال های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه های ارتباط جمعی در راستای اصلاح الگوی کشت سنتی تلاش بیشتری کنند.
راستین نسب افزود: در صورتی که کشاورزان نسبت به کشت محصولات جایگزین اقدام نکنند با ادامه کاهش آب سفره های زیرزمینی امکان کشت محصولات کمتر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار