کد خبر: ۶۷۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 12 November 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی چرام با حضور فرماندار و اعضای جلسه در اداره کتابخانه های عمومی چرام برگزار شد

در ابتدای این جلسه اعضای جلسه از جمله فرماندار شهرستان چرام به عنوان  رئیس جلسه و خادمی مدیر کتابخانه چرام دبیر جلسه از عدم حضور مدیر آموزش و پرورش چرام که عضو اصلی جلسه کتابخانه بود اعتراض و دلیل عدم حضور وی را خواستار شدند.

فتاحی اصل فرماندار چرام در واکنش به پیشنهاد حاجتی معاون برای برگزاری جلسات بعد از تایم اداری با ذکر مثالی گفت:ما هر چه جلسه در تایم اداری برگزار می کنیم شهردار را نمی بینیم و در جلسات حضور پیدا نمی کند انتطار داری اگر بعدازظهر بگذاریم بیاید.

وی بیان کرد:نکته ای را که به همه خصوصا شهرداری توصیه می کنم توسعه تک بعدی خوب نیست و درهیچ جایی نباید تک بعدی جلو برویم.

فرماندار شهرستان چرام با اشاره به اینکه شهرداری تنها وظیفه اش این نیست که یک پل بسازد یا آسفالت کند و یا فقط کار عمرانی انجام دهد اظهار داشت :در قوانین وظایف فرهنگی ،اجتماعی و برخوردی و تعامل با دیگران جزء وظایف اصلی شهرداری است.

فتاحی اصل تاکید کرد:شهرداری مکلف است کارش را درست انجام دهد که یک توسعه متوازن پیش بیاید که اگر توسعه عمرانی باشد توسعه فرهنگی و اجتماعی هم پیش بیاید.

نماینده عالی دولت در شهرستان چرام با اشاره به نقش شهرداری ها در توسعه فرهنگی  گفت :در توسعه فرهنگی و برخوردی آداب و رسوم هم باید باشد و شهردار و مجموعه شهرداری در این امر پیشتاز  مردم باشند.

وی افزود:انتظار داریم همانطوری که درقانون هم آمده است شهرداری سهم نیم درصد کتابخانه را به موقع پرداخت کند و درراستای توسعه فرهنگی کمک کند.

فرماندار چرام با انتقاد از عدم حضور شهردار چرام در جلسات و بی توجهی به بحث های فرهنگی گفت: این که شهردار پیش خودش احساس کند من را مردم انتخاب کرده اند و شخصی و در جلسات حضور پیدا نمی کنم ؛اینطور نیست قانون مشخص است و وظایف شهردار هم در قانون آمده و انتظار داریم یک نفر ثابت در جلسات بیاید که بداند در جلسه قبل چه گذشته که مصوبات جلسه قبل را بتوانیم بررسی کنیم نه اینکه هر جلسه ای یک نفر بیاید و تکلیف مشخص نباشد.

وی تصریح کرد:در رابطه با کتاب و مطالعه سرانه مطالعه کتاب کم شده و وقتی موضوعی رخ می دهد باید آسیب شناسی شود،بعد از آسیب شناسی باید مطابق با شرایط و بستری که موجود است باید یک تیم مطالعاتی تشکیل شود و بعداز آسیب شناسی امکانات موجود را بسنجیم و بعد از امکانات راهکار بدهیم و بعد از آن کارهای عملی را انجام دهیم

فتاحی اصل با اشاره به گرایش نسل امروزی به سمت شبکه های مجازی  بیان کرد:یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که فکر بچه های امروز بیشتر به سمت شبکه های مجازی پیش می رود و یکی از راه هایی که می توانیم  درنطر بگیریم این است که کتاب های متفاوتی بیاوریم که افراد متفاوت بتوانند کتاب ها را مطالعه کنند.

وی افزود:اگر کتاب و مطالعه مطابق با نیاز فرد و جامعه باشد خود به خود انسان به سمت کتاب سوق پیدا می کند.

فرماندار چرام گفت :یکی از موضوعاتی که می تواند کمک خوبی برای مطالعه باشد راه اندازی کتاب خانه باز در دستگاه ها ،ادارات و میادین و جاهایی است که آمد و رفت زیاد است،و از دستگاه های مربوطه می خواهم مصوب کنند که اداراتی که ارباب رجوع آنان بیشتر است یا در فضاهای عمومی قفسه ی کتاب بگذارند.

وی اظهار داشت :اگر کتابی که مورد نیاز افراد باشد در دسترس باشد انسان مطالعه می کندو باتوجه به اینکه مردم اکثرا با فضای مجازی درارتباطند  فضای مجازی گروه ها و شبکه های مجازی راه اندازی شود تا مردم بتوانند از مطالب  مفید استفاده کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار