طبق اعتقاد بعضی از این مدل ها و با ریسک بیشتر میتوان گفت ممکن است بارش ها در برخی نقاط مرز 100 را نیز رد و حداکثر به 200 الی 300 میلی هم برسند.
کد خبر: ۶۷۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶ 12 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، همانگونه که از قبل اعلام شده بود ، پاییز امسال بارش های خوبی سراسر استان را فرا خواهد گرفت که تاکنون پیش بینی ها درست بوده است و پیش بینی های جدید هم علاوه بر تایید بارش های سنگین در روزهای منتهی به آبان ماه خبرهای کارشناسان هواشناسی از ادامه دار بودن این بارش ها در زمستان حکایت دارد.
هر چند سازمان هواشناسی در چنین مواقعی با اطلاعیه های رسمی وضعیت جوی را اعلام و در صورت پیش بینی شرایط بحرانی اطلاعیه های رسمی منتشر می نماید اما به مدد شبکه های اجتماعی برخی جزئیات مربوط به پیش بینی ها نیز منتشر می شود.
چند مدتی است که یکی از کانال های هواشناسی استان خبر از نزدیک بودن بارش های سنگین طی روزهای آینده می دهد.
 
جزئیاتی از سیستم بارشی جدید در کهگیلویه و بویراحمد / فرصت یک روزه برای کشاورزان / چهارشهرستان منتظر بارش های سیل آسا باشند + تصاویر
 
فرصت یک روزه برای کشاورزان دیم کار
در یکی از این اطلاعیه های صادره به کشاورزان گوشزد شده است که علاوه بر نزول بارش های سنگین از روز چهار شنبه ، در روز های آینده هم بارش ها ادامه خواهند داشت و کشاورزان عملا فرصت چندانی برای کشت نخواهند داشت لذا از آن ها برای کشت دیم خواسته شده از این فرصت یکی تا دو روزه باقی مانده تا آغاز بارش های سنگین و پی در پی اقدام نمایند.
در این اطلاعیه مهم کشاورزی آمده است : کشاورزان دیم کار توجه فرمایند با توجه به نفوذ یک ابر سامانه از چهارشنبه تا جمعه و انشاالله دریافت بارش های سنگین و همچنین با توجه به احتمال نفوذ سیستم دیگری پس از این سیستم پیش بینی میشود امکان کشت تا مدتی مهیا نشود ، لذا دوشنبه و سه شنبه بهترین زمان برای کشت دیم می باشد ، توصیه میشود در این زمان کشت صورت گیرد . (20 آبان 97)
 
جزئیاتی از سیستم بارشی جدید در کهگیلویه و بویراحمد / فرصت یک روزه برای کشاورزان / چهارشهرستان منتظر بارش های سیل آسا باشند + تصاویر

چهارشهرستان منتظر بارش های سیل آسا باشند
در یکی از گزارش های بروزرسانی شده آمده است : پیرو پستهای پیشین سه روز پایانی هفته شاهد روزهای خوش بارشی برای مناطق تشنه ایران خواهیم بود که این امر ناشی از یک فرود بلند تا شمال سرخ و بلاک بودن قسمتهای شرقی اروپا است. این نوع الگوی کم نظیر که بیشتر در النینوی کلاسیک شکل می گیرد باعث بارشهای خیلی خوبی برای جنوب غرب ، غرب ، مرکز و تا حدی نوار جنوبی می شود.از طرفی نوع جایگیری جنب حاره باعث تشدید و تخلیه پتانسل بارشی این نوع سیستمها در مناطق یاد شده خواهد شد .
در ادامه این بروزرسانی آمده است : در روز چهار شنبه ، پنج شنبه و جمعه استانهای خوزستان ،چهار محال و بختیاری ،کهکیلویه و بویراحمد .غرب و شمال فارس . جنوب اصفهان .نیمه جنوبی یزد با خطر طغیان رود خانه های فصلی مواجه خواهند شد .
و در پایان این بروزرسانی آمده است :از تمامی دوستانی که در استانهای یاد شده سکونت دارند تقاضا داریم تمهیداد لازم را اماده کنند و از رفتن به مناطق خطر افرین مانند قرار گرفتن در بستر رودخانه ها .مناطق سیل خیز و غیره خودداری کنند .
در ادامه هشدارهای هواشناسی آمده است : شهرستان های چرام ، لنده ، باشت ، کهگیلویه و  چند نقطه دیگه هسته بارش های سیل آسا در سه روز آخر هفته جاری را خواهند داشت.
احتمال بارش هایی تا 300 میلی
در آخرین گزارشات منتشره از طرف کارشناسان هواشناسی ضمن هشدار جدی به مردم آمده است : بررسی مجموع مدل های معتبر جهانی هواشناسی نشان میدهند ، سیستم بارشی پیش رو تا روز جمعه بارش ها در اکثر نقاط استان به بیش از 100 میلی برسند.
در ادامه این گزارش آمده است : طبق اعتقاد بعضی از این مدل ها و با ریسک بیشتر میتوان گفت ممکن است بارش ها در برخی نقاط مرز 100 را نیز رد و حداکثر به 200 الی 300 میلی هم برسند ، اما چیزی که بنا به اعتقاد و پافشاری نقشه ها میتوان به صورت قاطع تر بیان کرد این است که انتطار میرود تمام شهرستان ها حداقل بارش حدود 90 میلی را دریافت کنند.
در بخش دیگر آمده است : این گزارش بر پایه اعتقاد مدل های معتبر می باشد و امکان اینکه در نقاطی فراتر از آن ها یا کمتر ، بارش رخ دهد وجود دارد ، اما چیزی که قطعی میتوان بیان کرد این است که قطعا تمام نقاط استان در مجموع این سیستم شاهد بارش های بسیار خوبی خواهند بود ، لذا با توجه به مهیا بودن تمام شرایط برای رخداد بارش های سنگین و سیل آسا توصیه میشود ، مردم و دستگاهای امدادی آمادگی مقابله با تمام حوادث احتمالی ناشی از رگبارها و بارندگی های سنگین را داشته باشند .
اخطازیه سازمان هواشناسی
مجموع گزارشات منتشره در نهایت به صدور اطلاعیه شماره 7 اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد منجر شده است که تحت عنوان " اخطاریه آماده باش هواشناسی استان برای مردم ، ستاد بحران شهرستان ها ، و دستگاهای امدادی" منتشر شده است.
متن اطلاعیه شماره 7
 
جزئیاتی از سیستم بارشی جدید در کهگیلویه و بویراحمد / فرصت یک روزه برای کشاورزان / چهار شهرستان منتظر بارش های سیل آسا باشند + تصاویر
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار