مدیر عامل شرکت گاز استان تشریح کرد
مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد : باتوجه به صعب العبور بودن مسیر گازرسانی به روستاهای سردسیری با جنگل های انبوه و همچنین ضرورت حفظ منابع ملی و محیط زیست ،‌  اهميت  گازرساني روستايي  در استان دوچندان است.
کد خبر: ۶۷۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۹ 14 November 2018
بی شک یکی از دغدغه های بسیار جدی در کهگیلویه و بویراحمد ، حفظ منابع طبیعی است از جمله حفظ درختان و بوته ها. با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن بسیاری از مناطق استان ، استفاده از چوب درختان به عنوان سوخت یمی از راه هایی بوده است که از قدیم الایام توسط مردم مورد استفاده قرار می گرفته است. در سال های اخیر و با ایجاد حساسیت ها نسبت به حفظ محیط زیست ، ترغیب روستانشینان به استفاده از سوخت های جایگزین به جای استفاده از درختان همواره در برنامه ریزی مسئولان مورد نظر بوده است. گاز به عنوان یکی از بهترین جایگزین ها در مورد حذف درختان از سوخت روستائیان بوده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه معتقد است : باتوجه به صعب العبور بودن مسیر گازرسانی به روستاهای سردسیری با جنگل های انبوه و همچنین ضرورت حفظ منابع ملی و محیط زیست ،‌  اهميت  گازرساني روستايي  در استان دوچندان است.
 
از چگونگی روند روبه رشد خدمات شرکت گاز تا موفقیت در کسب گواهینامه های معتبر
 
رحمان خادم در گفتگو با روزنامه محلی افکار مردم بیان داشت: تعداد روستاهای گازدار شده تا از قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی در استان کهگیلویه وبویراحمد  فقط 3 روستا بوده است.
مهندس رحمان خادم گفت: عمليات گازرساني در استان از سال 1361 آغاز و در سال 1363 با بهره برداري از شبكه مذكور تحت مديريت استانهاي همجوار در  بخش كوچكي از جغرافياي استان شروع شد  . 
وی افزود: در سال 1377 با توجه به سياستهاي دولت وقت و نياز روزافزون جامعه به گازطبيعي ، شركت گاز استان كهگيلويه و بويراحمد تاسيس و از سال 1379 فعاليت مستقل خود را در جهت ارائه خدمات مطلوب گازرساني  آغاز نمود .
مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: اين شركت هم اكنون به طور مستقل مسئوليت ايجاد و توسعه تاسيسات گازرساني ،  نگهداري و بهره برداري بهينه از آنها ، مطالعه ، تحقيق و پژوهش به منظور ارائه خدمات بهينه به مشتريان در محدوده استان كهگيلويه وبويراحمد را به عهده دارد .
 
 از چگونگی روند روبه رشد خدمات شرکت گاز تا موفقیت در کسب گواهینامه های معتبر

مهندس خادم با اشاره به خدمات انجام گرفته در  شركت گاز استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: گازرسانی و رفع نیازمندی هم استانی ها به گاز  ، رعايت حقوق و افزايش رضايتمندي مصرف كنندگان و همچنين بهبود مستمر كيفيت خدمات ارائه شده با تاكيد بر  رعایت نکات بهداشتی و ايمني كاركنان و حفظ محيط زيست از مهمترین برنامه های شرکت گاز استان است. مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: اين شركت   ضمن حفظ و تقويت توان خود در ابعاد سخت افزاري و نرم افزاري، نسبت به جذب نيروهاي متخصص و  آموزش ديده  با  به روز رساني توان آنان  اقدام نموده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در حال حاضر بيش از 3812  كيلومتر شبکه توزيع گاز طبيعي در استان احداث شده است  که وظيفه گازرساني به 17 شهر و 677 روستا بر عهده دارد و  تعداد  بيش از 184 هزار مشترك از این نعمت برخوردارند. 
وی افزود: حدود 150 هزار خانوار استان با جمعیت بیش از 500 هزار نفر از گاز طبيعي استفاده مي کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: باتوجه به صعب العبور بودن مسیر گازرسانی به روستاهای سردسیری با جنگل های انبوه و همچنین ضرورت حفظ منابع ملی و محیط زیست ،‌  اهميت  گازرساني روستايي  در استان را دوچندان کرده است.

گازرساني به 17 شهر استان
مهندس خادم بیان داشت: استان كهگيلويه و بويراحمد از جمله استانهاي کمتر توسعه یافته كشور است كه امكانات زيربنايي و زيرساختها مي تواند نقش عمده اي در روند رو به رشد استان ايفا كند از اين رو گازرساني به عنوان يكي از مهمترين محورهاي توسعه حائز اهميت است . 
مدیرعامل شرکت گاز استان  گفت: با اين توصيف هم اكنون 17 شهر استان  یعنی 100 درصد جامعه شهري استان گازرسانی شده و از اين سوخت پاك بهره مند مي باشند و اين مساله عامل مهمي در افزايش رفاه عمومي و توسعه صنايع استان مي باشد .

677 روستا از گاز طبيعي بهره مند شده اند
مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار داشت: در راستاي خدمات رساني بهينه به هموطنان  ، تامين آسايش و رفاه در حوزه مصرف انرژي و جلوگيري از تخريب جنگلها در مناطق روستايي ،  شركت گاز استان با شناسايي و مطالعه مناطق فاقد خدمات گازرساني اقدام به اجراي طرحهاي بزرگ گازرساني در تمامي مناطق استان نموده است .
مهندس خادم گفت: با  مطالعات انجام گرفته و با توجه به روند توسعه در استان تعداد روستاهايي كه واجد شرایط گازرساني خواهند بود 1077 روستا می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: هم اكنون مطابق بررسي هاي انجام شده  تعداد 857  روستاي بالاي 20 خانوار  قابليت گازرساني را دارند كه از اين تعداد با تلاش و همت كاركنان شركت گاز استان  677 روستا از گاز طبيعي بهره مند شده اند .
دستاوردهای مهم شرکت گاز استان در زمینه های مختلف:
مهندس خادم بیان داشت: یکی از مباحث اساسی پس از اتمام گازرسانی در اقصی نقاط کشور، افزایش کیفیت ارائه خدمات به مشترکین گاز طبیعی و به بیان دیگر حرکت از کمیت به سوی کیفیت می باشد. 
مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در این راستا برنامه های :
* ارائه میز خدمت جهت رضایت مشتریان و ذینفعان 
*  قرائت آنی کنتورها به جهت جلب رضایت مشتریان و ذینفعان 
*  اجرای سیستم تلفن گویا و پیام رسان برای مشترکین 
*  اجرای سیستم 194 به جهت خدمت دهی بهتر به مشتریان 
*  مقاوم سازی و بازسازی شبکه های توزیع به جهت رفع افت فشار 
* کاهش هدر رفت گاز طبیعی تا 3 درصد 
* ایجاد ایستگاه های TBS  جدید در مراکز زون و شهرهای پرجمعیت و همچنین ایجاد رینگ تقویتی به جهت رفع افت فشار گاز 
*  تغییر ظرفیت ایستگاههای تقلیل فشار به جهت جبران توسعه گازرسانی و رفع افت فشار 
*  کوتاه نمودن زمان فرآیند های اشتراک پذیری و نصب انشعابات 
*  تمدید استقرار  IMS که شامل 5 استاندارد بین المللی اعم از مدیریت کیفیت ، محیط زیست، بهداشت حرفه ای ، انرژی و رضایتمندی ذینفعان 
*  جهت صرفه جویی در انرژی سیستم پنلهای خورشیدی نصب گردید 
*  اجرا و نصب بیش از 15 نرم افزار نوین به جهت استفاده از کنتزل و در دسترس بودن اطلاعات و نگهداری آنها در قالب گزارشات متفاوت از جمله سیستم های نرم افزاری سامک، سادا ،BI-GIS GPS  ،  تدکار و سیستم خرید به جهت سهولت دسترسی آسان در زمانهای پاسخگویی به مشتریان و ذینفعان را  در سطح استان انجام داده ایم.
مدیرعامل شرکت گاز استان بیان داشت: شرکت گاز استان در سال 96 در پی استقرار الزامات سیستمهای مدیریتی موفق به کسب گواهینامه های ISO 9001(2015) ،   ISO 14001(2015) ،  OHSAS 18001: (2007) ، ISO 50001(2011)  ، ISO 10002: (20147)  ، ISO 10004 (2012)   ،گواهینامه اهتمام به تعالی سازمانی شده است.
مهندس خادم افزود:  تا پایان سال 97 شرکت گاز استان تمدید گواهینامه های مذکور و اخذ گواهینامه تعالی سازمانی در سطح گواهینامه دو ستاره و نیز استقرار نظام  مدیریت استراتژیک ،  جهت سهولت  دسترسی به اطلاعات به صورت آنی و مانیتورینگ ایستگاه ها  ، سیستم ارتینگ جهت صاعقه گیر کلیه ایستگاه ها و  همچنین استقرار سیستم GIS  در مرحله اقدام  هست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار