کد خبر: ۶۷۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 14 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، سحرگاه امروز حکم اعدام سلطان سکه ایران و همدستش که به افساد فی‌الارض محکوم شده بودند، به اجرا گذاشته شد.
سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ وحید مظلومین (سلطان سکه ایران) فرزند حبیب‌اله و محمد اسماعیل قاسمی فرزند غلامعلی که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه به اعدام محکوم گردیده‌ بودند، به دار مجازات آویخته شدند.
محمد اسماعیل قاسمی که به مشارکت و تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیر قانونی و غیر مجاز ارز و سکه و قاچاق عمده ارز در حد کلان متهم شد، از اعضای شبکه وحید مظلومین است وی با متهم ردیف اول پرونده همکاری زیادی داشته است.
محمد اسماعیل قاسمی فرزند غلامعلی، متولد ۱۳۵۲ معروف به محمد سالم، عنوان اتهامی‌اش را اخلالگر ارزی به دلیل فروش غیرقانونی سکه و حکمش را مفسد فی الارض و اعدام اعلام می‌کند. به گفته خودش اموال و دارایی‌هایش بلوکه شده است.

می‌گفت: از نوع سیگار وحید مظلومین استفاده می‌کند. محمد سالم از خود و وحید مظلومین به عنوان دو شاخ بازار یاد کرد.
آنچه که در ادامه می خوانید گفتگو با قاسمی قبل از اجرای حکم اعدام است که خبرگزاری میزان منتشر کرده است.
محمد اسماعیل قاسمی چگونه محمد سالم شد؟

وقتی از او خواسته شد که سابقه دستگیری و موارد اتهامی‌اش را عنوان کند، اینگونه توضیح داد: از سال ۷۲ زمانیکه ۲۱ ساله بودم در بازار مشغول به کار شدم.

به گفته خودش از آنجاییکه در یک صرافی خرید و فروش سکه و ارز انجام می‌داده و فعال نیز بوده است، بانک مرکزی از او به عنوان عاملیت پخش ارز مداخله‌ای در سال ۹۰-۹۱ دعوت می‌کند و اینگونه او و حدود چند صراف دیگر دلار می‌فروشند و ارز برای آن‌ها از دبی می‌آوردند و به فروش آن اقدام می‌کردند و محمد سالم این دلار‌ها را در اختیار افرادی می‌گذاشت که در سبزه میدان یا پاساژ افشار بفروشند.

رصد مسئولان بانک مرکزی و پایین بودن قیمت دلار سبزه میدان از افشار، باعث می‌شود که محمد سالم در آن سال‌ها به پاساژ افشار فرستاده شود .
 
گفتگو با مفسد اقتصادی که امروز اعدام شد + تصویر
 
حلقه ارتباطی وحید مظلومین و محمد سالم چگونه شکل گرفت؟

او حلقه ارتباطی‌اش با وحید مظلومین را که به اتهام افساد فی الارض از طریق سردستگی و تشکیل شبکه فساد اخلال درنظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیر قانونی و غیر مجاز ارز وسکه و قاچاق عمده ارز از کشور در حد کلان، محکوم به اعدام شد را اینگونه بیان می‌کند: اواسط سال ۹۵ و در سال ۹۶، که سکه را به صورت نقدی در بازار خریداری و کاغذی آن را در بازار آتی فروخته می‌شد و سود زیادی به همراه داشت، خرید و فروش سکه در مغازه به طور میانگین به روزی ۲۵۰۰ مورد سکه رسید.

محمد سالم از وحید مظلومین به عنوان یکی از بهترین مشتریانش یاد می‌کند که گاهی هزار تا سه هزار عدد سکه از او در هفته خریداری می‌کرده است.

محمد سالم و خرید و فروش با کارت‌های دیگران

سال ۹۶، محمد سالم به دلیل گردش بالای حسابهایش در سال ۹۱ و ۹۲، به پرداخت مالیاتی سنگین مکلف می‌شود.

پیشنهاد وحید مظلومین به محمد سالم که به فرار مالیاتی منتهی شد

به گفته خودش از ترس اینکه حسابهایش بلوکه شود، با حساب خودش کار نمی‌کند و تصمیم می‌گیرد با وحید مظلومین در این زمینه مشورت کند و او به محمد سالم پیشنهاد می‌دهد که با کارت اقدس مهرافزا که نامش نیز در میان اخلالگران ارزی بار‌ها در جلسات دادگاه وحید مظلومین به میان آمد، به فعالیت اقتصادی ادامه دهد و سود آن را در آخر سال به حساب این فرد واریز کند.

اختلاف محمد سالم با کارمندش رضا مرد میدان، پای فرد دیگری به نام حسن وزیری را به مغازه‌اش باز می‌کند تا به این ترتیب این محکوم اقتصادی طی این سال‌ها با حساب‌های رضا مرد میدان، حسن وزیری و اقدس مهرافزا معاملاتش را انجام دهد.

روش کار به اینگونه بود که محمد سالم ۱۰ حساب به نام حسن وزیری باز می‌کند تا از این طریق مبادلات پولی را انجام دهد. او از حساب اصلی از طریق همراه بانک به کارت‌های فرعی پول واریز می‌کرده است. او فرار مالیاتی خود را هم تایید می‌کند.
 
گفتگو با مفسد اقتصادی که امروز اعدام شد + تصویر

وحید مظلومین در نگاه محمد سالم

محمد سالم در مورد نقش مهم وحید مظلومین در بازار می گوید و از او به عنوان فردی باهوش نام می‌برد.

او اینگونه می‌گوید: وقتی وحید به خریدی اقدام می‌کرد همه می‌گفتند که حتما خبری بوده که او اقدام به این کار کرده است و لیدری پشت او پیدا می‌شد.

وقتی از محمد سالم سئوال می‌شود که چرا به وحید مظلومین ملا می‌گفته‌اند، خاطرنشان می‌کند: او در کار خود نابغه‌ای بود که شاید به جای نابعه به او ملا می‌گویند.

وی در مورد چرایی مطرح شدن اسمش در بازار یادآور شد: وقتی فردی روزی سی میلیون دلار در بازار پخش کند و اسم او همه جا مطرح باشد و بازارخوانی در بازار سکه داشته باشد، باعث این موضوع می‌شود.

او می‌گوید: قیمت واقعی دلار به بیشتر از ۸ هزار تومان نمی‌رسد.

محمد سالم خطاب به کسانی که می‌خواهند یک شبه ره صد ساله را بروند، توصیه می‌کند: نمی‌توانند، مگر اینکه با حرام خواری و رانت خواری همراه باشد.

وقتی به آخر مصاحبه نزدیک شدیم و از او خواستیم که حرف پایانی‌اش را بزند اشک در چشمانش جمع شد و گفت: پشیمانم، از اینکه با کارت‌های مردم کار کردم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار