کد خبر: ۶۷۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 14 November 2018

تابناک کهگیلویه و بویراحمد / فرهنگی ، در نمایشگاه «اشعار مرحوم حسین پناهی در قاب خوشنویسی» ۲۲ اثر خوشنویسی «سپیده مبرهن» از اشعار و دلنوشته های حسین پناهی شاعر و هنرمند از روز جمعه 25 آبان با حضور اهالی فرهنگ و هنر  در فرهنگسرای سرو به نمایش در می آید.

به گفته  روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 6 و  فرهنگ سرای سرو ؛ هدف از برگزاری «اشعار مرحوم حسین پناهی در قاب خوشنویسی» زنده نگاه داشتن یاد و خاطرات حسین پناهی است و قرار است در بخش جنبی نمایشگاه خوشنویسی سخنرانی و پرداختن به آثار سینمایی زنده حسین پناهی در سالن آمفی تئاتر فرهنگ سرای سرو برگزار شود و در پایان یکی از آثار به نمایش گذاشته شده به آنا پناهی اهدا  شود .
«حین پناهی» در ۶ شهریور ۱۳۳۵ در  روستای دژکوه از توابع شهر سوق  در استان کهکیلویه و بویراحمد متولد شد. پس از اتمام تحصیل در بهبهان به توصیه و خواست پدر برای تحصیل به مدرسه ی آیت الله گلپایگانی رفته بود... پس از « حسین به تهران آمد و در مدرسه ی هنری آناهیتا چهار سال درس خواند و دوره بازیگری و نمایشنامه نویسی را گذراند. پناهی بازیگری را نخست از مجموعه تلویزیونی محله بهداشت آغاز کرد. سپس چند نمایش تلویزیونی با استفاده از نمایشنامه های خودش ساخت .با پخش نمایش دو مرغابی درمه از تلویزیون که علاوه بر نوشتن و کارگردانی خودش نیز در آن بازی می کرد، خوش درخشید و با پخش نمایش های تلویزیونی دیگرش، طرف توجه مخاطبان خاص قرار گرفت.نمایش های دو مرغابی درمه و یک گل و بهار که پناهی آنها را نوشته و کارگردانی کرده بود، بنا به درخواست مردم به دفعات از تلویزیون پخش شد. در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد و یکی از پرکارترین و خلاق ترین نویسندگان و کارگردانان تلویزیون بود. به دلیل فیزیک کودکانه و شکننده، نحوه خاص سخن گفتن، سادگی و خلوصی که از رفتارش می بارید و طنز تلخش بازیگر نقش های خاصی بود. اما «حسین پناهی» بیشتر شاعربود. و این شاعرانگی در ذره ذره جانش نفوذ داشت. نخستین مجموعه شعر او با نام من و نازی در ۱۳۷۶ منتشرشد،این مجموعه ی شعر تا کنون بیش از شانزده بار تجدید چاپ شد و به شش زبان زنده ی دنیا ترجمه شده است.
وی در ۱۴ مرداد ۱۳۸۳ و در سن ۴۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.
سپیده مبرهن هنرمند جوان 32 ساله ، در 8 سال پیاپی نمایشگاههایی از دیالوگهای سینمای علی حاتمی ، مسعود کیمیایی ، خسرو شکیبایی ، پرویز پرستویی برگزار کرده و در این نمایشگاه به سراغ اشعار زیبا و پرمعنای مرحوم حسین پناهی رفته است.

مراسم افتتاحیه «اشعار مرحوم حسین پناهی در قاب خوشنویسی» ساعت 16 ، روز جمعه 25 آبان ماه در فرهنگ سرای سرو واقع در خیابان ولی عصر(عج) ، بالاتر از پارک ساعی، کوچه ساعی دوم برگزارمی شود و شرکت برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان می باشد .

 

نمایش اشعار حسین پناهی با خط یک خانم جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار