بنابر این گزارش کسبه جمعه بازار یاسوج پیش از ظهر امروز با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم رسیدگی به مشکلات ایجاد شده کسبه بعد از آتش‌سوزی دو ماه پیش با پهن کردن سفره خالی اعتراض کردند.
کد خبر: ۶۷۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 14 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، چند هفته پیش جمعه بازار یاسوج دچار حریق شد و باعث ایجاد خساراتی برای برخی از کسبه این بازار شده بود. موضوع جابجایی جمعه بازار به یکی از چالش های بزرگ شهر خصوصا برای شورای شهر ، شهردار و کسبه شده است که البته کار شورای شهر و شهردار به بازداشت توسط دستگاه قضایی هم کشیده شد. صبح امروز هم در اعتراضی ، کسبه جمعه بازار یاسوج ، جلوی استانداری با پهن کردن یک سفره خوالی خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.
بنابر این گزارش کسبه جمعه بازار یاسوج پیش از ظهر امروز با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم رسیدگی به مشکلات ایجاد شده کسبه بعد از آتش‌سوزی دو ماه پیش با پهن کردن سفره خالی اعتراض کردند.
 
پهن شدن سفره خالی جلوی استانداری / آیا آتش سوزی جمعه بازار یاسوج عمدی بود ؟
 
جمعه بازار توسط نماینده ولی فقیه به مردم استان هبه شد
یکی از کسبه جمعه بازار در همین خصوص به خبرنگار فارس، گفت: بالغ بر ۹۰۰ غرفه در جمعه بازار یاسوج دایر است و بیش از ۵ هزار نفر از این محل امرار و معاش می‌کنند اما بعد از آتش‌سوزی جمعه بازار یاسوج برق ما قطع شده و تاکنون اقدامی برای رفع این مشکل برداشته نشده است.
وی عنوان کرد: مکان فعلی جمعه بازار ۱۳ سال است که بدون ارائه خدمات به کسبه، در اختیار ما قرار گرفته و بعد از آتش‌سوزی مهر ماه نه تنها برق ما را وصل نکردند بلکه به ما گفتند به مکان جدیدی که با زد و بند شهرداری و شورا و سرمایه‌گذار ایجاد شده نقل مکان کنیم.
این کسبه جمعه بازار یاسوج عنوان کرد: ما در حال حاضر در هر مکان ۶ متری مبلغ ۷۰ هزار تومان به شهرداری اجاره می‌دهیم، غرفه‌های جدیدی که سرمایه‌گذار ایجاد کرده برای هر یک از ما کسبه‌ها ۹۰ تا ۱۲۰  قیمت می‌خورد اما ما این مبلغ پول را نداریم که برای هر غرفه هزینه کنیم.
این کسبه جمعه بازار ادامه داد: در جمعه بازار زنان سرپرست خانوار با یک نخ و سوزن امرار و معاش می‌کنند، حتی در جمعه بازار ۳۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی و چند دکترا در حال کار و فعالیت هستند، قیمت اجناس جمعه بازار از سایر مکان‌ها مناسبت تر است، خانواده‌های شهدا و جانبازان از این مکان ارتزاق می‌کنند.
وی ادامه داد: چند سال پیش مکان فعلی جمعه بازار توسط نماینده ولی فقیه به مردم استان هبه شد، لذا از مسوولان شهرداری و شورا شهر می‌خواهیم مکان فعلی را برای ادامه فعالیت کسبه بازسازی و مجهز کنند.
وی عنوان کرد: ما نه پول می‌خواهیم، نه وام بلکه حالا که داریم نان بازوی خودمان را می‌خوریم مسوولان به ما کمک کنند.
 
پهن شدن سفره خالی جلوی استانداری / آیا آتش سوزی جمعه بازار یاسوج عمدی بود ؟

آتش سوزی جمعه بازار عمدی بود
یکی دیگر از کسبه جمعه بازار به آتش‌سوزی دو ماه پیش در این مکان اشاره کرد و گفت: آتش‌سوزی عمدی بود تا ما را از این مکان جابه جا کنند، اگر آتش‌‌سوزی عمدی نبود چرا هیچ وقت علت آن اعلام نشد.
کسبه بازار با انتقاد از صدا و سیمای مرکز استان گفتند: صدا و سیما یک طرفه از مسوولان و متولیان دعوت کردند و در برنامه حضور یافتند آنها هر چه دلشان خواست گفتند اما از کسبه بازار دعوت نکردند.
عمدی بودن آتش سوزی را رد نمی کنم/ مدرک هبه بودن را رو کنید
نستهن مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات جمعه بازار یاسوج در جلسات مختلف بررسی و منجر به تصمیم‌گیری هم شده است، اظهار داشت: محل کنونی جمعه بازار از لحاظ سازه‌ای کاملا ناایمن و بسیار خطر آفرین بوده و چون جمعیت بالایی از کسبه در این محل به فعالیت مشغول هستند تهدیدآمیز است.
 
وی با بیان اینکه از حدود 900 کسبه‌ای که در جمعه بازار یاسوج مشغول به کار هستند 486 غرفه مجوز دارند، افزود: با احتساب خانواده‌های کسبه حدود پنج هزار نفر از این محل امرار معاش می‌کنند و به این لحاظ ما باید به فکر اشتغال آنها هم باشیم.
 
 پهن شدن سفره خالی جلوی استانداری / آیا آتش سوزی جمعه بازار یاسوج عمدی بود ؟

شهردار یاسوج با بیان اینکه راهی جز جابجایی جمعه بازار شهر یاسوج نداریم، گفت: قیمت غرفه‌های مکان جدید جمعه بازار هنوز برآورد نشده و در جلسه‌ای با حضور نماینده کسبه جمعه بازار و نماینده سرمایه‌گذار، قیمت مناسبی لحاظ می‌شود که کسبه توانایی خرید، اجاره یا تقسیط آن را داشته باشند.

مقدم با بیان اینکه طبق اخبار رسیده برخی از کسبه در محل جدید جمعه بازار یاسوج اقدام به خرید مغازه کرده‌اند، گفت: هیچ مسئولی دنبال این نیست که بدون حساب و کتاب کسبه جمعه بازار یاسوج را آواره کند، مکان فعلی هم توسط شهرداری برای کمک به اقشاری ایجاد شده بود که هیچ درآمدی ندارند.

وی در رابطه با این موضوع که برخی کسبه  جمعه بازار معتقد هستند حادثه آتش‌سوزی در این مکان عمدی بوده است، گفت: عمدی بودن این حادثه را نمی‌توانم رد کنم اما احتمال کارشناسان ما این بوده که اشکال از برق است، زیرا سازه کاملا فلز بوده و کشش کابل‌های برق را ندارد.

شهردار یاسوج با بیان اینکه در جمعه بازار یاسوج آنقدر ترافیک بالا است که حتی اقدامات ایمنی و آتش‌نشانی هم نمی‌توانیم داشته باشیم، گفت: بعد از حادثه آتش‌سوزی، برق این مکان قطع شد و از کسبه خواستیم تنها از ساعت 9 صبح تا و چهار بعد از ظهر در این مکان به کسب و کار اقدام کنند اما متاسفانه شاهد استفاده از موتور برق توسط برخی کسبه هستیم.

مقدم عنوان کرد: از شرکت برق می‌خواهیم جلوی هر گونه برق خلافی که به سمت جمعه بازار می‌آید را بگیرد چون این احتمال وجود دارد که حادثه بعدی ناگوارتر باشد، ما هم موظف هستیم بر اساس دستورالعمل‌ها نسبت به جابجایی این بازار اقدام کنیم.

وی ابراز کرد: اینکه کسبه می‌گویند مکان فعلی جمعه بازار 13 سال پیش هدیه داده شده، ادعایی است که وجود دارد اما تاکنون مدرکی ارائه نشده و اگر کسبه مدرکی دارند ارائه دهند تا یک اقدام عملیاتی انجام دهیم.

شهردار یاسوج با بیان اینکه کسانی که بیشترین سود را در مکان فعلی جمعه بازار دارند تلاش می‌کنند که غرفه‌ها جابجا نشود، گفت: بازارچه جدید ظرفیت خوبی است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم و هرگونه زد و بند در مکان جدید را هم تکذیب می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
الدنگهای دولتی یه کاری بکنید.مردم گرسنه اند . این جماعت ناکارمد(محموعه استانداری های کشور) فقط هزینه برای کشور درست می کنند و از بیت المال باید به این الدنگها حقوق داد. الدنگها سرها بالا. از حالا به بعد اسم شماها الدنگ است. هر وقت مردم گفتند الدنگ شما دولتیها سرهاتون رو بیارید بالا.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار