در نشست هیئت مدیره موسسه محکم در یاسوج مطرح شد:
نشست هیئت مدیره موسسه حمایت از ناهنجاری های مادرزادی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضا برگزار و در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این موسسه ، در مورد مهمترین اقدامات آتی بحث و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۶۸۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 15 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ،نشست هیئت مدیره موسسه حمایت از ناهنجاری های مادرزادی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضا برگزار و در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این موسسه ، در مورد مهمترین اقدامات آتی بحث و تبادل نظر شد.
تقدیر از همکاری استانداری در حمایت از بیماران خاص
رئیس هیئت مدیره موسسه محکم استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این موسسه از تلاش برای استقلال موسسه حمایت از بیماری های با ناهنجاری های مادرزادی خبر داد.
نیکبخت افزود : کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان هایی است که بالاترین نرخ ناهعنجاری های مادرزادی را دارد که لازم است مسئولین ذی ربط در خصوص کنترل این گونه ناهنجاری ها اقدامات پیشگیری را برنامه ریزی و اجرا کنند.
مدیر موسسه محکم گفت : این موسسه همه تلاش خود را بکار برده است تا بتواند بیماران با ناهنجاری های مادرزادی را شناسایی ، پذیرش و درمان کند که خوشبختانه در این چند سال موفقیت های خوبی داشته ایم.
وی افزود : با توجه به محرومیت در امکانات بیمارستانی و پزشکی ما مجبور هستیم که برخی از بیماران را برای انجام اقدامات تکمیلی به استان های دیگر بفرستیم که اگر مسئولین استانی تلاش کنند و کمک کار ما باشند می توانیم از اعزام بسیاری از این بیماران جلوگیری کنیم.
 
حضور ویژه 19 پزشک فوق تخصص برای چهار شهرستان کهگیلویه / تقدیر از همکاری استانداری در حمایت از بیماران خاص / موسسه
 
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد از توجه استاندار به موضوع بیماران خاص تقدیر کرد و گفت : در آخرین حضور مدیر عامل و متخصصین موسسه محکم در استان و در دیدار این تیم خیر پزشکی با استاندار ، صحبت های خوبی شد که امیدواریم با توجه به دیدگاه خیرخواهانه استاندار ، دیگر مدیران استان هم بتوانند به نحو مطلوبی در جهت کمک به کاهش درد و آلام بیماران با ناهنجاری های خاص و خانواده های آن ها همکاری نمایند.
نیکبخت افزود : در دیداری که دکتر دلشاد با دکتر احمدی استاندار داشت رئیس هیئت امنای موسسه برای راه اندازی یک بیمارستان تخصصی کودکان اعلام آمادگی نمود که با استقبال خوب استاندار مواجه شد و امیدواریم با همکاری های لازم این مهم هر چه زودتر به مرحله اجرایی درآید.
موسسه "محکم" کهگیلویه و بویراحمد مستقل می شود
دکتر نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که موسسه "محکم" دربسیاری از استان های کشور مستقل شده اند و در آخرین نشست مدیر استانی موسسه با مدیر عامل کشوری موسسه در خصوص استقلال شعبه استانی از مرکز تبادل نظر شد و بنابر این شد که موسسه "محکم" در کهگیلویه و بویراحمد مستقل شود.
این خیر حوزه سلامت گفت : از مجموع 25 استان که دارای نمایندگی موسسه محکم هستند تاکنون 19 استان مستقل شده اند که تلاش داریم نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد هم به زودی مستقل شود.
وی افزود : بسیاری از افراد با مشاهده رنج و محنتی که اینگونه کودکان و خانواده های آن ها متحمل می شوند تقاضای کمک دارند که در این زمینه ما سعی کرده ایم شرایط را برای کمک این افراد مهیا کنیم.
رئیس هیئت مدیره موسسه محکم گفت : خیرین دوست دارند نتیجه کمک های خود را ببینند لذا ما سعی خواهیم کرد ضمن ارائه صورت کامل کمک های آنان ، گزارش کاملی از روند این کمک ها برای درمان بیماران را هم شفاف به اطلاع آنان برسانیم. و مشخصا کودکانی که از کمک های آنان بهبود یافته اند به این خیرین معرفی کنیم .
 نیکبخت در پایان سخنان خود بیان کرد : با توجه به بحث استقلال موسسه استانی از همه خیرین استان جهت کمک به این کودکان دعوت می کنیم که امیدواریم بتوانیم در این خصوص فراهم کننده زمینه ای برای یک امر خیر باشیم.
 
حضور ویژه 19 پزشک فوق تخصص برای چهار شهرستان کهگیلویه / تقدیر از همکاری استانداری در حمایت از بیماران خاص / موسسه
 
حضور ویژه 19 پزشک فوق تخصص برای چهار شهرستان کهگیلویه
در ادامه این نشست مدیر اجرایی موسسه محکم کهگیلویه و بویراحمد گفت : این موسسه تاکنون یک هزار و 746 بیمار زیر 20 سال با ناهنجاری های مادرزادی را شناسایی کرده است که از این تعداد 712 نفر پذیرش شده اند. که 29 نفر از این بیماران ساکن استان های همجوار بوده اند.
فاضل عباسی افزود : از این بیماران تعداد 31 نفر به شیراز تعداد 48 نفر به تهران و 24 نفر هم به اهواز برای تکمیل درمان اعزام شده اند.
وی بیان کرد : در حال حاضر هم 374 بیمار با ناهنجاری های مادرزادی تحت پوشش این موسسه هستند و هم اکنون بیش از 80 درصد این بیماران ماهانه مبلغی بین 800 هزار تا 1 میلیون تومان جهت تهیه هرمون رشد از این موسسه کمک می گیرند.
عباسی در ادامه گفت : خبر خوشی هم برای چهار شهرستان ، کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده داریم که در اوایل سال جدید یک تیم 19 نفر از فوق تخصصین محکم در رشته های مختلف پزشکی به این مناطق رفته و بیماران با ناهنجاری های مادرزادی را ویزیت و درمان خواهند نمود.
 
حضور ویژه 19 پزشک فوق تخصص برای چهار شهرستان کهگیلویه / تقدیر از همکاری استانداری در حمایت از بیماران خاص / موسسه
 
هیچ محدودیتی برای کمک و پذیرش نداریم
مدیر درمان موسسه محکم هم در این نشست گفت : دفتر موسسه در شهر یاسوج هیچگونه محدودیتی برای پذیرش کودکان با ناهنجاری های مادرزادی ندارد.
حسینی افزود : بیماران و خانواده های آنان می توانند به دفتر موسسه مراجعه کنند و یا اینکه با تلفن های این موسسه تماس گرفته و از راهنمایی های موسسه برخوردار شوند.
وی همچنین از روند اجرای برنامه چند ماه پیش موسسه در استان ابراز رضایت کرد و گفت : خوشبختانه بسیاری از مسئولان استان در زمینه کمک به فرایند کار حضور این تیم پزشکی در استان همکاری خوبی داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار