تابناک از یک بازی حساس و دیدنی در لیگ برتر هندبال گزارش می دهد؛
از سری رقابت های لیگ برتر هندبال کشور و در هفته ششم، عصر امروز در یک بازی حساس و دیدنی دو تیم مدعی فرازبام خائیز دهدشت و ذوب آهن اصفهان در حضور تماشاگران بی شمار و خونگرم دهدشتی در سالن شهید باهنر این شهر به مصاف هم رفتند.
کد خبر: ۶۸۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴ 16 November 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، از سری رقابت های لیگ برتر هندبال کشور و در هفته ششم، عصر امروز در یک بازی حساس و دیدنی دو تیم مدعی فرازبام خائیز دهدشت و ذوب آهن اصفهان در حضور تماشاگران بی شمار و خونگرم دهدشتی در سالن شهید باهنر این شهر به مصاف هم رفتند.

بر اساس این گزارش در ابتدای بازی در نیمه اول این تیم فرازبام خائیز بود که بسیار رویایی ظاهر شد و با شروع طوفانی و توپ ربایی بازیکنانش توانست با قاطعیت از تیم حریف پیش بیفتد و در دقیقه 4 نیمه اول با نتیجه 5 به 2 از حریف اصفهانی خود پیش بیفتد.

صدای تشویق هواداران فرازبام خائیز سراسر سالن را فرا گرفت و فضای زیبایی به سالن داده است و این شور و هیجان باعث شد که بازیکنان و کادر فنی تیم ذوب آهن علنآ تمرکز خود را از دست بدهند و با اعتراض به داوری سعی در کنترل جریان بازی داشته باشند.

حملات پی در پی و پشت سر هم تیم فرازبام خائیز اجازه ضد حمله به تیم اصفهانی رو نمی داد و فرصت های این تیم یکی پس از دیگری وارد دروازه ذوب آهن می شد و شور و شوقی به سالن هدیه می کرد.

نتیجه بازی در دقیقه 12 نیمه اول 10 به 6 به سود فرازبام خائیز دنبال می شد و هواداران خونگرم دهدشتی منظم و یکصدا تیم خود را تشویق می کردند.

تا اینجای کار در دقیقه 16 تیم ذوب آهن حرفی برای گفتن نداشت و زیر بار فشار حملات سنگین فرازبام خائیز واقعآ ذوب شده بود به همین دلیل کادر فنی ذوب آهن برای آنکه تیم خود را از زیر فشار حملات بیرون بیاورد درخواست وقت استراحت داد تا حداقل ترین راه را برای خروج از زیر فشار حملات انتخاب کنند.

مهدی رهبری مربی فعلی تیم ذوب آهن که زمانی در تیم های پایه باشگاه فرازبام خائیز دهدشت به عنوان سرمربی فعالیت داشت سعی میکرد با اجرای تاکتیک های جدید بر روی نقاط ضعف تیم فرازبام خائیز تکیه کند اما تا اینجای کار هر تکنیکی که توسط بازیکنانش اجرا کرد به در بسته خورد و فرصت خودنمایی نداشت.

مهره کلیدی تیم ذوب آهن بازیکن شماره 8 این تیم بود اما این بازیکن در مقابل سد دفاعی صف شکنان فرازبام خائیز حرفی برای گفتن نداشت و در دقیقه 19 به دلیل انجام چند خطای پشت سرهم به مدت 2 دقیقه از زمین بازی اخراج شد.

در ادامه بازی در نیمه اول، بازیکنان تیم ذوب آهن اصفهان که توان عبور از سد دفاعی پر قدرت و منسجم تیم فرازبام خائیز را نداشتند سعی در زدن توپ از پشت خط دفاعی داشتند اما عباس اسدزاده دروازه بان خوش هیکل تیم فرازبام خائیز اجازه گلزنی به تیم حریف را نمی داد و همچنان ذوب آهن مبهوت حملات پر قدرت فرازبام خائیز بود.

در 5 دقیقه پایانی نیمه اول یعنی از دقیقه 25 به بعد، بازیکنان فرازبام خائیز بی امان به سمت دروازه حریف حمله می کردند و با 5 امتیاز اختلاف از تیم ذوب آهن پیشی گرفتند.

دقایق به سرعت برای تیم اصفهانی سپری میشد و فرصت های این تیم یکی پس از دیگری توسط سنگربان فرازبام خائیز مهار می شد در مقابل بازیکنان فرازبام خائیز با استفاده درست از توپ های برگشتی بر روی ضد حملات خود به درستی و بادقت تمام عمل میکردند و لحظه به لحظه اختلاف خود را با این تیم بیشتر و بیشتر میکردند به طوری که در پایان نیمه اول بازی با اختلاف 8 گل و با نتیجه 19 به 11 با قاطعیت هرچه تمامتر به سود فرازبام خائیز به پایان رسید.

نیمه دوم مسابقه با سوت داور بازی آغاز شد، ذوب آهن از همان ابتدا با شروع حملات خود نشان داد که نمی خواهد به این راحتی تسلیم تیم فرازبام خائیز دهدشت شود، بر همین اساس با تغییر تاکتیک سعی در کاهش اختلاف امتیازات داشت در مقابل تیم فرازبام خائیز نیز با استفاده از ضدحملات پی در پی و زدن گل های بیشتر اجازه نمیداد که ذوب آهن به این راحتی فاصله امتیازی خود را کاهش دهد.

در دقیقه 37 نیمه دوم نتیجه بازی در حالی به سود فرازبام خائیز دنبال می شد که سوت های اشتباه داوری نیز نتوانست بر روی روند گلزنی تیم فرازبام خائیز تآثیری بگذارد و گلزنی های پشت سر هم بازیکنان این تیم شور و شوق عجیبی به سالن بازی داد.

بازیکنان فرازبام خائیز با گلزنی بیشتر و تشویق هواداران جو روانی حاکم بر بازی را به دست گرفتند و با تسلط کامل بر بازی فرصت های خود را یکی پس از دیگری تبدیل به گل می کردند و لحظه به لحظه اختلاف امتیازی خود را افزایش می دادند چنان که در دقیقه 44 فرازبام خائیز با 9 امتیاز اختلاف از حریف اصفهانی خود پیش افتاد.

مهارهای دیدنی سنگربان فرازبام خائیز پشت سرهم، نفس بازیکنان حریف را گرفته بود و شور و شوق خاصی به سالن و تماشاگران هدیه داد، طوری که بازی در دقیقه 49 با نتیجه 30 به 20 و با ده امتیاز اختلاف به سود فرازبام خائیز همچنان ادامه داشت.

در 10 دقیقه پایانی و در یک هوای بسیار لطیف بارانی، بازی با حال و هوای بسیار خاصی دنبال می شد و این اختلاف ده امتیازی به نوعی خیال همه را از کسب نتیجه بازی راحت کرده بود و تماشاگران با آسودگی خاطر ستاره های فرازبام خائیز را تشویق می کردند.

استرس و هیجان بازی در 5 دقیقه پایانی بازی به اوج خود رسید و کادر فنی و بازیکنان هر دو تیم بخصوص ذوب آهن اصفهان هرچه در توان داشتند در زمین بازی به نمایش می گذاشتند، هر دو تیم بصورت رفت و برگشتی بر روی دروازه همدیگر فشار وارد می کردند و در این دقایق حساس به دنبال زدن گل بیشتری بودند اما این فرازبام خائیز بود که در این دقایق بسیار با تجربه تر عمل میکرد و روند امتیاز گیری بهتری داشت و گل های بیشتری وارد دروازه حریف میکرد.

هر چه بازی به دقایق پایانی خود نزدیکتر می شد شور و شوق تماشاگران نیز بیشتر می شد، در یکی دو دقیقه پایانی ذوب آهن هر چقدر حمله کرد نتوانست کاری از پیش ببرد و بازی با نتیجه 35 به 27 با قاطعیت هر چه تمامتر به سود فرازبام خائیز دهدشت به پایان رسید.

بعد از آنکه صداوسیمای استان بازی داربی استانی هندبال را به صورت زنده از دهدشت پوشش نداد، این بار با همه انتقاداتی که از آنان شده بود بازی امروز را بصورت زنده پوشش دادند.

یکی از نکات مهم این دیدار، حضور چهره های سیاسی، ورزشی و دانشگاهی شهرستان در سالن بازی بود و از نزدیک در کنار دیگر شهروندان بازی را تماشا کردند.

در پایان گفتنی است، تیم فرازبام خائیز دهدشت با کسب 8 امتیاز جایگاه خود را در جدول مسابقات تا رده سوم بالا آورد و در دیدار بعدی خود در یکی دو هفته آينده باید به اسلام آباد غرب استان کرمانشاه برود و با تیم زاگرس این شهر دیدار کند.

 

گزارش و تنظیم: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار