سوء مدیریت و عنوان حقارت بار رتبه آخر کشوری  در اکثر قریب به اتفاق شاخصه ها کفایت می کند که استاندار محترم به عنوان مدیر عالی دولت و دبیر انجمن کتابخانه ها تدبیری جهت این معضل استانی بیاندیشد و در وادی دوئل با نماینده بر مشکلات فائق آید.
کد خبر: ۶۸۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴ 16 November 2018
آنچه در ادامه می خوانید از سری یادداشت های تحلیلی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است  که تحریریه تابناک به منظور احترام به نظر مخاطبان اقدام به درج آن می نماید و این به معنی تایید یا تکذیب مطلب مورد اشاره نیست. شما هم می توانید نکته نظرات خود را در تایید ، تکذیب و یا نقد آن بیان کنید.
نهاد کتابخانه عمومی در قعر جدول شاخصه های کشوری است ؛ فساد قوم گرایی عامل ناکارآمدی؟

اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در مقیاس کشوری از قافله پیشرفت عقب افتاده و متاسفانه در همه شاخصه ها ان گونه که گفته می شود حائز رتبه ۳۱ در میان استانهاست که اسب سرکش قوم گرایی آمیخته با مدیریت های ناکارآمد جناحی، عامل اصلی این معضل است. 

به گفته برخی کتابداران که فضای مدیریتی را خفقان در سایه سیاست های جناحی کور می خوانند و گویا افشای نامشان در دالان مخوف سازماندهی شده پرونده سازان به ایذاء روحی و مرثیه "عزل" حتمی منتهی می شود، بیماری مدیریت های قوم مدارانه ، بسترساز چنین رتبه ناشایستی گردیده که در فرآیند آسیب شناسی مدیریتی،قصور استاندار محترم از باب مسامحه در  باب اداره این نهاد به صورت "سرپرستی" نیز قابل اغماض نیست.

اخبار واصله حکایت از آن دارد که صدر تا ذیل این نهاد در ساختار معیوب حامی پروری چینش شده و اکثر مخالفین فکری به بهانه های مختلف پادوگران کنار گذاشته شده اند.

جناح گرایی کور در استان سبب شده تا مشی مدیریتی در برخی لایه ها  به سمت و سویی برود که بدعت نازیبای "پادوگری" به رسمی نانوشته و بدل از شایسته سالاری گردد و در نتیجه حقوق حقه عده ای مظلوم و بی پناه را با تیر سمی "غرض ورزی سیاسی" نشانه روند.

این اخبار تکان دهنده در هفته کتاب و برای مدعیان فرهنگ سازی زیبنده نیست!
 عزل نیروهای غیر همسو به بهانه های مختلف و بکار گیری اقوام و اقارب سیاسی با وجود ادعا به اشتغال دهها نفر نیروی مازاد در شهرستان بویراحمد هیچگونه وجاهت عقلی و قانونی ندارد !

حلقه سازمان یافته قومیتی و ارتقاء برخی با مدراک پایین و غیر مرتبط ، کتابخانه های دایر شده نامتناسب با جمعیت، جانمایی های غیر قابل توجیه، ناامنی شغلی،جذب بدون آگهی و آزمون در ایام اخیر، بی توجهی به رسانه ها، وضعیت راکد و شائبه برانگیز انجمن ها ، نتیجه قریب یک دهه قوم گرایی است که بیم آن می رود با بی تفاوتی به تعیین تکلیف دو ساله سرپرستی مدیری که در مظان اتهام قوم گرایی و خط بازی قرار گرفته است، خاطره تلخ قفل زدن درب ورودی را بر مدیران اسبق در اذهان تداعی کند و با جری قانون ستیزی، شیشه امنیت را بشکنند و ...!

 سوء مدیریت و عنوان حقارت بار رتبه آخر کشوری  در اکثر قریب به اتفاق شاخصه ها کفایت می کند که استاندار محترم به عنوان مدیر عالی دولت و دبیر انجمن کتابخانه ها تدبیری جهت این معضل استانی بیاندیشد و در وادی دوئل با نماینده بر مشکلات فائق آید که نه ذکر همه مصیبت های رفته بر این نهاد در این وجیزه می گنجد و نه مردم و کتابداران و اعضاء حوصله دارند و نه ... !

فرجام آنکه تداوم سرپرستی های غیر قابل توجیه دو سال و نیم ، نتیجه ای بهتر از آخر بودن در رتبه های کشوری را عاید این مردم نمی کند.
خود دانید که " خود دانید" آن پیرمرد سپید موی کلاه پشمینه در مواجهه با وزیر استیضاح نشده به رمز و رازی معنادار مبدل شده است!

زریر حجتی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
واقعا حرف دلمون رو زدین. ما کتابدارا اصلا حق اعتراض نداریم و نمیدونیم انتقادامون رو به کی بگیم. هر کس مخالفت کرد یا تبعیدش میکنن یا براش پرونده درست میکنن و اخراجش میکنن.همونطور که توی سالهای قبل دیدیم و کسی نمیتونه انکار کنه این موضوع رو.یه نفر سرپرست این نهاد فرهنگیه که حتی نمیتونه درست صحبت کنه .وای به حال ما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
ما در چارت نهاد کتابخانه های عمومی کشور، چیزی به نام نهاد کتابخانه عمومی نداریم.
تیتر اشتباه است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
کتابخانه ها رو به لجن کشیدن با این انتصاباشون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار