کد خبر: ۶۸۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 17 November 2018
 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: 180 میلیمتر باران از ابتدای سال جاری تاکنون در این سد ثبت شده است که سبب بالا آمدن آب این سد به میزان سه متر شده است.
اکبر خدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چند روز اخیر 73 میلیمتر باران در منطقه سد کوثر در ایستگاه هواشناسی ثبت شد که سبب بالا آمدن 2 متری تراز آب سد کوثر شده است.
وی بیان کرد: به دلیل خشکسالی‌های چند سال گذشته تراز آب این سد مانند گذشته 27 متر نسبت به حجم کل مخزن کاهش نشان می‌دهد.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: بارش باران سال زراعی جاری (از ابتدای مهر امسال تاکنون) سبب ذخیره شدن حدود از 28 میلیون متر مکعب آب در پشت سد کوثر در این شهرستان شده که 17 میلیون متر مکعب آن مربوط به چند روز اخیر بوده است.
خدری گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر به دلیل مداوم بودن، آورده آب بیشتری نسبت به بارندگی‌های ابتدای سال زراعی داشته است.
وی گنجایش مخزن سد کوثر را 580 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود که این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.
خدری اظهار داشت: هم اینک میزان آب ذخیره شده به 230 میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا 625 متر است گفت: هم اکنون تراز این سد 596 متر است.
خدری گفت: از ابتدای مهر تاکنون 17 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای پنج استان جنوبی کشور،2 میلیون متر مکعب آب کشاورزی، هفت میلیون متر مکعب برای سایر (زیست محیطی) و نیم میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت رهاسازی شد.
سد کوثر آب آشامیدنی 2 میلیون و 500 هزار نفر را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.
 
تراز آب سد کوثر گچساران سه متر بالا آمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار