کد خبر: ۶۸۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 19 November 2018
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران که صبح امروز(دوشنبه) برگزار شد در خصوص اظهارات ظریف در مورد پولشویی گفت : ما هیچ‌گونه درخواستی از سوی آقای اژه‌ای دریافت نکردیم و به نظر می رسد بیان آن نماینده محترم ‌ مجلس همچون دیگر بیانات گذشته ایشان با واقعیت تطابق ندارد و به نظر می رسد بر اثر توهم یا سوتفاهم این موضوع را مطرح کردند.

قاسمی ادامه داد: در خصوص بحث پولشویی هم بیان آقای ظریف شفاف و روشن بود و نیازی به روشنگری بیشتر نیست. وزیر خارجه از آسیبی جدی در ساختار اقتصادی صحبت کردند و قطعا اولین نفری هم نیستند که در کشور از این موضوع بحثی به میان آوردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: آقای ظریف با توجه به اهمیت این مساله در برهه فعلی و لزوم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی این موضوع را مطرح کردند و در صحبت های خود نه فرد و نه نهاد خاصی را متهم به این کار نکردند بلکه از یک بیماری و واقعیت در ساختار اقتصادی کشور صحبت کردند.

وی در خصوص برخی انتقادات در قبال مسایل مختلف به وزارت خارجه گفت: وزارت خارجه در دوران جدید و با این وضعیت منطقه و بین الملل از توان و قدرت بیشتری برخودار شده است و لذا از هر معضل و مساله‌ای که می‌تواند باشد نگاه‌ها به سمت وزارت خارجه معطوف می‌شود.

قاسمی افزود: لطف دوستان و دستگاه‌های اجرایی کشور است که می‌خواهند در مسائل مختلف از ظرفیت وزارت خارجه استفاده کنند. برای ما جای خوشحالی دارد که بتوانیم به نهادها و دستگاه‌های مختلف کمک کنیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه بیان کرد: متاسفانه برخی دستگاه‌ها بنا به دلایلی وظایف خود را برون سپاری می‌کنند و منتظر هستند اگر آن کار از سوی دیگران به نتیجه رسید از محصول آن استفاده کنند.

استعفای ظریف را تکذیب می‌کنم

وی در خصوص استعفای ظریف ادامه داد: حتما این خبر را تکذیب می‌کنم و این مسائل از مراکزی خاص تولید می شود. وی با قدرت تمام همچنان کار خود را دنبال می‌کند.

قاسمی گفت: این قبیل شایعات هدفمند و دقیق است و در شرایط فعلی کشور با هدف تضعیف وزارت خارجه و دستگاه سیاست خارجی کشور منتشر می‌شود و بار اول هم نیست که این مساله مطرح می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تصمیم ایران در صورت عدم توانایی اروپا برای اجرایی کردن مکانیسم مالی گفت: ما امیدواریم در ادامه رایزنی های خود با اروپا به این نتیجه و جمع‌بندی برسیم که هر چه زودتر سازوکارهای مالی عملیاتی می‌شود. در خصوص مکانیسم مالی ما به سختی و پیچیدگی این مساله واقف هستیم و می‌دانیم که مسیری زمان‌بر خواهد بود و امیدواریم در نهایت اروپا بتواند به یک نتیجه واحد و مشخص برسد.

وی ادامه داد: همانگونه که رهبری ایران هم به درستی مطرح کردند ما با اروپایی‌ها مذاکره خواهیم کرد ولی منتظر آنها نخواهیم بود و مسائل اقتصادی کشور را با برنامه ریزی مناسب داخلی و با تکیه به توان و ظرفیت داخلی پیگیری می‌کنیم.

قاسمی افزود: اگر متوجه شویم که طرف اروپایی توان اجرایی کردن مکانیسم مالی را ندارد ما هم ابزارهای خود را داریم ولی فعلا این امیدواری را داریم که موضوع به نتیجه برسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: مهم این بود که نشان دهیم ما کشوری متعهد هستیم و تا زمانی که دیگران هم متعهد باقی بمانند این روند ادامه دارد./مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رحمان محمدی اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
اقای ظریف به بهانه بر چیدن تحریم ها، فعالیت هسته ای کشور را متوقف و تأسیسات هسته ای را تخریب نمود تا برجام را به تصویب برساند ولی غربی ها تحریم ها را برنداشته و تصویب FATA و ... را مطالبه نمودند و اینبار آقای ظریف کشور را به فساد گسترده متهم کرد تا شورای نگهبان را تحت فشار قرارداده و FATA را به تصویب برساند ولی شورای نگهبان تسلیم نشد و قوه قضائیه مستندات فساد را از ایشان مطالبه نمود امّا ایشان هیچ مستندی به قوّه ارائه نکرد و FATAبه مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و حال که غرب با افزایش تحریم ها کشور ما را دچار بحران اقتصادی کرده آقای ظریف با طرح استعفای خود می خواهد مجمع را تحت فشار قرارداده و مجبور به تصویب FATAنماید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار