بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان استان در حمایت از دستگاه قضایی
متاسفانه هر چه در طول انقلاب حرکت کرده‌ایم در نبود یا ضعف مقطعی نهادهای نظارتی و بازرسی مدیران زیادی از انقلاب و اسلام سوءاستفاده کردند و بیت المال را مال خانه تفسیر کردند که این از آسیب‌های انقلاب و مغایر با خواست مردم انقلابی بود.
کد خبر: ۶۸۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶ 20 November 2018
این روزها برخوردهای قانونی رئیس دستگاه قضایی بارقه هایی از امید را در میان آحاد مختلف مرد روشن کرده است و هر کس و گروهی سعی می کنند با ارسال پیام هایی دلگرم کننده از این اقدامات تحسین برانگیز حمایت کنند. انجمن اسلامی پیرو خط امام (ره)دانشگاه فرهنگیان استان ک.ب هم با ارسال بیانیه ای برای تحریریه تابناک کهگیلویه و بویراحمد حمایت خود را از دستگاه قضایی اعلام کرده اند.
متن بیانیه:
بسم الله الرحمن الرحیم
 «قُلِ الْحَقَّ وَ لَوْ عَلَى نَفْسِكَ»             
(حق را بگو، ولو اینکه به ضرر تو باشد)

 محضر مبارک حضرت حجه الاسلام والمسلمین مزارعی مدیر کل محترم دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد با عرض سلام و ادب و احترام فراوان بدین وسیله به استحضار می رساند. 
 از آن جایی که رسالت تاسیس و تشکیل  تشکل های دانشجویی  رساندن صدای دانشجویان به مردم ومسئولین  بوده و هست بر خود لازم دانستیم مطالبی را  در خصوص اتفاقات اخیر که در رسانه ها منتشر شد به صورت مختصر خدمت حضرتعالی بیان کنیم.

پیامبر اکرم (ص) میفرمایند:«إذا وُسِّدَ الاَمرُ الی غَیرِ اَهلِهِ فانتَظِرالسَّاعَة: آنگاه که کار به دست نااهل سپرده شود، منتظر قیامت و هلاکت باشید.»
 «فَلیسَت تصْلح الرّعیة الا بِصَلاح الولاة وَ لا تَصْلح الولاة الا بِاستقامة الرَّعیة: پس مردم صالح نمی شوند  مگر به اصلاح زمامداران، و زمامداران صالح نمی شوند مگر با استقامت مردم» (خطبه 216 امیرالمومنین(ع)- این هشدارهای پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) برای هدایت جامعه اسلامی و برقراری عدالت، انگار نیاز امروز جامعه ماست.
از مهمترین اهداف بلند انبیا(ع) می‌توان به «برقراری قسط و عدل در جامعه» و «حمایت از محرومان و مبارزه با ستمگران» اشاره کرد.

امیرالمومنین حضرت علی ابن ابی طالب نیز انگیزه خود را از پذیرفتن حکومت، برقراری قسط و عدل و امنیت و دفاع از مظلومان و ستمدیدگان و مقابله با ظالمان و ستمگران و تقسیم عادلانه بیت المال جامعه اسلامی عنوان فرمودند. 
حق طلبی را می‌توان از ویژگی‌های بارز جامعه‌ای پویا و معتقد واقعه‌ی کربلا دانست که این ویژگی را می‌توان از ریشه‌ و علل انقلاب سال ۵۷ عنوان کرد.  اتفاقی که قرار بود ریشه ظلم، ستم، ناعدالتی و فساد را برچیند و قانون را تکریم و عدالت را بر پا دارد و مدیرانی متخصص و متعهد و با تفکری اسلامی جایگزین کند ولی متاسفانه هر چه در طول انقلاب حرکت کرده‌ایم در نبود یا ضعف مقطعی نهادهای نظارتی و بازرسی مدیران زیادی از انقلاب و اسلام سوءاستفاده کردند و بیت المال را مال خانه تفسیر کردند که این از آسیب‌های انقلاب و مغایر با خواست مردم انقلابی بود.
 حاج آقای مزارعی
با اهدای ادب و تحسین ما دانشجویان  پیرو خط امام دانشگاه فرهنگیان استان ضمن تقدیر و تشکر از جنابعالی و مجموعه همکاران محترمتان در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به سبب  برخورد قاطع و انقلابی در این التهابات اجتماعی و سر لوحه قرار دادن عدالت علی (ع) در الگوی مدیریتی و عمل مقتدرانه در جهت  شفاف سازی و پرده برداری از مفاسد اجتماعی و اقتصادی حمایت  خود را از دستگاه های قضایی استان اعلام میداریم و عاجزانه از محضرتان  خواستاریم که شجاعانه  همچون گذشته، گام بردارید و دایره نظارت خود را به تمامی سمت‌های دولتی و افرادی که از بیت المال سهم دارند معطوف نمایید تا محرومیت و فقر تبدیل به واژگانی عادی برای این مردم نشود. و برخورد طعم قاطع خود و قانون جمهوری اسلامی را به مدیران متخلفی که تا به اکنون شناسایی شده‌اند بچشانید و به قول سیاوش کسرایی: «تیغ برکشیده را نکن به خیره در نیام / حالیا که می‌رود سمند دولتت، بران، / حالیا که تیغ دشنه تو می‌برد / بزن.»

 ‌ بانک‌ها را در اولویت بازرسی قرار دهید چرا که کمتر کسی است که رانت و تبعیض را در بانک‌ها درک نکرده باشد و اولویت رابطه را بر ضابطه احساس نکرده باشد. 
  قشر مظلوم کارگر را دریابید چرا که صدای خرد شدن استخوان‌های این خانواده‌ها به گوش همگان رسیده و ظلم است که کارفرمایان و دلالان با پایمال کردن حقوق این قشر زندگی مرفه و متجملی داشته باشند.
حوزه وگستره نظارت خود را بر بازار به عنوان نوک پیکان عرضه و تقاضا افزایش دهید تا شاهد تفاوت قیمت بازاری ها نباشیم و افراد صاحب نفوذ با احتکار کالاهای اساسی عرصه را بر مردم تنگ ننمایند و موجب بد بینی مردم به نظام نشوند. بر ادارات نظارت کنید تا تمام اقوام  سببی و نسبی مدیر را در یک اداره شاهد نباشیم. 
طبق الگوی مدرن  در ادارات چرخش نخبگان شکل بگیرد و  شاهد خانواده‌های محرومی که مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دارند در پشت درب استخدام ادارات یا شرکت‌های خصوصی نباشیم
انشاالله مردم هم سو و همراه با شما در جهت ریشه کن کردن فساد گام برخواهند داشت.
والسلام

انجمن اسلامی پیرو خط امام (ره)دانشگاه فرهنگیان استان ک.ب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار