مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد: محیط بانان در 2 ضلع منطقه برای دستگیری متخلفان هماهنگ شدند اما آن‌ها با استفاده از تاریکی شب فرار کردند.
کد خبر: ۶۸۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 20 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، محسن جعفری نژاد اظهار داشت: اوایل مهر ماه سال جاری محیط بانان منطقه حفاظت شده شهرستان کهگیلویه حین گشت و پایش ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز متوجه صدای شلیک چند گلوله می‌شوند.
وی افزود: محیط بانان برای پیدا کردن متخلفان به دوربین کشی محل تیراندازی پرداخته که در این راستا سه نفر متخلف که به‌طور کامل خود را استتار کرده بودند و یک قبضه اسلحه جنگی داشتند دیده شدند.
جعفری نژاد بیان کرد: متخلفان به محض شکار، لاشه را برداشته و از محل متواری شدند.
وی به فاصله زیاد مکان استقرار محیط بانان تا محل شکار اشاره کرد و گفت: به علت فاصله زیاد محیط بانان در ابتدا موفق به دستگیری آن‌ها نشدند اما از تمام مراحل شکار فیلم‌برداری کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محیط بانان در 2 ضلع منطقه برای دستگیری متخلفان هماهنگ شدند اما آن‌ها با استفاده از تاریکی شب فرار کردند.
وی ابراز داشت: شناسایی هویت متخلفان ثبت شده در فیلم در دستور کار مسئولان محیط زیست شهرستان کهگیلویه قرار گرفت.
جعفری نژاد گفت: پس از 2 ماه شکار سرانجام با کمک دوستداران محیط زیست هویت یکی از متخلفان شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.
منطقه حفاظت شده خائیز از سال 1377 طی آگهی رسمی شماره 163 شورای عالی محیط زیست کشور با حدود و اربعه مشخص بین شهرستان‌های کهگیلویه، بهبهان و گچساران با وسعت 28 هزار هکتار و هفت محیط بان از تنوع زیستی مناسبی برخوردار است.
گونه‌های جانوری نظیر کل و بز وحشی (گونه غالب منطقه) پلنگ ایرانی، کاراکال، گرگ، کفتار، سمور، تشی و همچنین پرندگانی نظیر کبک، تیهو، کبوتر جنگلی، قمری، عقاب‌ها، شاهین، بحری، بالابان، سارگپه جغد ماهیخوار، بوف یا جغد شاخدار در این منطقه زیست می‌کنند.
پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده خائیز بلوط (گونه غالب)، بنه، کلخنگ، بادام وحشی، ارژن، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است.
 
دوربین کشی به موقع محیط بانان کهگیلویه ، شکارچیان را به دام انداخت + تصویر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار