کد خبر: ۶۸۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 20 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای حفاظت از منابع ملی نیازمند مشارکت همه جانبه هستیم و باید از ظرفیت جوامع محلی به صورت ویژه در این راستا استفاده کرد.
عزیز فیلی در حاشیه بازدید از ساختمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اظهار داشت: سختی کار کارکنان منابع طبیعی بر هیچ کسی پوشیده نیست زیرا که  این حوزه دارای حساسیت ویژه ای است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه منابع طبیعی، حوزه فرابخشی است، عنوان کرد: علی رغم حجم کار بالا امکانات کارکنان این نهاد محدود است و می طلبد بیش از پیش به این حوزه توجه شود.
فیلی با اشاره به توپوگرافی خاص استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این استان دارای یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی که نسبت به سایر استان های کشور بی نظیر است.
وی با اشاره به تنوع گونه های گیاهی در استان، تاکید کرد: برخی از گونه های نادر تنها مختص کهگیلویه و بویراحمد است.
فیلی کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان های شاخص زاگرس دانست و گفت: باید از این میراث برای آیندگان حفاظت و از ظرفیت بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد برای حفظ و نگهداری جنگل ها و مراتع استفاده شود.
فیلی تصریح کرد: مسئولان اداره کل منابع طبیعی با مشارکت جوامع محلی برای پایداری منابع طبیعی یک برنامه جامع، هدفمند و زمان بندی شده تدوین کنند.
وی با بیان اینکه همگان در صیانت از منابع طبیعی رسالت سنگینی بر عهده دارند،افزود: به مراتب کارکنان منابع طبیعی در این راستا وظیفه خطیرتری بر عهده دارند.
فیلی گفت: انتظار می رود با توجه به مشکلات عدیده این نهاد خود مسئولان منابع طبیعی مکاتبات لازم برای رفع مشکلات با حوزه استانداری داشته باشند.
وی با بیان اینکه اکنون با محدودیت منابع برای خرید، توسعه و تجهیز واحدها و ماشین آلات رو به رو هستیم، بیان کرد: می توانستیم این اقدامات را در گذشته انجام دهیم.
فیلی تاکید کرد: ما وارثان مشکلات گذشته هستیم ولی باید با برنامه ریزی اصولی تمام تلاش خود را برای حفاظت از منابع ملی به کار گیریم.
معاون عمرانی استاندار اظهار داشت: این دستگاه به عنوان یک نهاد ارشد می طلبد مورد توجه ویژه مسئولان و مجمع نمایندگان استان باشد تا به جایگاه واقعی خود برسد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار