تابناک ازجلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه گزارش می دهد؛
روند کنونی نظارت بر بازار اصلا جوابگو نیست و روزانه شاهد تخلفات زیادی در سطح بازار هستیم و همین عامل موجی از نا امیدی را در سطح شهرستان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۸۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰ 22 November 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، صبح امروز چهارشنبه 30 آبان ماه سال جاری جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان با حضور اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

فرماندار کهگیلویه در این جلسه اظهار داشت: در بازدیدهای صورت گرفته در سطح بازار شهر دهدشت بحث قیمت گذاری اجناس از سوی کسبه اصلا رعایت نشده بود و عدم کنترل بازار کاملا مشهود بود.

وی افزود: با توجه به نیاز مردم و استفاده از کالاهای اساسی بازدیدها و نظارت باید به صورت روزانه انجام شود.

جعفر نیکبخت ابراز داشت: باتوجه به عدم نظارت درست در بازار، فروشندگان در درج قیمت ها سلیقه ای عمل می کنند، ضروری است که تعزیرات حکومتی با جدیت بیشتر و اعمال جرایم سنگین متخلفان را جریمه کند.

وی با اشاره به لزوم تغییر در وضع موجود و کنترل و ثبات هرچه زودتر بر بازار در خطاب به رئیس صمت عنوان کرد: چنانچه بازرسان صمت در این خصوص همکاری لازم را نداشته باشند به شدت با آنها برخورد شود، و اگر تغییری در سطح بازار مشاهده نشود خودتان را نیز تغییر می دهیم.

نیکبخت تصریح کرد: برای تسلط بیشتر بر سطح بازار و کنترل یکپارچه در سطح شهرستان از بازرسان افتخاری در این خصوص استفاده کنید.

وی ادامه داد: برای عاملین توزیع کالاهای اساسی، بازاریان مورد اعتماد را معرفی کنید و از انحصاری کردن عاملین به شدت خودداری کنید.

این مسئول بیان کرد: عرضه کنندگان دام زنده باید دارای مجوز باشند و میادین عرضه دام نیز ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید از خروج دام زنده از شهرستان جلوگیری کند عنوان کرد: خروج هرگونه دام زنده حتی لاشه باید با مجوز دامپزشکی باشد.

رئیس جدید صمت کهگیلویه اظهار داشت: میزان 11 هزار و 670 کیلوگرم گوشت قرمز با قیمت مصوب دولتی جذب شده است.

وی افزود: روز گذشته دو عامل جدید را که به تازگی انتخاب شدند برای جذب 10 تن گوشت قرمز معرفی کرده و توزیع این میزان گوشت زیر نظر ناظران صمت توزیع خواهد شد.

سید یاسین علویان سوق ابراز داشت: یکی از مهمترین دلایل گران شدن قیمت گوشت قرمز در سطح شهرستان، صادر نمودن دام به خارج از شهرستان است و هرچه زودتر باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

در ادامه رئیس تعزیزات حکومتی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: از ابتدای آبان ماه سال جاری تاکنون تعداد 195 فقره پرونده در این اداره مختومه شده و مبلغ 894 میلیون و 340 هزار ریال جریمه رای صادر شده است.

امید صالحی ابراز داشت: در یک ماه اخیر تعداد 5 فقره پرونده با موضوع قاچاق کالا و ارز در این اداره مختومه شده و مبلغ 92 میلیون و 400 هزار ریال جریمه رای صادر شده است.

بر پایه این گزارش، روند کنونی نظارت بر بازار اصلا جوابگو نیست و روزانه شاهد تخلفات زیادی در سطح بازار هستیم و همین عامل موجی از نا امیدی را در سطح شهرستان ایجاد کرده است، باتوجه به تغییر و تحول در اداره صمت شهرستان و تاکید بسیار زیاد فرماندار کهگیلویه مبنی بر کنترل و ایجاد ثبات بر بازار در اسرع وقت امید است که در روزهای آینده شاهد نظارت گسترده بازرسان در سطح بازار و برخورد شدید با گرانفروشی باشیم تا بدین طریق بتوان اندکی باور و امید به زندگی را به همشهریان دهدشتی هدیه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار