کد خبر: ۶۸۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 23 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه آینده سامانه جدید پر بارشی در استان فعال خواهد بود که با بارش‌های قابل توجه همراه است.

ولی بهره مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی تا پنجشنبه جو به‌ طور نسبی پایدار خواهد بود و از اواخر این روز فعالیت سامانه بارشی به صورت افزایش ابر شروع می‌شود.
وی افزود: این سامانه از غرب استان وارد شده و صبح روز دوشنبه از جو کهگیلویه و بویراحمد خارج خواهد شد و پس از آن وضعیت کلی هوا با کاهش محسوس دما همراه خواهد بود.
بهره مند تصریح کرد: از بعد از ظهر جمعه تا اوایل وقت دوشنبه در بعضی ساعت‌ها بارش باران، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.
وی بیان کرد: اوج فعالیت این سامانه از جمعه شب تا یکشنبه شب خواهد بود که در این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌ای و کوهستانی دور از انتظار نیست.
وی گفت: برای کاهش خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران اندیشیده شود.
بهره مند افزود: برای تردد در جاده های کوهستانی با زنجیر چرخ حرکت کرده و عشایر از توقف در نزدیکی یا محل عبور رودخانه های فصلی پرهیز کنند.
وی تاکید کرد: کوهنوردانی که قصد صعود به ارتفاعات استان را دارند تمهیدات لازم را در خصوص ( سرمازدگی، ریزش بهمن و خطر برخورد صاعقه ) اندیشیده و با برنامه ریزی بهتری در برنامه شرکت کنند و تا حد امکان صعود را به زمان دیگری موکول کنند.
بهره مند بیان کرد: با توجه به احتمال وقوع رعد و برق و وزش باد شدید مناسب ترین مکان را برای توقف یا استراحت در نظر گرفته شود .
مدیر کل پایش سازمان هواشناسی کشور نیز روز پنجشنبه گفت: فردا جمعه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور می شود که موج جدید بارش ها را به دنبال خواهد داشت.
مسعود حقیقت افزود: فردا و پس فردا در استان های خوزستان، بوشهر به ویژه شمال بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جزایر شمال خلیج فارس، ایلام ، لرستان و جنوب کرمانشاه بارندگی شدت دارد و موجب آبگرفتگی معابر می شود.
سایت هواشناسی اکیوویدر که به بررسی وضعیت جوی می پردازد جزئیات پیش بینی بارندگی های روزهای جمعه تا دوشنبه در کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرده است.
براساس پیش بینی این موسسه، حجم بارندگی در شهر یاسوج روز جمعه 39، شنبه 31 و یکشنبه 44 میلی متر خواهد بود.
بر اساس این پیش بینی اوج بارندگی در یاسوج روز یکشنبه است که همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.
در شهر یاسوج بارندگی از روز جمعه بعد از ظهر شروع شده و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت و در ساعاتی نیز متوقف می شود و به تدریج از روز دوشنبه هوا تا حدودی آفتابی خواهد شد.
براساس پیش بینی این سایت بارندگی در شهر سی سخت از اوایل شب جمعه شروع شده و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت که در ساعاتی نیز متوقف می شود.
میزان بارش باران در این شهر برای روز جمعه 30، شنبه 29 و یکشنبه 36 میلی متر خواهد بود.
برای روز یکشنبه بارش باران همراه با برف پیش بینی می شود و به تدریج از روز دوشنبه هوا تا حدودی آفتابی خواهد شد.
براساس پیش بینی این سایت بارندگی در شهر دهدشت از روز جمعه شروع شده و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت که در ساعاتی نیز متوقف می شود.
میزان بارش باران در این شهر برای روز جمعه 55 ، شنبه 28 و یکشنبه 37 میلی متر خواهد بود.
در روز جمعه احتمال بارش باران همراه با رعد و برق و در روز یکشنبه با رگبار شدید دور از انتظار نیست.
در مورد شهر گچساران نیز حجم باران در روز جمعه 47، شنبه 18 و یکشنبه 35 میلی متر همراه با رگبار شدید پیش بینی می شود.
براساس پیش بینی این سایت بارندگی در گچساران از جمعه قبل از ظهر آغاز شده و تا یکشنبه ادامه دارد و در ساعاتی نیز متوقف خواهد داشت.
برای شهر لنده نیز حجم بارش در روز جمعه 71، شنبه 49 و یکشنبه 38 میلی متر پیش بینی شده است.
برای این شهر بارش از جمعه صبح شروع شده و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و به تدریج از روز دوشنبه هوا آفتابی می شود.
در روز جمعه بارش باران با رعد و برق و یکشنبه با رگبار شدید همراه خواهد بود.
در شهر باشت نیز حجم بارش در روز جمعه 34، شنبه 20 و یکشنبه 41 میلی متر پیش بینی شده است.
براساس پیش بینی این موسسه، بارندگی در شهر باشت از بعد از ظهر روز جمعه شروع شده و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت به تدریج از روز دوشنبه هوا آفتابی خواهد شد.
بارش در روز جمعه شهر باشت به صورت رگباری خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار