کد خبر: ۶۸۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 23 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اقتصادی ، مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان صادرات کالا از طریق گمرک این استان در هشت ماه سال 1397 حدود 2 میلیون و 741 هزار و 806 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش حدود 22 درصد رشد داشته است.
بهنام احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در هشت ماه امسال 723 تن کالا به ارزش 2 میلیون و 741 هزار و 806 دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.
وی افزود: عمده‌ترین کالاهای صادر شده از استان در طی این مدت شامل عصاره زعفران، پودر و عصاره شیرین بیان، موکت و لوازم آرایشی و بهداشتی و درختچه گل رز بوده است.
احمدی بیان کرد: این میزان کالا از طریق گمرک این استان توسط شرکت‌های سپاهان موکت، زرد بند، آسه یاسوج و شرکت سینره یاسوج به کشورهای آلمان، سوئیس، عراق و افغانستان، امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی صادر شده است.
وی عنوان کرد: این میزان صادرات از لحاظ وزنی در مقایسه با هشت ماه سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است.
در هشت ماه امسال 47 اظهار نامه صادراتی از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.
ارزش کالاهای صادراتی کهگیلویه و بویراحمد از سال 1360 تا نیمه نخست شهریور سال 1392 حدود 59 میلیون دلار بوده است.
به گفته احمدی در سال گذشته 74 اظهار نامه صادراتی به وزن یک هزار و 184 تن کالا به ارزش چهار میلیون و 270 هزار و 834 دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.
سال 1395 حدود چهار میلیون و 61 هزار و 766 دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد که مهم‌ترین آنها شامل پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی، بهداشتی، موکت و سیمان بوده است.
کشورهای هدف صادرات محصولات کهگیلویه و بویراحمد نیز آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار