فرماندار چرام در جمع شوراهای ادوار این شهر بیان کرد:
هادی فتاحی اصل ضمن تبریک هفته وحدت اظهارداشت:این نشست یک اقدام بسیارخوب است چرا که نمایندگان ادوار مختلف شورای شهر در آن حضور دارند.اعضای شوراهای ادوار چرام هم از نخبگان و هم نماینده مردم و طوایف هستند که هم می توانند آباد کنند و هم خراب کنند.
کد خبر: ۶۸۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 24 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، هادی فتاحی اصل فرماندار چرام در اولین همایش شوراهای شهر ادوار چرام با اشاره به اینکه شهرستان چرام اگر بخواهد رشد کند و یا مانعی برایش ایجاد شود اعضای همین جلسه هستندبیان کرد:اعضای شوراهای ادوار چرام هم از نخبگان و هم نماینده مردم و طوایف هستند که هم می توانند آباد کنند و هم خراب کنند.
وی ضمن تبریک هفته وحدت اظهارداشت:این نشست یک اقدام بسیارخوب است چرا که نمایندگان ادوار مختلف شورای شهر در آن حضور دارند.
دکتر فتاحی اصل در این همایش به موضوعات مختلف شهر چرام اشاره کرد که معضلات دانشکده صنعت و معدن لزوم کمک همه مدیران یکی از آنهابود.
 
ضعف در چرام منازعه است نه رقابت / نقاط ضعف و قوت خبرنگاران را خواهم گفت / راه و شهرسازی و یک ساختمان نیمه تمام 19 ساله! + تصاویر

شهرداری کار کند ما هم اعتبار می دهیم
فرماندار چرام بااشاره به اینکه تعطیلی دانشکده صنعت و معدن چرام مکاتبه و اعلام شده بود حتی کارمندان آن هم تقسیم شده بودند اما با همراهی نماینده مردم شریف چرام در مجلس شورای اسلامی با رئیس دانشگاه یاسوج جلسه ای برگزار کردیم و از تعطیلی آن به شرط و شروط هایی که گفتن ما پذیرفتیم که مشکلات را رفع کنیم تا دانشگاه تعطیل نشود.
وی با اشاره به اینکه سیاست دولت تجمیع دانشگاه هاست بیان کرد:اگر این دانشکده در چرام تعطیل شود در واقع تنها مرکز علمی که چرام را باآن می شناسند تعطیل شده است که می بایست همه دستگاه ها و شهرداری کمک کنند تا فضای آن درست شود.
فتاحی اصل تاکیدکرد:هردانشجویی که ابتدا ورود می کند اول نگاه به سردر و محوطه آن دارد که لازم است محوطه سازی آن با کمک شهرداری درست شود که البته ما هم جاهایی برای بحث اعتبارات کمک می کنیم.
ضعف در چرام منازعه است نه رقابت
فرماندار چرام در ادامه با اشاره به فضایی که در چرام وجود دارد که نیرو در استان نداریم خاطرنشان کرد:ما بعضی موقع حرفی که می زنیم خودمان عمل نمی کنیم یک بحث رقابت داریم و یک بحث منازعه است.
وی افزود:در رقابت هرکس حق دارد تلاش کند و خود را بالا بکشد اما در بحث منازعه وقتی نمی توانیم بالابرویم سعی می کنیم دیگران را پائین بکشیم که متاسفانه این ضعف در چرام و استان وجود دارد.
فتاحی اصل بیان کرد:اینکه می گوئیم نیروی انسانی و مدیریتی در سطح بالا و استان نداریم این ضعف از خود ماست که سعی می کنیم دیگران را پائین بکشیم اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید از خیلی چیزها بگذریم و منازعه را کنار بگذاریم.
نقاط ضعف و قوت خبرنگاران را خواهم گفت
نماینده عالی دولت در شهرستان چرام با اشاره به فعالیت خبرنگاران و رسالتی که برعهده دارند بیان کرد:اینجا دوبحث حمایت از خبرنگاران و انتظار از آنها وجود دارد که من قطعا جلسه ای با آنها جداگانه خواهم داشت و نقاط ضعف و قوت را با حضور خودشان می گویم و نقاط قوت را تقویت کنند.
وی بیان کرد:رسانه ها شفاف سازی کنند اشکال ندارد اما در راستای توسعه شهرستان باشدهر چند می دانیم فشار کاری و ظلم هایی به خبرنگاران می شود اما بهتر است گذشت کنند.
فرماندار چرام خطاب به مدیران شهرستان گفت:از مدیران و شهرداران تقاضا داریم آنها هم گذشت داشته باشند.
وی افزود:تا راه گفت و گو هست، فرماندار و شورا و بزرگان و نشست هست هیچ مدیری نرود شکایت کند شکایت چه معنی دارد یعنی من ناتوانم، خودتان حل کنید مسائل را و مشکلات با گفت وگوبهتر حل می شود.
راه و شهرسازی و یک ساختمان نیمه تمام 19 ساله
فتاحی اصل با اشاره به بحث سالن اجتماعات در چرام گفت:با وضعیت اعتباری موجود جوابگو نیست و اعتقاد من این است کار نیمه تمام ارزشی ندارد.
وی با اشاره به ساختمان فنی و حرفه ای چرام که میلیاردها تومان هزینه شده و ۱۹سال از عمر آن می گذرد بیان کرد؛:سالهاست نیمه تمام رها شده که پول نظام و بیت المال و ما هدر می رود.
فرماندار چرام با انتقاد از اداره کل راه و شهرسازی استان و بی توجهی به ساختمان فنی و حرفه ای چرام گفت:هرسال مقداری اعتبار می دادند ما امسال یک میلیاردتومان گذاشتیم که به سرانجامی برسد اما اداره کل راه و شهرسازی پول گذاشت جایی که
معلوم نیست با این اوراق ۲ساله و. ۴۸۰میلیون دیگر هم هنوز نیامده است اصلا این ساختمان را جز خودشان حساب نمی کنند و متاسفانه از سال‌های گذشته کم توجهی شده و قطعا درحوزه استانداری این مورد را پیگیری می کنم.
معارضینی که با پرداخت چندبرابری پول هم راضی نمی شوند!
فرماندار چرام به بحث کمربندی چرام اشاره کرد که تاکنون اجرایی نشده است خاطرنشان کرد:درشهرهای کوچک استان و در چرام همه می گویند کار انجام شود ولی به محض شروع کار همه مدعی می شوند و نمی گذارند کار انجام شود ولو اینکه چندبرابر پول آن را پرداخت کنند.
وی خطاب به مدیران چرام گفت:اول باید مشکلات اجتماعی پروژه ها حل شود اگر کمربندی در قسمتی از زمین ها و شهر کشیده و طراحی شود اینها ارزش افزوده است و زمین مالک قیمتش بالا می رود و مردم باید کمک کنند.
فتاحی اصل با اشاره به کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری ها گفت :ایرادی که به شهرداری ها وارد است اینکه تشویق می کنند که کار خلاف انجام شود بعد چند برابر جریمه می کنند چرا که کارشناس شهرداری می گوید نقشه را طوری طراحی کن که پارکینگ درست کنید و بعدبه جای آن یک خانه کوچک طراحی شود.
ویژه برنامه ها برای راه های چرام
وی گریزی به جاده های شهرستان چرام زد و بیان کرد:جاده چرام به یاسوج از طریق جوخانه امسال ۹میلیارد تومان اعتباردارد که متاسفانه به خاطر شرایط کشور پیمانکار ها ترسیدند و البته بخشی هم مشوق هایی بود که از بیرون نگذاشتند کار این جاده تمام شود ولی ما پیگیر هستیم.
فتاحی اصل با اشاره به محور چرام به دهدشت که خیلی مهم است و هم اکنون در حوزه استحفاظی چرام کارها به خوبی پیش می رود و ابنیه آن کار شده و به زودی بخشی از آن آسفالت می شود.
وی درخصوص جاده چاسخار گفت :واقعیتش اول باید جاده طسوج که ۹کیلومتر از آن باقی مانده تمام شود و هفته آینده با مدیر جدید از این حوزه بازدید داریم.
فرماندار چرام با اشاره به جاده چاسخار و اینکه باید با واقعیات کار کرد و نمی توان ۱۰۰میلیون گذاشت و بخشی کوچکی کار شود تصریح کرد:تصمیم داریم کارشناسان خبره بیاوریم تا راه اصلی جاده چرام به یاسوج که از جاده چاسخار می گذرد یک کار اساسی انجام دهیم و این طرح را حتی پیش وزیر ببریم تا در درازمدت انجام شود.
وی با تشکر از حضورمردم چرام در مناسبت ها مذهبی که در سطح استان حرف اول را می زنند بیان کرد: باید از این فرصت استفاده کرد و از حضور آنها در کارهای تولیدی و اقتصادی در راستای توسعه شهرستان کمک گرفت.
فتاحی اصل در پایان تصریح کرد :برگزاری چنین نشست هایی و استفاده از تجربیات همدیگر کار ارزنده ای است که امیدواریم ادامه داشته باشد.
گزارش و عکس : علی یاری زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار