دبیر دومین همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی، گفت: همایش بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و همچنین دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقلیت های دینی روز پنجشنبه هشتم آذر در دانشگاه مفید قم برگزار می شود.
کد خبر: ۶۸۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 26 November 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا یوسفی در جمع خبرنگاران، بزرگداشت های علمی و دغدغه مند را از جمله ویژگی های دومین همایش بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی دانست و افزود: این همایش به دنبال پیگیری و تبیین دغدغه های آن عالم ربانی در دوران مسئولیت و مرجعیت ایشان از شرایط جامعه است تا دستاوردهای آن بتواند گره ای از مشکلات جامعه باز کند.

وی بهترین نکوداشت یک شخصیت علمی را دنبال کردن دغدغه های آن دانست و گفت: با نظرسنجی صورت گرفته از 56 شخصیت علمی و حوزی کشور، مسائل و دغدغه های جامعه در 40 سرفصل تعریف و سه محور آن پیرامون رشته های موجود در دانشگاه به عنوان محورهای این همایش تعیین شد.

وی ادامه داد: این همایش با محوریت موضوعات حقوقی، سیاسی و اقتصادی پیرامون آزادی عقیده و ارتداد، استقلال قوه قضائیه و فقر با سخنرانی آیات سید محمدجواد علوی بروجردی و محمدجواد فاضل لنکرانی برگزار می شود.

یوسفی با تاکید بر اهمیت استقلال قوه قضائیه در نقش آفرینی آن در ایجاد عدالت در جامعه گفت: استقلال قوه قضائیه از جمله دغدغه های مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی بود که به دلیل اهمیت این موضوع، به عنوان یکی از محورهای مهم این نکوداشت مورد بررسی علمی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی در ماه های گذشته موجب افزایش آمار فقر درجامعه شده است گفت: در این همایش ارائه راهکارهای علمی توسط اندیشمندان برای مقابله و کاهش فقر درجامعه و توجه دادن بیشتر به آن مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه بسته حمایتی دولت در هفته های گذشته برای کمک به اقشار جامعه، با حضور یکی از معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابعاد علمی این بسته حمایتی در این همایش مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری 2 نشست تخصصی با موضوع نشست حقوقی- سیاسی و نشست اقتصادی در حاشیه این همایش گفت: حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی از جمله سخنرانان نشست تخصصی حقوقی- سیاسی این همایش است.

یوسفی با اشاره به برگزاری نخستین همایش بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی گفت: کتاب « آیت الله موسوی اردبیلی از نگاه دیگران»، «فقیه جامع» پیرامون زندگی نامه آن مرحوم ، «آیت الله موسوی اردبیلی به روایت اسناد ساواک» از جمله کتاب هایی است که پیرامون شخصیت و جایگاه علمی ایشان به چاپ رسیده است.

پنجشنبه هشتم آذرماه امسال دومین همایش نکوداشت مرحوم آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، از ساعت8:30 دقیقه تا 12 در دانشگاه مفید قم برگزار می شود.

مرحوم آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع فقید تقلید پس از یک عمر تلاش علمی، فقهی و سیاسی سوم آذرماه 1395 در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت و در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

وی متولد سال 1304 در اردبیل بود که پس از شهادت آیت الله بهشتی از سال 1360 تا 1368 به ریاست دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مقام قضایی کشور رسید.

عضویت در شورای انقلاب، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، نمایندگی دوره اول مجلس خبرگان رهبری، دادستانی کل کشور، ریاست دیوان عالی کشور، عضو شورای عالی قضایی، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی و مسئولیت اجرای فرمان 6 ماده‌ای حضرت امام راحل از مسئولیت های این مرجع فقید بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار