اگر در یک روزبارانی از محور باشت به چرام سفر کنید،مسیری با مسافت کمی را انتخاب کرده اید اما هنوز که هنوز است دچار مشکلات عدیده ای است.
کد خبر: ۶۸۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳ 27 November 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد؛اگر در یک روزبارانی از محور باشت به چرام سفر کنید،مسیری با مسافت کمی را انتخاب کرده اید اما هنوز که هنوز است دچار مشکلات عدیده ای است. 
 پس از عبور از روستای لار به قسمتی از جاده می رسید که شباهت زیادی به جاده های کوهستانی دارد و کم کم درد سر های این مسیر گریبان گیر رانندگان خواهد بود. 
ساعت ها در این مسیر کم تردد که چند سالی هست به خاطر بازسازی خراب شده است، گرفتار کندی سرعت خودروی خود بعلت گل ولای می شوید و حتی مشکلات جبران ناپذیری برای شما خواهد داشت 
جاده باشت به چرام یکی از زیباترین محور های مواصلاتی استان هست که شهرستان های چرام و کهگیلویه لنده و لیکک را با محور ترانزیتی گچساران به بابامیدان متصل می کند.
این محور که در حدود سه سال قبل پروژه تعمیر و بازسازی آن شروع شده است هنوز که هنوز هست گرفتار مشکلات همیشگی خود است.اما متاسفانه قریب به دوسال است که این طرح نیمه کاره تمام شده است و مشکلات عدیده ای برای مسافرین، روستائیان و فرهنگیانی که هر هفته مسیر ارتباطی باشت چرام را طی می کنند به وجود آورده است .
دبیران چرامی مقیم در شهرستان باشت عنوان می کنند که تردد در این محور به سختی صورت می گیرد و حتی در فصول سرد و بارانی مشکلات خطرناکی را برای آن ها بوجود می آورند.
این مسیر69کیلومتری که یک ساعت و ده دقیقه بطور متوسط طی میشود،اکنون در مدت طولانی تری طی شده و شرایط و وضعیت این محور شایسته شهروندان باشتی و چرامی و حتی مسافران نیست.
بر اساس این گزارش مسئولان مختلفی وعده هایی را در سنوات گذشته دادند که بصورت خلاصه عنوان میشود.
معاون توسعه و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ خبر از بهره برداری از جاده ارتباطی باشت – چرام در اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ داده بود که این موضوع عملی نشد.
محمد راستا در سال ۱۳۹۳ میزان اعتبار هزینه شده برای طرح بهسازی این جاده را افزون بر ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
همچنین غلامرضا تاجگردون نماینده محترم شهرستان‌های باشت و گچساران در ۱۰ شهریور سال ۱۳۹۵ از بهره برداری جاده باشت - چرام تا سال ۱۳۹۷ خبر داد.
رئیس برنامه و بودجه کشور وعده داد: احداث جاده باشت به چرام با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار و در مدت ۲۴ ماه انجام خواهد شد. 
غلامرضا تاجگردون شهریورماه ۹۵ در بازدید از طرح‌های راه سازی جاده باشت به چرام گفت: ساخت جاده اصلی باشت به چرام به طول هفت کیلومتر یکی از بزرگترین طرح‌های راه سازی کهگیلویه وبویراحمد است که تکمیل آن نقش اثرگذاری در حمل و نقل آسان در این استان دارد. عملیات اجرایی فاز دوم این طرح مهم تابستان امسال شروع شده است.
رئیس راه و شهرسازی باشت گفت: ساخت پروژه‌ها در همه شهرستان‌ها به دلیل نبود بودجه تعطیل شده است، شهرستان باشت با این همه مشکلات در حوزه آسفالت روستایی در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
سعید گندمکار با بیان اینکه قرارداد این پروژه با راه و شهرسازی بود که مبلغ ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار داشته که اکنون به پایان رسیده است گفت: پیمانکار باید با راهداری استان و شهرستان باشت قرارداد بسته و صورت وضعیت راه و شهرسازی در این زمینه تمام شده است.
وی گفت: پیمانکار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است که پیگیر هستیم و مدیرکل راه و شهرسازی استان قول مساعد برای اختصاص این اعتبار داده است.
حال از فرمانداران شهرستان چرام و باشت درخواست داریم تا با ورود به این موضوع و برطرف کردن چنین موردی،بار دیگر سلامت جسمی و ایمنی کامل را به مسافران و شهروندان این دو شهرستان برگردانده و با همکاری مسئولان استانی و نمایندگان شهرستان های چرام و باشت چنین مشکلی را حل کنند.

حال وروزناخوش جاده های محورچرام-باشت

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار