کد خبر: ۶۸۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 29 November 2018
فرماندار بهمئی از استقرار اداره امور عشایر این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد.
اکبریان سرپرست امور عشایر بهمئی در اولین نشست شورای امور عشایر این شهرستان با اشاره به خدمات انجام شده برای عشایر منطقه گفت : حفر و برق رسانی به چاه منطقه عشایری پشت کوه ملاطهماسب ، تاسیس شرکت تعاونی برای عشایر شهرستان، جذب 30 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی، بازگشایی 500 کیلومتر از جاده های عشایری، توزیع 200 تانکر تاشو، توزیع 20 تانکر چرخ دار، توزیع بیش از 7 هزار متر لوله یک و سه اینچ پلی اتیلن از مهمترین اقدامات این اداره تا امروز بود.

امام جمعه شهر لیکک نیز با اشاره به ضرورت آموزش های فرهنگی به عشایر اضهار کرد: در کنار بررسی و رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی این قشر زحمت کش، باید زمینه آموزش عشایر را در مسائل دینی، احکام و حفظ منابع طبیعی فراهم‌ کرد.

حجه الاسلام افروغی افزود : حلقه گمشده زندگی عشایری به علت دوری از مراکز شهری عدم دسترسی به طلاب و آموزش های دینی است که می‌توان با درایت و همفکری شرایطی را برای پر کردن این خلاء فراهم کرد.

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به ضرورت افزایش ایجاد رفاه برای عشایر استان گفت : یکی از مهمترین فاکتورهای احیای اقتصاد مقاومتی، رسیدگی در همه ابعاد به عشایراست.

مجید علی پور افزود :در صورت عدم همکاری با این قشر فعال و مولد، شاهد کاهش تولید پروتئین و مواد لبنی خواهيم بود که می‌تواند زمینه وابستگی کشور را به خارج فراهم نماید.

فرماندار بهمئی نیز با اشاره به سخت کوشی عشایر گفت : فعالیت مبتنی بر افزایش تولید زمینه عدم وابستگی و خودکفایی را فراهم می‌نماید که این مهم در شرایط فعلی کشور امری بسیار حیاتی است.

حکمت الله سنایی افزود :یکی از مهمترین مشکلات عشایر شهرستان عدم دسترسی آسان به مناطق ییلاقی است که درصورت احداث جاده منیزور به خیارکال، مسیر حدود 300 کیلومتری فعلی به 15 کیلومتر کاهش می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار