افکار عمومی منتظر ورود دستگاه های نظارتی در راس دادستانی شهرستان به عنوان نماینده مدعی العموم هستند، چرا که این اظهارات رییس شورای شهر نگاه مردم به یک نهاد دولتی را خدشه دار کرده است.
کد خبر: ۶۸۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 02 December 2018

 

افشاگری رئیس شورای شهر لنده

تابناک-در استان کهگیلویه وبویراحمد انتخابات شورای‌های شهر و روستا همواره با حساسیت خاص و با حضور حداکثری مردم انجام شده است، مردم پای صندوق‌های رأی آمده تا اعضای یک پارلمان محلی را برای رفع مشکلات شهرها و روستاها انتخاب کنند، بنابراین انتظار دارند با انتخاب این نمایندگان، شاهد رشد و شکوفایی شهر یا روستای خود باشند، اما متاسفانه آنچه در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم بیشتر تنش و جدال بین اعضای شورا و شهرداری‌ها بوده تا عمران و آبادانی شهرها، مسائلی که انرژی شورای شهرها و شهرداری ها را گرفته و بجای تمرکز بر امورات شهری درگیر جلسات صلح و سازش بودند.

در این میان، شورای شهر لنده بیش از دیگر نقاط استان دچار مسائل حاشیه ای بوده‌، به طوریکه گاهاً این اختلافات و درگیری‌ها تا جایی پیش رفته است که بیشتر جلسات در ماه های ابتدای به دلیل تنش های ایجاد شده نیمه تمام رها می شد.

در آخرین حواشی بوجود آمده در لنده، عزیزاله شریفی عضو شورای شهر و رئیس دوره ای این شورا با ارائه ادعای مبنی بر فساد در شهرداری لنده و پارتی بازی برخی افراد در واگذاری پروژه ها به پیمانکاران خاص پرده از بی عدالتی در شورا و شهرداری بر داشت.

در طول سالهای گذشته مدام در محافل عمومی برخی از اعضای شورای سابق و حال لنده اذعان به این موضوع داشتند که پارتی بازی در ارائه پروژه های عمرانی میشود، هرگز یک عضو شورای این شهر چه در گذشته و چه در زمان کنونی در این راستا برای عموم شفاف سازی نمی کرد، و برای اولین بار این عضو شورای شهر لنده در فضای مجازی در یک افشاگری ادعا میکند، فساد در شهرداری لنده بیداد میکند و این درحالی است سایر اعضای شورای شهر لنده تا این لحظه سکوت میکنند و به صورت علنی هیچ عضوی جوابیه ای نسبت به اظهارات رئیس شورا ارائه ننمود.

رئیس شورای شهر لنده بدون آنکه نامی از شخص خاصی ببرد عنوان داشت برخی ها پروژه های شهرداری را به پیمانکار خود می دهند .
عزیز اله شریفی در گفته های خود به این نکته اشاره کرد چرا باید پروژه های آسفالت شهرداری لنده به پیمانکاری داده شود که خود اذعان به این دارد تا به امروز یک میلیارد و پانصد میلیون تومان کار در شورای پنجم به او رسیده است در حالی که اگر مافیا بازی نباشد، میشود یک میلیاردو پانصد میلیون اعتبار پروژه های مختلف را فی مابین ۱۰ پیمانکار تقسیم کنند.
آنطور که از اظهارات رئیس شورای شهر که لنده بر می آید ،ظواهر امر نشان از آن دارد ایشان روش برگزاری مناقصات و واگذاری پروژه های عمرانی را غیر قانونی و این نوع واگذاری پروژه ها را خارج از قانون میداند .

درکنار افشاگری این عضو شورا در نحوه ی چگونگی واگذاری پروژه ها اظهار نظر جالبتر ایشان در جایی است که ادعا می نماید، شورای پنجم هیچ مصوبه ای ندارد و این بدین معنا است پروژه های عمرانی در راس چندین هزار متر مربع زیر سازی و آسفالت بدون مصوبه شورا انجام گرفته است، نکته ای که اگر واقعیت داشته باشد نشان از آن دارد نه رئیس شورا و نه سایر اعضا به وظیفه خطیر خود عمل نکردند و نسبت به رای مردم امانت داری صورت نگرفته است.

در محافل عمومی آنچه مورد گمانه زنی است این نکته است شهرداری در واگذاری پروژه های بیش از ۲۴۰ میلیون تومان می بایست مناقصه برگزار نماید در حالی که در جاه های پروژه های با اعتبارات بیشتر به اشخاصی واگذار شده است، موضوعی که البته رئیس شورای شهر در افشاگری های اخیر نیز به آن اشاره کرده است.

اظهار نظری که اگر صحت و درستی آن به اثبات برسد در نگاه دیگر دیگرنشان از بی تاثیر بودن رای مردم لنده در انتخاب اعصای شورای پنجم این شهر است.

گفتنی است عملیات آسفالت چندین خیابان از شهر لنده در طول یک ماهه ی گذشته انجام و تا به امروز
خیابان ۱۲ متری جنب سیل بند، خیابان منتهی به سازمان تبلیعات اسلامی و دادگاه، خیابان شهید پیرا و خیابان چمران و چندین قسمت از معابر کوچک و بزرگ آسفالت شدند.
اما موضوعی که باعث افشاگری های اخیر عضو شورای شهر شده است، شنبه (۱۰/ آذر نود هفت) ام سی (قیرپاشی) خیابان شهید مطهری(موگرمون) انجام تا در روزهای آینده کار آسفالت عملیاتی گردد، که در اقدامی ادامه کار بر روی این خیابان از سوی شریفی، رئیس شورای شهر غیر قانونی عنوان و موجب اظهارات افشاگرانه اخیر ایشان در فضای مجازی شده است.

بعداز این موضع گیری رییس شورای شهر نسبت به ادامه کار خیابان شهید مطهری (موگرمون سابق) برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است، موضع گیری این عضو شورای شهر صرفا به دلیل مسائل قومی قبیله ای است، بدین دلیل که اگر غیر از این موضوع است چرا در سایر نقاط که به همین شیوه پروژه ها به پیمانکار واگذار شده بود ایشان قانونگریزی مشاهده نکرده بود و امروز که کار در قسمتی از شهر،جایی که ایشان پایگاه اجتماعی ضعیف تری دارد این موضع گیری گرفته میشود.
لازم بذکر است عزیز اله شریفی این اظهار نظرها را رد میکند و مخالفت با ادامه کار بر روی آسفالت خیابان شهید مطهری را صرفا در واگذاری غیر قانونی این پروژه به پیمانکار میداند.
حال باید منتظر ماند و دید آیا فسادی که رئیس شورای شهر با جدیت از آن سخن می گوید و این موضوع را در فضای مجازی عنوان کرده است واقعیت دارد.

اینجاست که افکار عمومی منتظر ورود دستگاه های نظارتی در راس دادستانی شهرستان به عنوان نماینده مدعی العموم به این موضوع هستند، چرا که این اظهارات رییس شورای شهر نگاه مردم به یک نهاد دولتی را خدشه دار کرده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
روحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
نمیدانم خدمت دارن میگن یا خیانت بابا اصلا آدم تحصیل کرده نزارید تو این اداره ها چون فقط آگاهی در مورد دزدی دارن نمیتونن پیش ببرن کارها را
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
واقعا بایدتاسف خورد.قبلا حداقل ازسال سوم رانت خوری وبی توجهی به قانون را استارت میزدن این دوره از روز اول شروع کردن.خدا قوت خسته نباشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
همشون دزدن به شریفی هم چیزی نرسیده داره افشاگری میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
همه دزد هستن وقبیله ای وفامیل بازی میکنن باید فرماندار محترم ودادستان محترم قضیه روپیگیری کنند وبه عموم برسانند مابه دزدا رای دادیم
آ بتین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
آ قای عزیز اگه شریفی دزد بود موقع تعیین شهردار پول کلان میگرفت ومثل بقیه پای حکم شهرداری امضا میکرد.اصالت وتربیت پاک خانوادگی باعث شدکه افشاگری کند
موگرمون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
چون مشهدی زاده به شریفی باج نداد حالا شریفی این حرفا رو میزنه
حکمت کوهگرد ازلنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
کسی که خود مدعی باندبازی و دزدی درشهرداری است چطور میتواند دزد باشد!
بی شک افشاگری و شفاف سازی ایشان نشان از شخصیت و پاک بودن وی میباشد.
خدا حفظ کند آقای شریفی و امسال این بزرگ‌مرد پاک سرشت را‌...
درود خدا برمسئولین پاک و باصداقت
شفاف سازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
با سلام و تشکر از خبرگذاری تابناک مطمئنا کسی که مدعی شفاف سازیه مستندات لازم رو دارد، برایان تریسی میگه که اولین رمز موفقیت شفافیته،
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
آگه شریفی دنبال دزد گرفتن بود تا بحال که کلی از خیابونا رو آسفالت میکردن جلوشونو میگرفت.. کار ایشون از دوحالت خارج نیست یا اینکه پیمانکار بهش باج نداد( که احتمالش زیاده)یه به خیابون مطهری به دید قبیله گرایی نگاه میکنه چون اونجا هیچ آرایی نداشت... حاکم شهری که مرغابی بود بر سر آن شهر رسوایی بود..
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
فساد کجا بیداد نمیکنه؟! تو اونو بمن نشون بده... حتی توی همین خبرگذاری تابناک
صداقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
با سلام و تشکر فراوان از خبر گذاری تابناک ،انسان نباید ندونسته قضاوت کند در مورد آقای شریفی یا هرکس دیگه و ما باید کسی که مدعی شفاف سازی هس از او حمایت کنیم
رفیق شریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
آقای عزیزالله شریفی عزیز با سلام. سعدی در کتاب گلستان در باب دوم می فرمایند ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
کین ره که تو میروی به ترکستان است
تا چه خواهی خریدن ای معذور
روز درماندگی به سیم دغل
بله آقای شریفی این راهی که در پیش گرفته ای به ترکستان هست و راه بجای نخواهی برد.. آقای شریفی بنده کاملا از شما شناخت دارم ولی خواهشا و دوستانه ازتون خداهش میکنم جو شهر و ادارت استان را به حاشیه نبرید بخاطر چند پیمانکار رفیق. برادر عزیز شما که از همه چیز اطلاع داشته ای چرا الان دست به افشاگری زده ای. آخه این هم افشاگری. قانونگذار در جاهای مجوز داده به ادارت که میتونن خارج از ترک تشریفات قرارداد ببنند. قاعدتأ تو این اوضاع بازار و ورشکستی پیمانکاران شهرداری حق دارد پیمانکاری انتخاب کند که مطمئن هست از عهده کار برمیاد نه پیمانکار های جنابعالی.. اون روز تو مراسم فلان هم با هم حرف زدیم من نه تا آلان کارم به شهرداری خورده نه الحمدالله دور بر این مسائل هستم خودت هم بهتر شناخت داری گفتم دست از این مسائل بردار بگذارید بچه های شهرداری کار خودشون انجام بدن محاله این شهردار کار غیرقانونی انجام بده شهرداری که دستش زیر سنگ سازمان بازرسی و استانداری فرمانداری اطلاعات و و و هست. اگر سندی دارید از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید این راه و روش درست نیست جار بزنی تو شهر خودت را پاک جلوه بدهی. میای میگی فلان جا آسفالت شده فلان جا آسفالت نشده بحث قومیت گرایی را قرار شد کنار بگذارید. بجای این مسائل چهارتا طرح راهبردی و آتیه دار مصوب و اجرایی کنید اگر چهل سال هم طول بکشد. این پیمانکارانی که براشون دست پا میزنی براشون پروژه بگیری فردا پشت سر شما در نماین قبلا هم حضورا خدمتت عرض کردم با طناب پوسیده آقای ایکس و ایگرگ تو چاه نرو عزیز جان ما دوستت داریم. اگر مسئله ای هست بلند شو برو دادستانی مدرک سند نشان بده بگو رسیدگی کنند گزارشی به سازمان بازرسی ارائع بده پیگیری کنند اگر نکردند بیا خودم برات رسانه ای میکنم. این شب نشینی ها با فلانی و فلانی ره به جای نمی‌برد شما را... در کنار دوستان شورا بفکر شهر لنده باش. آرزوی موفقیت برای دوست خوبم
دوست
|
Germany
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
جناب شریفی چون ادعا داشت حتما باید مسول عمران شهرداری خودش انتخاب کند و همچنین با توجه به اینکه فرد مورد نظرش را استخدام نکردند تو شهرداری این حرفا روزده وگرنه خودش هرروز تو خیابون و کوچه ها با اونهایی که آسفالت میکردند حضورداشت چون میخوان خیابان موگرمون آسفالت کنند و شریفی طایفه ای و قبیله ای فکر میکند میخواست اجازه آسفالت اونجا را نده .متاسفم برای چنین طرز فکری
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
جناب شریفی شهردار حاضر به باج دهی نشد چنین حرفایی میزنی.از شهردارخواستی یه رفتگر تاماولی بنام ........را اخراج کن شهردار قبول نکرد.از شهردار خواستی برادر یکی از اعضای شورا را از اتش نشانی اخراج کن زیر بار نرفت .از شهردار خواستی کارها را بدون انجام مناقصه به افراد خاص بده قبول نکرد.شریفی هنوز برا انجام یه جلسه  از لنده خارج نشد مردم به کی رای دادند.قطعا اگر در مدیریت مشهدی زاده ضعفی بود دوتا عضو مخالفش ساکت نمیشدند.همه میدانند مشهدی زاده ادم قانونمند ودست پاکی است ورای شریفی براش طلایی بود معلومه خواسته های غیر قانونی میخواست اون هم اهل باج نیست.
مهندس متخصص
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
آقای شریفی شما می‌خواهید لنده را پادگانی اداره کنید و فکر کردید چون رئیس شورا هستید همه کاره شهرداری هستید برادر عزیز هر چیزی قانونی دارد کتابی دارد حسابی دارید شما حق هیچگونه دخالتی در امور شهرداری ندارید حتی امر و نهی. شما میتونید از َََطریق راه های قانونی با شهردار برخورد کنید مثلا ایشان را به صحن شورا دعوت کنید و پاسخ بدهد اگر تخلفی هست و یا صورت گرفته از طریق قانون برخورد کنید. مگه همینطوره هر کی هر چه دلش خواست بگوید
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
بسم الله الرحمان الرحیم بعنوان یک شهروند لنده ای از آقایان دادستان، فرماندار اطلاعات سپاه سازمان بازرسی بعلت تشویش اذهان عمومی مردم شریف شهر لنده از آقای شریفی بخواهند مستندات خودشون را اعلام کنند اگر در یک مهلت زمانی مقرر اقدام نکنند با ایشون برخورد و از شورا طبق قانون عزل بشوند. آقای شریفی مواردی را مطرح کردند که اگر اگر اگر هم صحت داشته باشد پای خودشان گیر هست چرا تا آلان گزارش نکرده است چرا تا آلان برخورد نکرده است. چرا به مراجع قانونی مراجعه نکرده است چرا شهردار را احضار نکرده است..
تاماولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
آقای شریفی این قومیت بازی چیه راه انداختی. چون جاده فلان جا را میخوان درست کنند و قوم فامیل شما نیست میخوای جنگ دعوا راه بندازی.. مگه کل لنده قوم فامیل شما هستند . چطور اونموقع که کوچه و خیابون فک فامیل خودت را درست می کردن هیچی نمیگفتی... حیف اونهمه رای که تو طایفه ما تاماولی ها آوردی. اگر دوره بعد ی رای بهت دادیم
حامی لاهوتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
آقای شریفی چیه دست از سر این نیروهای صلاح طلب بردار خواهشا در پرونده اینان یک ریال هم کثیف کاری نمیبینی. احتمالا از پشت پرده بهت رسوندن به شهردار و. معاونین حمله کن چون طرفدار فلانی نیستند چند وقت پیش هم میخواستی فرماندار را تخریب کنی جلوت گرفتن... آقای شریفی به اربابات در خارج از لنده بگو دست از سر مردم لنده بردار جنگ قومیتی راه ننداز... بخدا سری بعد رسواتون میکنم عزیزی با سند و مدرک مستدل
صدارت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
آقای شریفی را سال‌های سال هست که میشناسم شاید بیش از سی چهل سال. بخدا قسم این حق مردم لنده نیست که ایشان عضو شورا باشد ایشان دارای شخصیتی چندگانه و متزلزل هستند شاید همین فردا از شهردار و کارکنان شهرداری تعریف و تمجید بکند و یا قربون صدقشون بره... متاسفم از اون رای های که تو تاماولی ها برات جمع کردم متاسفم
روانشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
بسمه الحق
اگر با حداقل تحصیلات آکادمیک گفته های جناب آقای شریفی رو بررسی و روانکاوی کنیم متوجه حالت روحی ایشان میگردیم, جناب شریفی علاوه بر جهل و نادانی در زمینه شرح وظایف و قوانین مربوط, به حوزه اختیارات شورا و شهردار در بدو ورود به شورای اسلامی شهر لنده با طرز فکری ناسیونالیسم قومی و قبیله ای و واکنش های شعبان (شعبان بی مخ, کودتای 28مرداد 1332)گونه و قلدر معابانه قصد پایه ریزی حکومت استبدادی رضاخانی در شورا و شهرداری داشت ,و در ادادمه با رفتار ها ترامپ گونه(رفتار و گفتاری خارج از اصول و چهارچوب سیاسی و اجتماعی و حس اعتماد بنفس کاذب)قصد خودنمایی و تصویر سازی متفاوت از خود در عموم مردم شهر لنده داشت و حال با دیدگاه های داعش گونه و بر اساس بی سوادی سیاسی و بازی دست سایه های پشت پرده و عالیجنابانی خاکستری پوش اقدام به عملیاتی انتحاری علیه شورا (به طور غیر مستقیم مردم )و نیروهای شهرداری نموده.
اصالت در تمامی حوزه های رفتار اجتماعی و سیاسی خریدنی و شعار دادنی نیست ,بلکه امری تکاملی و رشد یافته با دانه ژنتیک است.
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
اخ سی شریفی که الان نونه وکو بروه
لنده ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
اقای شریفی عزیز شما انگار حق,و حقوق خودتون رو نمیدونید شما برای شورا انتخاب شدین نه اینکه استخدام شهرداری شدین شما حق دخالت در کارهای شهردار و اعضای شهرداری رو ندارین فقط میتونید در حد یه مشاور اگه نظری دارین با اونا مطرح کنید.برادر اول سعی کن جایگاه خودتو بشناسی دوما این درست نیست بخاطر اینکه شهردار راضی نشدن به درخواست های غیرقانونی و ناعادلانه شما جواب مثبت بدن بخوای ایشون رو زیرسوال ببرین.
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
اقای شریفی ایقد قانون قانون نکنید لطفا زیرا اگر قانونی بود شما با این حالت روانی و این روحیه سیاسی باید برای کاندیدشدن شورا ردصلاحیت میشدین.شورا انتخاب میشن که وضعیت شهر رو ارومتر و روبه سامان تر کنند نه فقط دعوا و جدال راه بندازن و طایفه ها رو به جون هم بندازن.
م ش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
چرا با امور ساختمان شهرداری برخورد نمی کنند که زمین خواری زیادی انجام داده است در طی دوران شهرداری و شوراها.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار