کد خبر: ۶۸۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۹ 03 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز بکار 48 پزشک متخصص در شهرستان‌های مختلف استان در قالب طرح «حضور پزشکان فوق تخصص در شهرستانها » خبر داد.
غلامعباس سبز روز یکشنبه در آئین بدرقه پزشکان متخصص به شهرستان ها گفت: تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص استان به 299 نفر رسیده و پزشکان متخصص بر اساس شاخص‌های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان به شهرستان‌های استان فرستاده می شوند.
این طرح با هدف تامین پزشک متخصص ،تضمین دسترسی مردم در همه نقاط به پزشک و ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته استان اجرا شده است.
وی عنوان کرد: پیش از این 251 پزشک متخصص و فوق تخصص در این استان فعالیت داشتند که از این تعداد 32 نفر فوق تخصص و 218 پزشک نیز متخصص بوده اند.
وی با بیان اینکه امسال تعداد پزشکان متخصص اختصاص یافته به استان افزایش 20 درصدی داشته، ادامه داد: این تعداد با توجه به بیمارستان‌های در دست ساخت استان از جمله بیمارستان بزرگ شهید جلیل یاسوج، بیمارستان 32 تختخوابی باشت و مرکز اورژانس دهدشت کافی نیست.
هزینه سلامت در بویراحمد بالاست
فرماندار بویراحمد هم در این آیین گفت:در حال حاضر 117پزشک متخصص و30 پزشک فوق تخصص درقالب طرح «حضور پزشکان فوق تخصص در شهرستانها » به مردم این شهرستان خدمت درمانی ارایه می دهند.
شاهرخ کناری با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از محوری ترین اقدامات دولت است گفت:به رغم کاهش هزینه سلامت جامعه پس از اجرای طرح سلامت ،هنوز هزینه سلامت در استان و در شهرستان بویراحمد بالاست.
وی پراکندگی جغرافیایی روستاها و جمعیت 145 هزار نفری روستایی را عامل هزینه بالای خانوارها عنوان کرد و گفت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی باید متناسب با افزایش جمعیت و وضع موجود باشد.
کناری خواستار برخورد حسنه پزشکان با بیماران دردمند روستایی در مناطقی با ساختار قومی و عشیره‌ای شد و گفت: طرح «حضور پزشکان فوق تخصص در شهرستانها »می تواند در تقویت تغییر نگاه عمومی به حوزه درمان تاثیر گذار باشد.
رئیس شورای سلامت شهرستان بویراحمد با غیر قابل مقایسه خواندن شرایط خدمات رسانی کنونی با گذشته عنوان کرد: پزشکان متعهد در آن روزهای سخت و در دورترین مناطق محروم که هیچگونه امکاناتی نبود همیشه پای کار بودند.
بیمارستان های 300 تختخوابی، امام سجاد، شهید بهشتی، شهدای گمنام، سلمان و بیمارستان خصوصی زاگرس در مرکز استان بیمارستان شهید رجایی و بی بی حکیمه در گچساران و بیمارستان امام خمینی در دهدشت و بیمارستان 32 تختخوابی باشت به مردم استان ، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.
تعداد تخت های بیمارستانی در استان یک هزار و 600 تخت است.
تعداد پزشکان فوق تخصص و متخصص فعال در شهرستان‌های مختلف استان به ترتیت در یاسوج 117 نفر،در گچساران 51 نفر، در دهدشت43 نفر، در دنا2 نفر و در باشت، بهمئی، چرام و لنده نیز هرکدام یک نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار