کد خبر: ۶۸۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۴ 03 December 2018
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دغدغه شهرداران این استان برای استانداردسازی، تجهیز و ارتقای کیفی کشتارگاه های استان افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست ساماندهی کشتارگاه های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این امر سبب کاهش روزافزون کشتارهای غیرمجاز دام سبک و سنگین در نقاط مختلف استان می شود.
وی افزود: بخش عمده ای از مسائل و مشکلات شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مختلف از جمله مجهز نبودن مطلوب کشتارگاه ها مربوط به سال های گذشته است که برای رفع تدریجی آنها باید اولویت بندی کرد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فرمانداران هشت شهرستان این استان مکلف به همکاری لازم با شهرداری ها برای کاهش مشکلات و کمبودهای کشتارگاه های استان هستند.
فیلی ابراز داشت: کشتارگاه شهرهای زیر 50 هزار نفر کهگیلویه و بویراحمد به زودی صاحب ماشین مخصوص حمل لاشه می شوند و پیگیری های لازم برای تأمین هزینه خرید آنها نیز در حال انجام است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: می توان از ظرفیت بخش خصوصی برای ساماندهی و تجهیز کشتارگاه های استان استفاده بهینه تری کرد و شهرداری ها نیز در حد بضاعت مالی خود موظف به هزینه کردن در این زمینه خواهند بود.
فیلی اظهار داشت: برخورد قاطع نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با افرادی که اقدام به کشتار غیرمجاز دام سبک و سنگین در این استان می کنند ضروری است زیرا با سلامت و امنیت غذایی مردم استان ارتباط دارد.
وی خواستار نظارت هر چه بیشتر بر عملکرد کشتارگاه های کهگیلویه و بویراحمد از سوی اداره کل دامپزشکی و شبکه بهداشت این استان شد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ایرادهای مهم کشتارگاه های این استان شامل نبود اتاق پیش سرد، کمبود ماشین مخصوص حمل لاشه، نداشتن سیستم فاضلاب و تهویه هوا و آسفالت نبودن محوطه است.
عبدالله بهمنش اظهار داشت: 200 فقره پرونده در زمینه کشتار غیرمجاز دام سبک و سنگین مربوط به سال 1395 تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است.
وی افزود: این تعداد پرونده در حال پیگیری در مراجع قضایی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
بهمنش بیان کرد: بر اساس قانون نظارت بر عملکرد کشتارگاه ها در هر یک از استان های کشور جزو وظایف اداره کل دامپزشکی آن استان است و مدیریت کشتارگاه ها نیز بر عهده شهرداری ها خواهد بود.
وی عنوان کرد: نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر عملکرد کشتارگاه های این استان به طور مستمر و با حساسیت خاصی انجام می شود.
کهگیلویه و بویراحمد دارای هفت کشتارگاه در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، باشت، دهدشت، لیکک و لنده است.
کشتارگاه یاسوج صنعتی، دوگنبدان و دهدشت نیمه صنعتی و سی سخت، باشت، لیکک و لنده نیز سنتی است.
از مجموع هفت کشتارگاه کهگیلویه و بویراحمد 2 مورد شامل یاسوج و لیکک از سوی بخش خصوصی اداره می شوند و مابقی نیز دولتی و زیرنظر شهرداری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار