گزارش کامل حضور معاون رئیس جمهور در کهگیلویه و بویراحمد
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در سفری یک روزه در کهگیلویه و بویراحمد به بررسی مهمترین موضوعات مرتبط با حوزه زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت .
کد خبر: ۶۸۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵ 03 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، معاون  امور زنان و خانواده رئیس جمهور در سفری یک روزه در کهگیلویه و بویراحمد به بررسی مهمترین موضوعات مرتبط با حوزه زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت .
معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز پس از ورود به شهر یاسوج و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان از اورژانس اجتماعی شهر یاسوج بازدید و در جریان خدمت‌رسانی اورژانس قرار گرفت.
 
حضور خانم ابتکار
 
کارآفرینی برای 3/5 میلیون نفر
ابتکار بیان کرد: در برنامه ملی زنان، توان افزایی زنان سرپرست خانوار و ایجاد فرصت شغلی و کارآفرینی برای ۳میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار دیده شده است.
وی افزود: راهبرد های متعددی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی وجود دارد و مهمترین محور فعالیت های این حوزه، بحث پیشگیری، توان افزایی و ارتقای سطح آگاهی برای خود مراقبتی است.
ابتکار تصریح کرد: باید از سنین پایین در حوزه آموزش و پرورش مهارت های لازم برای مقابله درست و تخصصی  به خوبی ارائه داده شود و پوشش مقابله ای با آسیب های اجتماعی را داشته باشیم.
وی با تاکید بر فعالیت همه نهادها در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: خوشبختانه سازمان اجتماعی کشور، شورای اجتماعی کشور و دستگاه ها در این محور فعالیت و هدفگذاری دارند.
معاون رئیس جمهور با تاکید بر پوشش حمایتی زنان سرپرست خانوار، گفت: ماموریت ما به شکل خاص در حوزه زنان سرپرست خانوار است.
ابتکار ابراز داشت: یک ستاد در رابطه با زنان سرپرست خانوار تشکیل شده و بر اساس بند "ط ماده ۸۰" این ستاد برای زنان سرپرست خانوار برنامه ریزی کرده است.
وی ابراز داشت: یک برنامه ملی در این راستا تشکیل شده و هر دستگاهی وظایفی دارد.
ابتکار افزود: مهمترین بحت این اهداف، توان افزایی زنان سرپرست خانوار و ایجاد فرصت اشتغال و کارافرینی این حوزه است.
 
حضور خانم ابتکار

بوم گردی گامی مهم در ارتقای صنعت گردشگری
معصومه ابتکار در ادامه این سفر یک روزه به شهر توریستی سیسخت رفته و از مرکز بوم گردی این شهرستان دیدن کرد.
وی در بازدید از مرکز بوم گردی مرکز شهرستان دنا اظهار داشت: گسترش این مراکز گامی مهم در راستای بهبود و ارتقای صنعت گردشگری در نقاط روستایی و عشایری بوده و علاوه بر آن نیز سبب ایجاد اشتغال پایدار به ویژه برای زنان سرپرست خانوار می شود.
وی افزود: دولت برای حمایت از بانوان از جمله زنان سرپرست خانوار تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر در نظر گرفته که در حال پرداخت است.
ابتکار بیان کرد: زنان سرپرست خانوار کشور با نام نویسی در سامانه کارا و یا در قالب تعاونی ها می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در سراسر کشور موظف به همکاری همه جانبه با بانوان از جمله زنان سرپرست خانوار برای اعطای این تسهیلات هستند.
معاون رئیس‌جمهور گفت: برای تحقق عدالت جنسیتی تبیین شاخص‌های عدالت جنسیتی نهایی شده و‌ در بودجه سال ۹۸ این شاخص‌ها در بودجه دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود.
 
حضور خانم ابتکار

30 درصد پست های ستادی باید به بانوان تعلق گیرد
معصومه ابتکار در بخش دیگری از سفر خود به یاسوج در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد حاضر شد .
ابتکار به تلاش دشمنان برای بی‌اعتمادسازی و‌ فاصله‌سازی میان مردم و دولت اشاره کرد و گفت: همواره ارتباط میان مردم و دولت مورد توجه بوده اما در سال‌های اخیر به دلیل تحرکات دشمنان ضروری‌تر است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و‌ خانواده بیان کرد: از مباحثی که با آرمان‌های انقلاب پیوند خورده عدالت است و از ابعاد عدالت عدالت جنسیتی است.
وی بیان کرد: هنوز در مناطقی از کشور ما دختران و پسران هستند که دسترسی به امکانات آموزشی ندارند و بازمانده از تحصیل هستند یا خدمات و بهداشت خصوصا بهداشت باروری کم است.
ابتکار ادامه داد: برای تحقق عدالت جنسیتی تبیین شاخص‌های عدالت جنسیتی نهایی شده و‌ در بودجه سال ۹۸ این شاخص‌ها در بودجه دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و‌ خانواده بیان کرد: سند ارتقا زنان و خانواده در اسفند ماه گذشته برای همه استان‌ها تدوین شد و سند استان کهگیلویه و بویراحمد آماده و در شورای برنامه‌ریزی برای برطرف کردن فاصله‌ها و شکاف‌ها به آن پرداخته می‌شود.
ابتکار عنوان کرد: نگاه رئیس جمهور در عدالت جنسیتی مدیریت زنان است، در حال حاضر ۴۱ درصد کارکنان دولت زنان هستند اما فرصت برای مدیریت زنان نبوده که ۳۰ درصد پست‌های ستادی باید در اختیار بانوان قرار گیرد.
وی ادامه داد: اختلال ارتباطی یکی از مشکلات و بحران‌های حوزه خانواده است و در خانواده‌ها شاهد لکنت زبان و خشونت هستیم که تفاهم‌نامه گفت‌وگوی ملی خانواده و بین‌ نسلی را با حضور وزیر آموزش و پرورش شروع کردیم.
 
حضور خانم ابتکار
 
گفتگوهای 20 دقیقه ای در خانواده ها!
معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری گفت: میزان گفتگو در خانواده ها از دو ساعت در ۱۰ سال گذشته به ۲۰ دقیقه رسیده است.
معصومه ابتکار در آخرین دیدار جمعی خود در نشست گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: دولت برای تحقق بسیاری از شاخص ها و اهداف تعریف شده برنامه های مختلفی دارد.
ابتکار با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان، ابراز داشت: ضربه زدن به کشور و ایجاد ناامیدی در میان مردم از جمله هدفگذاری های دشمنان است که تحقق تاب آوری گام موثری برای ناکام گذاشتن اقدامات دشمنان است.
ابتکار با بیان اینکه علیرغم همه تلاش ها، همچنان مشکلات اقتصادی وجود دارد، ابراز داشت: رویکرد دولت نیز حل مشکلات اقتصادی و بهبود شرایط است.
ابتکار با اشاره به اهمیت خانواده گفت: بحث خانواده یکی از مولفه های اجتماعی مهم هر کشوری است و اگر همگرایی و انسجام لازم در خانواده باشد، عبور از مشکلات محقق شده و در کنار دولت می تواند در جهت اعتلای جامعه حرکت کند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به تاکید کشورها بر پیوستگی و تقویت بنیان خانواده، عنوان کرد: تاب آوری بیشتر، کاهش آسیب ها و تحقق توسعه و رشد از خروجی های تقویت خانواده است.
ابتکار با تاکید بر اقدامات دولت در کاهش آسیب های اجتماعی، عنوان داشت: همچنین توسعه اقتصادی و اشتغال نیز مورد تاکید است.
طلاق عاطفی مشکل آسیب زا در حوزه خانواده
ابتکار با بیان اینکه در معاونت زنان و خانواده با کمک نهادهای مدنی، یکی از مشکلات خانواده که اختلال ارتباطی است پوشش داده شود، گفت: طلاق عاطفی و عدم گفتگوی خانواده  از مشکلات آسیب زا در حوزه خانواده بوده که عوامل متعددی در شکل گیری این آسیب ها دخیل است.
وی پایین آمدن کیفیت گفتگو را از دیگر آسیب های این حوزه دانست و گفت: فاصله بین نسلی نیز بروز مواردی آسیب زا را شکل داده است.
ابتکار با تاکید بر تحقق هدفگذاری های این حوزه، گفت: مفاهیم اصلی فرهنگ اسلامی ایرانی موارد مختلفی را در محور خانواده  مطرح کرده است.
ابتکار با اشاره به کارکردهای اجتماعی احزاب و نقش آن در تحقق خروجی محور برنامه ها، عنوان داشت: در این حوزه دعوت به همکاری انجام شده و امید است با سرمایه انسانی مناسب کشور و فعالیت های آموزشی، تحقق توسعه مهارت های ارتباطی را داشته باشیم.
وی افزود: آموزش، توان افزایی، آگاهی و کار اصولی توسعه ارتباطی را رقم می زند.
حواشی سفر یک روزه ابتکار به یاسوج
پیشنهاد جالب ایتکار که با شوخی حاضران همراه شد
یکی از پیشنهادات جالب معصومه ابتکار در یاسوج که البته باعث حواشیی هم شد ، پیشنهاد حضور زنان کهگیلویه و بویراحمد با لباس محلی بر سر کار بود.
معصومه ابتکار گفت : در استان هرمزگان پیشنهاد شد که زنان با لباس محلی بر سر کار در ادارات حاضر شوند که مورد استقبال قرار گرفت .
وی گفت : پیشنهاد می کنم که با توجه به زیبایی لباس های محلی این استان ، زنان کارمند با لباس محلی بر سر کار حاضر شوند که البته این پیشنهاد برای همه حاضران بیشتر به یک شوخی شباهات داشت تا یک پیشنهاد جدی که قابلیت اجرایی داشته باشد!
آش سیسختی ها برای معاون رئیس جمهور و استاندار
یکی دیگر از حواشی جالب این سفر در زمان حضور در سیسخت پخت نان محلی توسط خانم ابتکار و همچنین آش محلی سیسختی ها برای استاندار و معاون رئیس جمهور بود!

گزارش تصویری سفر معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

 
 دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار