در نشست اخیر هم می توان گفت در موضوع استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی و ستادی جلوی معاون رئیس جمهور به نوعی آبروداری کند تا خانم ابتکار بتواند به رئیس جمهور گزارش دهد ، هستند دستگاه هایی که مصوبات دولت را جدی گرفته و به اجرای آن اهتمام بورزند.
کد خبر: ۶۸۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶ 05 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، یکی از مصوبات و تاکیدات شورای عالی اداری ، دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای تغییر و پس از امضای رئیس جمهور به دستگاه ها ابلاغ شد.
در تصویب‌نامه شورای عالی اداری که به امضای حسن روحانی رسیده خطاب به تمامی وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی آمده: شورای عالی اداری به‌پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های زنان و جوانان مستعد کشور برای تصدی پستهای مدیریت حرفه‌ای و افزایش سهم و نقش آنان در مدیریت اجرایی کشور، ‌دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای را اصلاح و تصویب کرد.
در تبصره 2 الحاقی به ماده 5 نیز آمده است: تا پایان برنامه ششم توسعه نسبت مدیران زن در پست‌های مدیریتی به 30 درصد افزایش یابد. سهم هر یک از دستگاه‌های اجرایی برای انتصاب مدیران زن با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی‌های هر دستگاه، توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و با هماهنگی دستگاه اجرایی ذی‌ربط تعیین و ابلاغ خواهد شد.
 
وقتی آموزش و پرورش در حضور معاون رئیس جمهور آبروداری می کند!
 
روز گذشته خانم معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور خانواده و بانوان در سفری یک روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. یکی از برنامه های ابتکار در یاسوج حضور در شورای اداری بود که در بخشی از این نشست خانم صفایی ، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از آموزش و پرورش استان به دلیل اهتمام جدی در رعایت مصوبه دولت در بکارگیری بانوان در پست های مدیریتی و ستادی تقدیر و تشکر کرد و خطاب به خانم ابتکار گفت : آموزش و پرورش تنها دستگاه استان است که در انتصاب پست های کلیدی ستادی خود به خوبی از ظرفیت بانوان استفاده کرده است که این خبر برای معاون رئیس جمهور بسیار خوشحال کننده بود و از هادی زارع پور هم تقدیر نمود.
این چندمین بار است که آموزش و پرورش می تواند از نظر مسئولین استانی و ملی به عنوان دستگاه برتر معرفی شود و در نشست اخیر هم می توان گفت در موضوع استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی و ستادی جلوی معاون رئیس جمهور به نوعی آبروداری کند تا خانم ابتکار بتواند به رئیس جمهور گزارش دهد که هستند دستگاه هایی که مصوبات دولت را جدی گرفته و به اجرای آن اهتمام بورزند.
 
وقتی آموزش و پرورش در حضور معاون رئیس جمهور آبروداری می کند!
 
مدیر کل آموزش و پرورش در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خصوص چگونگی ، کمیت و کیفیت انتصابات این دستگاه در حوزه بانوان گفت : با توجه به اینکه بیش از 38 درصد از شاغلین آموزش و پرورش استان را بانوان تشکیل می دهند و با توجه به اینکه اکثر این بانوان فرهنگی دارای تجارب علمی خوبی هستند لازم بود که از ظرفیت آن ها در برخی مناصب مدیریتی و ستادی استفاده شود.
هادی زارع پور افزود : هم اکنون علاوه بر 60 نفر کارشناس مسئول و یا کارشناسی که در اداره کل آموزش و پرورش به عنوان نیروی ستادی مشغول به کار هستند ، چند پست کلیدی از جمله معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش ، معاونت آموزش و پرورش استثنایی استان ، معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان گچساران(از سال 1392 تا 1395) هم به بانوان فرهنگی واگذار شده است.
زارع پور در ادامه گفت : یکی دیگر از انتصابات این دستگاه آموزشی و پرورشی ، سپردن حراست اداره کل آموزش و پرورش به یکی از بانوان فرهنگی است که البته نکته جالب این انتصاب این است که تنها رئیس اداره حراست ادارات کل کشور است که به یک بانو سپرده شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت : این انتصابات در حوزه ی بانوان به همین موارد ختم نمی شود و حتما در جاهای دیگر از توانایی های مدیریتی بانوان استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه همه ی ادارات شهرستانی هم موظف به استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی و ستادی هستند .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
مدیر کل که به فکر اباد کردن اموزش و پرورش نیست برا خرابیه که واقعا این نقشه خوبیه که پست ها رامیده به زنها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار