کد خبر: ۶۸۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 05 December 2018
شهردار دوگنبدان گفت: ایحاد اتاق فکر نابینایان در یکی از پارک های شهر دوگنبدان یکی از اولویت های شهرداری این شهر است.
به گزارش ایرنا، مسعود ظفری روز چهارشنبه در نشستی با برخی معلولان گچساران افزود: زیرساخت های رفاهی مورد نیاز معلولان در این شهر بهبود خواهد یافت و ساماندهی خیابان بلادیان متناسب با نیاز معلولان از مهمترین برنامه های در دست اجرای شهرداری همسو با مناسب سازی است.
وی درباره مناسب سازی ساختمان شهرداری دوگنبدان به عنوان یکی از دغدغه های معلولان تصریح کرد: براساس نظر کارشناسی شرکت های مشاور امکان نصب آسانسور به دلیل قدیمی بودن ساختمان وجود ندارد اما راهکارهای دیگری برای رفاه حال معلولان در دست انجام است.
وی ابراز داشت: مناسب سازی ساختمان های تازه تاسیس اداری اولویت شهرداری دوگنبدان به عنوان یک دستگاه نظارت کننده است.
شهردار دوگنبدان ابراز داشت: برای خریداری تعدادی از کتاب های عرفان شیروان لک نویسنده نابینای گچسارانی برنامه ریزی خواهد شد.
رئیس اداره بهزیستی گچساران نیز بیان کرد: ۱۲درصد از جمعیت ۵۰نفری کارکنان بهزیستی این شهرستان را معلولان تشکیل می دهند.
مهران کشاورز سهمیه اشتغال معلولان در هر اداره را براساس قانون سه درصد اعلام کرد و افزود: پذیرش این تعداد نیروی معلول در بهزیستی نشان دهنده عزم مسئولان برای تحقق اشتغال این قشر آسیب پذیر است.
وی بیان کرد: آموزش افراد 45 تا 85 سال برای پیشگیری از معلولیت های سالمندی از برنامه های آموزشی در دست اجراست که با جدیت دنبال می شود.
کشاورز گفت: هم اکنون 35 معلول قطع نخاعی از خدمات بهزیستی گچساران یا مستمری بهره مند هستند.
رئیس اداره بهزیستی گچساران همچنین از در حال اجرا بودن غربالگری بینایی برای پیشگیری از نابینایی یا کم بینایی در هفت پایگاه ثابت و تمام مهدکودک های این شهرستان خبر داد.
وی بیان کرد:تاکنون یکهزار و 200 کودک در این شهرستان غربالگری بینایی شده اند.
کشاورز گفت:طرح غربالگری شنوایی کودکان سه تا 6 سال نیز در هفته آینده در مهدکودک های گچساران شروع خواهد شد.
وی افتتاح کلینیک مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را از برنامه های تحقق شده امسال برای پیشگیری از تولد نوزادان معلول در گچساران ذکر کرد و افزود: تاکنون 36 زوج با علائم مشکوک به آزمایشگاه شیراز معرفی شده اند که بخش عمده ای از هزینه های زوج های نیازمند از سوی بهزیستی تامین می شود.
عرفان شیروان لک روشندل نوجوان گچساران نیز گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی به عنوان رکن توسعه اجتماعی هر کشوری نیازمند مشارکت خانواده ها و مسئولان است.
او که تاکنون سه عنوان کتابش منتشر شده است از مسئولان خواست در زمینه افزایش سرانه مطالعه تلاش بیشتری کنند.
وی خریداری کتاب های جذاب و جوان پسند از سوی شهرداری و توزیع آن در بین نسل جوان را از راهکارهای افزایش سرانه مطالعه دانست و افزود: این امر باعث ترویج فرهنگ کتاب خوانی و سبب ایجاد انگیزه در بین نویسندگان می شود.
یک بانوی معلول دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد گچسارانی گفت:کمک به استقلال معلولان مهمترین خواسته این قشر آسیب پذیر از مسئولان است.
طیبه محمدی که هم اکنون کارشناس توانبخشی اداره بهزیستی گچساران است،تکمیل مناسب سازی ساختمان های اداری، ایجاد زیرساخت های راهنمایی و رانندگی مخصوص معلولان و تحقق سهمیه سه درصد اشتغال را مهمترین خواسته های معلولان دانست.
وی با قدردانی از اداره بهزیستی برای اجرای برنامه های پیشگیری از معلولیت های مادرزادی افزود: فرهنگ سازی برای جلوگیری از معلولیت با حوادث و سوانح از جمله آسیب هایی است که کمتر به آن توجه شده است.
یکهزار و 435 معلول زیر پوشش خدمات حمایتی و مستمری بهزیستی گچساران قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار