کد خبر: ۶۸۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 05 December 2018
نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز و با حضور مسؤولان استانی و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی یاسوج به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار در چند دستور کار برگزار شد.

در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد که گزارش مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص داشته‌ها و زیرساخت‌های گردشگری استان را گوش می‌داد، اظهار کرد: این استان برای این که در گردشگری به نقطه مطلوب برسد عزمی جدی می‌خواهد.

مسؤول ارشد اجرایی استان افزود: در شهر یاسوج از گردشگری طبیعی و میراث فرهنگی و تاریخی همه چیز وجود دارد که گردشگر می‌تواند با 48 ساعت ماندن در شهر یاسوج از مواهب لذت ببرد.

وی ادامه داد: اما گردشگر برای حضور در این شهر نیاز به مسافرت آسان و بدون دردسر با هواپیما دارد و ایرلاین‌ها هم به دنبال بازار سهل و آسان و پر جذبه خودشان هستند و کمبود هواپیما و تحریم‌ها هم علاوه بر همه این‌ها مشکلی شده تا فرودگاه‌هایی مثل یاسوج و شهرکرد را که دارای موقعیت خاصی از نظر ارتفاع هستند چندان نپسندند چرا که تیک‌اف و لندینگ برای آن‌ها در چنین فرودگاه‌هایی سخت است.

وی به اقداماتی که بخش خصوصی در سایر استان‌ها در این راستا انجام داده اشاره کرد و گفت: کرمانی‌ها با ماهان و تبریزی‌ها با آتا و شمالی‌ها هم با بوئینگ و بقیه جاها هم به نحو دیگری با سایر ایرلاین‌ها کار می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر این استان 1800 پیمانکار دارد که میلیاردها تومان در حساب برخی از آن‌ها خوابیده اظهار کرد: 4 تا از این پیمانکاران دست به دست هم داده و یک هواپیما برای فرودگاه یاسوج اجاره کنند.

وی با انتقاد از این که در استان دائم می‌گوییم پایتخت طبیعت هستیم و ما بهترین بوم گردی را داریم و بهترین طبیعت از آن ماست، تصریح کرد: الان مشکل این است که نه راه دریایی و نه راه زمینی درست و حسابی و نه راه هوایی داریم و در این مسیرهای زمینی اتوبوس‌هایی رفت و آمد می کنند که مسافرت با آن‌ها خسته کننده است.

مسؤول ارشد اجرایی استان با اشاره به وضعیت خوب فرودگاه یاسوج گفت: فرودگاه یاسوج از نظر آسفالت و باند فرودگاه و سیستم ناوبری و بقیه موارد یکی از فرودگاه‌های درجه یک کشور است اما مشکل یک هواپیما با بیس این فرودگاه است که در اینجا بنشیند.

وی خطاب به بخش خصوصی گفت: برای گردشگری و رشد این صنعت باید فکری برای چنین معضل و کمبودی کنید اما اگر دائم در جلسات بگوییم ما تاریخ و تمدن داریم چیزی عایدمان نمی‌شود.

به گزارش فارس پس از حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج در 29 بهمن سال گذشته فرودگاه یاسوج تقریبا به حالت تعطیل درآمده و تنها مرکز استانی که در آن پرواز برقرار نیست شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار