بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 30 July 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

جزئیات دقیق از ماجرای بیمارستان ممسنی

سخنگوی قوه قضاییه از پیگیری حادثه رخ داده در بیمارستان ممسنی استان فارس و انجام اقدامات قانونی علیه خاطیان پس از محرز شدن علل و عوامل وقوع آن خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی صحیح درباره وقوع برخی حوادث و رخدادها در کشور و پرهیز از اظهارنظرها و قضاوت‌های نادرست پیش از قطعی و روشن شدن واقعیت ماجراها و حوادث گفت: درخصوص اتفاقاتی مانند حادثه بیمارستان ممسنی باید تأکید کنم که اگر اطلاعات نادرست و شتاب‌زده به مردم داده شود خیلی وقت‌ها نه تنها به حقوق فرد و حمایت از او کمک نشده بلکه گاهی وقت‌ها موجب تضییع حق همان فرد یا آن قشر و یا عده‌ای از مردم می‌شود.

وی افزود: نکته دوم این‌که اگر قبل از این‌که واقعه‌ای رسیدگی شود اظهارنظر و قضاوت کنیم ممکن است بعدها خودمان شرمنده ‌شویم که چرا به این سرعت قضاوت کردیم و اگر این اظهارنظر و قضاوت‌ها از ناحیه افراد مسئول و یا افرادی باشد که مردم آن‌ها را می‌شناسند بعداً موجب شرمندگی آن‌ها هم خواهد شد.

معرفی 12 مرد والیبال ایران

سرمربی تیم ملی والیبال ایران اسامی 12 بازیکن شرکت کننده در رقابت های قهرمانی آسیا را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از نهم مردادماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران آغاز و به مدت 9 روز پیگیری خواهد شد.

در این رقابت ها 16 تیم شرکت دارند که تیم ملی ایران با تیم های کویت، قزاقستان و چین تایپه در گروه یک دور مقدماتی رقابت خواهد کرد.

پیمان اکبری سرمربی تیم ملی والیبال اسامی 12 ملی پوش شرکت کننده ایران در این رقابت ها معرفی کرد که به قرار زیر است:

حمزه زرینی (کایپتان)، پوریا فیاضی، مصطفی شریفات، فرهاد سال افزون، علی حسین (لیبرو)، مسعود غلامی، مجتبی قلی زاده، رحمان داوودی، علی شفیعی، رضا صفایی، فرهاد پیروت پور و محمد طاهر وادی.

امیر مهدی نفر به عنوان سرپرست، پیمان اکبری (سرمربی)، رضا ابراهیمی، سعید رضایی، مرتضی عهدی (مربیان)، هانی فرخی (آنالیزور) و علی محمدی به عنوان فیزیوتراپ اعضای کادر فنی تیم ملی ایران را در این رقابت ها تشکیل می دهند.

گروه بندی دور مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به قرار زیر است:

گروه A: ایران، قزاقستان، کویت و چین تایپه
گروه B: استرالیا، هند، ترکمنستان و قطر
گروه C: کره جنوبی، تایلند، پاکستان و عمان
گروه D: چین، ژاپن، سریلانکا و بحرین

تیم ملی ب والیبال ایران در روز نخست این رقابت ها به مصاف کویت می رود که این مسابقه از ساعت 19 در سالن 12 هزار نفری آغاز می شود.

رییس جمهور یکشنبه به تلویزیون می آید

رییس‌جمهوری اسلامی ایران یکشنبه آینده و در یک برنامه تلویزیونی به طور زنده با مردم سخن خواهد گفت.

خبرگزاری ایسنا: معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور با اعلام این خبر افزود: دکتر حسن روحانی یکشنبه شب 11 مرداد ماه و در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، در خصوص مهمترین مسایل داخلی و بین المللی، به طور مستقیم با مردم شریف کشورمان گفت‌وگو خواهد کرد.

پرویز اسماعیلی افزود: رییس جمهوری در این گفت‌وگو که از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود، در خصوص مذاکرات هسته ای و جمع بندی توافق وین، برنامه های دولت برای ادامه مدیریت اقتصاد و همچنین روابط منطقه ای و بین المللی سخن می گوید.

وی با اشاره به تحولات اخیر و فضای جدیدی که پس از جمع بندی مذاکرات هسته ای در وین حاصل شده، تاکید کرد: ضروری است مردم عزیزمان به نحوی دقیق و شفاف از آخرین اقدامات، مواضع و راهبردهای موردنظر رییس جمهوری برای اداره کشور در شرایط پیش رو آگاهی یابند.

یارانه نقدی 1 میلیون ثروتمند قطع شد

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از یک میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شده اند گفت: دریافت یارانه اموات صحت ندارد،‌ اموات با تأیید ثبت احوال حذف می شوند.

خبرگزاری تسنیم: سید ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره میزان دقیق حذف شدگان از فهرست یارانه بگیران، گفت: تاکنون بیش از یک میلیون نفر از لیست دریافت یارانه حذف شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که طبق قانون دولت موظف است تا پایان سال جاری، یارانه 6میلیون ثروتمند را حذف کند،‌ آیا این رقم محقق می شود یا خیر؟ گفت: وزارت کار با همکاری سازمان هدفمندی مشغول شناسایی افراد غیر مشمول است و تلاش می کند قانون را اجرایی کند.

پیگیری کردیم، اموات یارانه نمی گیرند

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اینکه آمار اعلام شده از سخنگوی دولت درباره تعداد یارانه بگیران، انصرافی‌ها و حذف شدگان نشان می‌دهد که کماکان اموات هم یارانه 45500 تومانی را دریافت می‌کنند، این موضوع را چگونه پیگیری کردید افزود: اینکه اموات یارانه دریافت می‌کنند صحت ندارد. بررسی های دقیقی را انجام دادیم در تماس مستمر با سازمان ثبت احوال هستیم و تمام اموات را پس از اعلام ثبت احوال از لیست دریافت یارانه حذف می کنیم. اطلاعاتی در این زمینه به ما رسیده بود که ستاد هدفمندی یارانه ها با دقت این موضوع را پیگیری کرد اما چنین موضوعی صحت ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون اعتراض 17 هزار خانوار از بین مجموع خانوارهای معترض برای حذف یارانه ها مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: اعتراض این تعداد خانوار پذیرفته و پرداخت یارانه آنها از سر گرفته شد. این افراد درصد کمی از افراد معترض ثبت‌نام شده هستند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حذف یارانه افراد غیر نیازمند ادامه خواهد داشت گفت: آن دسته از افرادی که تا کنون یارانه هایشان قطع شده است می‌توانند اعتراض خود را در سامانه مربوطه اعلام و اعتراض‌ها به صورت روزانه بررسی می شود و آن دسته از اعتراض هایی که پذیرفته شود یارانه ها مجدداً‌ برایشان پرداخت می شود.

 فیروز آبادی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت یارانه‌ها نیز گفت: توزیع مساوی یارانه به همه اقشار جامعه کار درستی نیست و باید باور داشته باشیم که یارانه برای همه نیست، این موهبت سهم اقشاری است که از نعمت‌های طبیعی محروم هستند.

وی با اشاره به قطع یارانه ثروتمندان در سال جاری ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حدود 6 میلیون یارانه‌بگیری که نیازی به این پول ندارند از چرخه دریافت یارانه حذف می‌شوند.

شورای امنیت ملی امروز برجام را بررسی می‌کند

نایب رئیس مجلس در پاسخ به انتقادات تعدادی از نمایندگان نسبت به اظهارات اخیر نوبخت که گفته بود "بررسی توافق هسته‌ای جزء وظایف شورایعالی امنیت ملی است نه مجلس"، گفت: رسیدگی به "برجام" در دستور کار مجلس قرار دارد.
آفتاب :
نایب رئیس مجلس در پاسخ به انتقادات تعدادی از نمایندگان نسبت به اظهارات اخیر نوبخت که گفته بود "بررسی توافق هسته‌ای جزء وظایف شورایعالی امنیت ملی است نه مجلس"، گفت: رسیدگی به "برجام" در دستور کار مجلس قرار دارد

به گزارش «نسیم»، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد پیش از پایان نشست علنی امروز مجلس در پاسخ به انتقادات تعدادی از وکلای ملت نسبت به اظهارات اخیر نوبخت سخنگوی دولت که گفته بود بررسی توافق هسته‌ای جزء وظایف شورایعالی امنیت ملی است نه مجلس، اظهار داشت: مجلس بر اساس قانون اساسی اینگونه موافقت‌نامه‌ها را باید مورد بررسی قرار دهد و رسیدگی به توافق نهایی هسته‌ای «برجام» در دستور کار مجلس قرار دارد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: البته از روزهای نخست این پروژه بررسی فرآیند «برجام» در دستور کار شورایعالی امنیت ملی کشورمان قرار داشته است.

ابوترابی‌فرد همچنین اعلام کرد: بررسی متن توافق نهایی هسته‌ای «برجام » در دستور کار جلسه امروز شورایعالی امنیت ملی کشورمان که با حضور رؤسای سه قوه و مسئولان ارشد تعیین‌شده برگزار می‌شود، قرار دارد و مجلس شورای اسلامی هم درباره توافق نهایی هسته‌ای طبق وظیفه قانونی خودش عمل خواهد کرد.

پرسپولیس احتمالا با این ترکیب لیگ برتر را شروع می کند/این تیم رویایی می شود؟

ورزش > لیگ برتر - بازی با پدیده رونمایی از تیم جدید برانکو است. خیلی ها منتظر هستند تا ببینند سرمربی سابق تیم ملی ایران از چه ترکیبی در بازی با پدیده استفاده خواهد کرد.

مرتضی رضایی- خبرگزاری خبرآنلاین: شروع لیگ برتر پانزدهم و بازگشت هیجان دوباره. فصل قبل سپاهان قهرمان شد و تمام. در لیگ برتر چهاردهم استقلال و پرسپولیس توفیق زیادی نداشتند و مثل لیگ برتر سال های قبل فقط هواداران خودشان را آزار دادند اما هرچه نباشد آنها باز هم استقلال و پرسپولیس هستند و میلیون ها هوادار  چشم انتظار این هستند تا روزهای خوب دوباره  از راه برسد و ...

سرخابی های پایتخت امسال خرید های بدی نکرده اند. بازیکنانی جوان که اگر اتفاقات خاصی نیفتد می توانند گام بزرگی را در جهت موفقیت تیم های خودشان بردارند. امسال برانکو از ابتدای فصل خودش بالای سر پرسپولیسی ها بوده و دیگر هیچ بهانه ای وجود ندارد که تیم را "من نبسته ام"،"از ابتدای فصل نبودم" و ...البته در همین ابتدای کار مصدومان و محرومان پرسپولیس دست او را در پوست گردو گذاشته اند. بازیکنانی مثل سوشا مکانی، امید عالیشاه، رضا نورمحمدی، احمد نورالهی و ...

با این شرایط پرسپولیس بازیکنان جوان و زیادی دارد که می توانند گلیم تیمشان را در بازی نخست از آب بکشند. در زیر و با توجه به خرید های جدید، محرومان و مصدومان، نگاهی انداخته ایم به ترکیب احتمالی تیم پرسپولیس که شاید برانکو ایوانکوویچ در هفته نخست و در بازی با پدیده از آن استفاده کند.

این ترکیب با توجه به بازی های دوستانه پرسپولیس با سیستم 1-3-2-4 پیش بینی می شود.

دروازه بان

در بازی با پدیده سوشا مکانی غایب پرسپولیسی ها در چارچوب دروازه خواهد بود. محرومیت او پس از دربی در لیگ برتر پانزدهم اعلام می شود و برانکو مجبور است در نخستین بازی از لیگ برتر ایمان صادقی را به بازی بگیرد. دروازه بان فصل گذشته ملوان  که سابقه بازی در استیل آذین و البته استقلال را در کارنامه اش دارد. بدون شک این بازیکن سنگربان پرسپولیسی ها در بازی مقابل پدیده خواهد بود، مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد.

مدافعان

محسن بنگر که سرانجام از بند مصدومیت رهایی پیدا کرد، در دفاع آخر یکی از بازیکنان برانکو خواهد بود. شاید اگر مایکل اومانیا زودتر با پرسپولیسی ها به توافق می رسید او در کنار بنگر در ترکیب اصلی قرار می گرفت اما با توجه به اینکه او زیاد در تمرینات نبوده است در کنار او لوکا ماریچ بازی خواهد کرد. احتمالا بابک حاتمی یا وحید حیدریه در دفاع چپ بازی خواهند کرد و در سمت راست خط دفاعی هم رامین رضاییان به میدان خواهد رفت. رامین رضاییان"اورلب"کردن را به خوبی انجام می دهد و احتمالا در بازی با پدیده شاهد سانترهای زیادی از این بازیکن خواهیم بود.

خط میانی؛هافبک دفاعی

احمد نورالهی به نظر مصدوم است اما اگر شرایط بازی کردن را داشته باشد بدون شک در وسط خط میانی، این بازیکن تیم را رهبری خواهد کرد. اما اگر این بازیکن شرایط ایده آل را نداشته باشد احتمالا مهرداد کفشگری به جای او بازی خواهد کرد. یکی دیگر از مهره های برانکو در میانه میدان کمال کامیابی نیا خواهد بود. بازیکنی که در تیم نفت به مرز پختگی رسید و می تواند مهره تاثیرگذاری در پرسپولیس لیگ برتر پانزدهم باشد.

جلوی خط دفاعی پرسپولیس در این فصل یک استحکام خوبی وجود دارد و کمتر از سال قبل به این تیم فشار وارد می شود. البته در میانه میدان سرخ ها، جای خالی یک فرمانده کاملا به چشم می آید. سال قبل محمد نوری در تیم حضور داشت اما او هم نمی توانست به خوبی نقش یک بازیکن طراح را بازی کند. تعریف "پلی میکر"با پستی که محمد نوری بازی می کرد فرق می کند و پرسپولیس نیاز به بازیکنی دارد که یک پاس به چپ بدهد، یک پاس به راست و توپ های زیادی هم به عمق بفرستد.

خط میانی؛هافبک تهاجمی

در خط هافبک تهاجمی فرشاد احمدزاده بازیکنی است که احتمالا برانکو روی او حساب ویژه ای باز کرده است. بازیکنی که فصل قبل در تراکتورسازی خوب درخشید اما چون خدمت سربازی اش در این تیم نظامی به پایان رسید به پرسپولیس برگشت تا این فصل عصای دست مرد کروات باشد.

در این پست اگر امید عالیشاه محروم نبود شاید در کنار احمد زاده بازی می کرد اما با توجه به محرومیت این بازیکن احتمالا محسن مسلمان جانشین او شود. بازیکنی که خیلی ها می گویند برانکو اعتقادی به او ندارد اما عقل سلیم حکم می کند که برانکو در این شرایط به استفاده کردن از این بازیکن کلاسیک تن دهد. اما اگر این اتفاق نیفتد شاید رضا خالقی فر در ترکیب ثابت سرخ ها قرار بگیرند.

هادی نوروزی که این فصل کاپیتان پرسپولیسی ها هم هست گزینه سوم برانکو برای بازی کردن مقابل پدیده است. او هم یکی از بازیکنان تهاجمی خواهد بود که با توجه به سرعت بالا و قدرتی که در گلزنی دارد می تواند کمک بزرگی به پرسپولیس کند.

خط حمله:

در نوک پیکان خط حمله پرسپولیسی ها هم مهدی طارمی حضور دارد. گزینه ای که قرارگرفتنش در ترکیب ثابت خیلی محتمل تر از سایر گزینه هایی چون علیپور است. با این حال ترکیب ارائه شده احتمالات است و شاید برانکو تصمیمات دیگری بگیرد و از بازیکنانی در ترکیب تیمش استفاده کند که کمتر کسی پیش بینی آن را می کند.

در دیدار فابیوس و روحانی چه گذشت؟

رییس‌جمهوری با تأکید بر اینکه همکار‌های ما در خصوص توافق وین باید پایه روابط توأم با اعتماد برای آینده باشد، این توافق را به نفع ایران، کشورهای ۱+۵ و همه بازیگران منطقه‌ای دانست و از آن به عنوان گام مهمی برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها یاد کرد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: رییس‌جمهوری با تأکید بر اینکه همکار‌های ما در خصوص توافق وین باید پایه روابط توأم با اعتماد برای آینده باشد، این توافق را به نفع ایران، کشورهای ۱+۵ و همه بازیگران منطقه‌ای دانست و از آن به عنوان گام مهمی برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها یاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهار‌شنبه در دیدار لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به تلاش و اراده جدی طرفین مذاکرات در ۲۲ ماه گذشته برای دستیابی به توافق، گفت: ۷ کشور در این مذاکرات زمان و انرژی زیادی صرف کردند و لذا باید برای حفظ توافق هم تمام تلاش خود را بکار گیرند.

رییس جمهوری نخستین گام در اجرای توافق وین را تلاش مجدانه طرفین برای طی شدن فرآیند تصویب آن توصیف کرد و گفت: دولت ایران در مسیر توافق مستحکم است و ما به تعهدات خود تا زمانی که طرف مقابل به تعهداتش پایبند باشد، پایبند خواهیم بود.

دکتر روحانی، گام دوم را استفاده صحیح از این فضا در جهت تأمین منافع مشترک ارزیابی کرد و افزود: روابط تهران – پاریس در سال‌های پس از انقلاب توأم با فراز و نشیب‌هایی بوده است، اما ما می‌خواهیم در مناسبات خود، نگاه رو به آینده داشته باشیم و البته طبیعی است که همواره باید از گذشته درس‌های لازم را گرفت.

رییس جمهوری با اشاره به اقامت حضرت امام خمینی(ره) در نوفل‌لوشاتو گفت: ما به دنبال احیاء همان روابط و شرایط میان دو ملت هستیم، بویژه آنکه دو کشور سابقه بسیار خوبی در همکاری‌های اقتصادی و سیاسی داشته‌اند که نمونه آن را در حضور و سرمایه‌گذاری شرکت توتال فرانسوی در صنایع نفت و گاز ایران شاهد بودیم. این ایستادگی در برابر آن سلطه تحریم‌ها، نمادی از استقلال فرانسه در تصمیم گیری ارزیابی می‌شد.

دکتر روحانی تصریح کرد: دو کشور باید تلاش کنند تا توافق حاصل شده مستحکم بماند، چرا که این توافق می‌تواند پایه‌ای برای سایر توافقات دو جانبه و همچنین همکاری‌های میان ایران و اتحادیه اروپا باشد. باید از فرصت بوجود آمده استفاده نمود تا عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته، جبران شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه مردم ایران احترام ویژه‌ای برای فرهنگ مردم فرانسه قایل هستند،‌ گفت: ایران نمی‌خواهد در روابط آینده با فرانسه صرفاً بر مقوله اقتصاد تمرکز داشته باشد، بلکه ما به دنبال توسعه روابط فرهنگی، علمی، تکنولوژیکی، دانشگاهی و گردشگری هستیم که می‌تواند نقش بسزایی در افزایش همکاری‌ها داشته باشد.

دکتر روحانی با تشکر از دعوت رییس جمهوری فرانسه برای سفر به پاریس خاطر نشان کرد: روابط اقتصادی میان ایران، فرانسه و اروپا به غیر از منافع مشترک تأثیر بسزایی در مستحکم‌ کردن و همکاری‌ها در زمینه توافقات دارد، زیرا روابط دوستانه ما در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، فناوری و علمی بهترین تضمین برای همکاری‌ها را بوجود می‌آورد.

رییس شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کل منطقه از توافق انجام شده میان ایران و ۱+۵ منتفع خواهند شد. زیرا این توافق علیه هیچ کشوری نیست و همکاری‌ها و رایزنی‌های ما برای حل معضلات منطقه‌ای نظیر مبارزه با تروریسم، کمک‌های انسان‌دوستانه و استقرار خواست ملت‌ها می‌تواند آن را اثبات کند.

دکتر روحانی ادامه داد: در مسایل سوریه، لبنان و یمن همه باید به دنبال راه‌حل سیاسی باشیم و مذاکرات هسته‌ای نشان داد که اگر همه بر سر میز مذاکره حاضر شوند، می‌توانند اختلاف را به تفاهم تبدیل کنند. ایران در این زمینه آماده رایزنی و مشارکت با کشورهای دیگر در برقراری صلح و ثبات منطقه است.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز با ابراز رضایت از حضور خود در جمهوری اسلامی ایران، از سوی «فرانسوا اولاند» از رییس‌ جمهوری کشورمان برای سفر رسمی به پاریس دعوت نموده و اظهار داشت: دولت فرانسه به دنبال برقراری مناسباتی براساس احترام متقابل و دوستی با ایران است.

وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به اینکه گاهی در مناسبات کشورها فراز و نشیب‌هایی وجود دارد، گفت: امروز سرآغاز فصل جدیدی از همکاری‌ها میان تهران و پاریس است و چشم‌انداز این آغاز مجدد نیز به دلیل توافق هسته‌ای بسیار روشن است. باید به سرعت زمان‌های هدر رفته در گذشته را برای گسترش همکاری‌ها جبران کنیم.

فابیوس تأکید کرد: امروز زمان تثبیت و اجرای توافق وین فرا رسیده است و فرانسه تمام مساعی خود را در این جهت بکار خواهد بست. باید تلاش کنیم در خصوص لغو تحریم‌ها هیچ مانعی پیدا نشود تا ملت ایران بتوانند از نتایج لغو آنها بهره‌مند شوند.

فابیوس با تأکید بر موضع رییس‌ جمهوری کشورمان مبنی بر اینکه امروز باید نگا‌همان به آینده باشد، گفت: هیچ مشکل اصولی و بنیادین در مناسبات تهران و پاریس وجود ندارد، مردم فرانسه به مردم، فرهنگ و استقلال ایران احترام می‌گذارند و مطمئن هستیم، سفر جنابعالی به پاریس فرصت‌های فراوانی را برای انجام کارهای بزرگتر در حوزه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مهیا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در روزهای آینده شاهد حضور پررنگ‌تر شرکت‌های معظم فرانسوی در سرمایه‌گذاری‌ها در ایران خواهیم بود. حرف ما با ارباب صنایع فرانسه در حوزه‌های خودروسازی، هواپیمایی و محیط زیست این است که باید اینبار برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بازگردید.

وزیر امور خارجه فرانسه در پایان با بیان اینکه در کشور ما در زمینه جهانگردی، کشورها دارای رده‌بندی خاصی هستند، گفت: جایگاه ایران در این جدول ارتقا خواهد یافت و خوشحال خواهیم شد که میزبان جهانگردان ایرانی باشیم. ما همچنین از همکاری در حوزه‌های علمی، آموزشی و بویژه حضور دانشجویان دو کشور، استقبال می‌کنیم.

حقوق ۱۴ میلیونی بازنشستگان/تلاش برای پرداخت عادلانه حقوق

سلامت نیوز:مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حال حاضر تعدادی کمی از بازنشستگان حقوق ۱۰ الی ۱۴ میلیونی دریافت می کنند و تلاش می کنیم تا حقوق بازنشستگان براساس عدالت پرداخت شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمود اسلامیان روز چهارشنبه در حاشیه دیدار مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری با هیات عراقی در جمع خبرنگاران،به پرداخت وام ضروری به ۲۰۰ هزار بازنشسته صندوق اشاره کرد و افزود: به هر بازنشسته ۲ میلیون تومان به عنوان وام ضروری پرداخت شده است که در ۸ ماهه گذشته ۱۶۰ الی ۱۷۰ هزار نفر از بازنشستگان این مبلغ را دریافت کرده‌اند.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۲۸۰ هزار بازنشسته تحت پوشش این صندوق قرار دارند،گفت:‌ در سال گذشته حدود ۶۰ هزار بازنشسته از تسهیلات سفر زیارتی و سیاحتی استفاده کردند که امسال تعداد آنها به ۸۰ هزار نفر خواهد رسید .
به گفته وی ، برنامه ریزی برای اعزام بازنشستگان به عتبات عالیات انجام شده که بخشی از هزینه‌های سفر توسط بازنشسته و بخشی دیگر توسط صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌شود.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه بازنشستگان در این صندوق و سایر صندوق‌ها در دولت گذشته با شرایط اقتصادی ناگواری روبه‌رو بودند به طوریکه حقوقی که آنها دریافت می‌کردند با تورم آن سال همخوانی نداشت، گفت:به دنبال این هستیم که پرداخت حقوق و مزایا به بازنشستگان به صورت عادلانه باشد.

اسلامیان به تفاوت در پرداختی ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعداد کمی از بازنشستگان بین ۱۰ الی ۱۴ میلیون تومان حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند که البته منشاء این‌ها خارج از صندوق است.

درخواست برخورد جدی با هتک حرمت جراح زن

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار رسیدگی برابر برخوردهای غیرمنطقی برخی قضات با جامعه پزشکی از جمله هتاکی به خانم دکتر جراح شد.

خبرگزاری فارس: حسین‌علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، نسبت به برخوردهای چالش برانگیز برخی قضات با جامعه پزشکی انتقاد کرد و خواستار برخورد جدی با عاملان حادثه بیمارستان نورآباد ممسنی و رسیدگی به بازداشت غیر اصولی پزشک جراح عمومی این بیمارستان شد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی

ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام و تهیت؛

متأسفانه این روزها شاهد برخوردهای غیرمنطقی و چالش برانگیز برخی قضات با جامعه خدوم پزشکی هستیم که این مهم نه تنها موجبات دلسردی جامعه پزشکی و ایجاد بی اعتمادی جامعه را نسبت به مسئولین و اطبای محترم فراهم نموده بلکه تبعاتی چون سوءاستفاده فرصت‌طلبان،‌تأمین خوراک تبلیغاتی رسانه‌های معاند و بر هم زدن نظم عمومی جامعه را در بر داشته است.

در تمام دنیا نظر تخصصی و مجوز پزشک برای هرگونه اقدام قانونی و حقوقی تعیین کننده است. چطور ممکن است در منطقه محروم و دور افتاده از این مرز و بوم که با بهانه عدم همکاری غیرمنطقی خانم دکتر جراحی با مسئولین قضائی منطقه،‌ وی را مورد هتک حرمت قرار داده و در این شرایط که با کمبود شدید نیروی انسانی پزشک مواجه هستیم و با سیاست‌گذاری مجلس و تمهیدات فراهم شده توسط وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی به زحمت نیرو‌های تخصصی لازم را تأمین می‌کنیم،‌ انتظار فعالیت و از خودگذشتگی جامعه محترم پزشکی در این مناطق داشته باشیم.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم نمودن این اتفاق از حضرت‌عالی به عنوان قاضی‌القضات انتظار دارد دستور رسیدگی عاجل و برخورد قاطع با متولیان حادثه را معمول و با دلجویی پزشک مربوطه زمینه بازگشت نظم،‌ آرامش جامعه پزشکی و اعتماد و احترام متقابل آحاد جامعه را فراهم سازد.

دکتر حسین‌علی شهریاری    
                              
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی   

تدابیر امنیتی شدید در نوفل لوشاتو/ بازداشت موقت برخی معترضان سفر فابیوس

سیاست > دولت - مهر نوشت:

صبح امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه های امام صادق(ع)، تهران، امیرکبیر و خواجه نصیر با حضور در مقابل پاویون فرودگاه مهرآباد ضمن در دست داشتن پلاکاردهای مختلف تجمع اعتراض آمیز خود را نسبت به سفر وزیر خارجه فرانسه ابراز کردند.

فروش خون های آلوده، حمایت تسلیحاتی از صدام، همسویی با صهیونیستها و سعودی ها و کارشکنی در جریان مذاکرات هسته ای محور دست نوشته های اعتراضی دانشجویان بود که در واقع بازخوانی خیانت های فرانسه در حق ملت ایران است.

حضور دانشجویان در نهایت منجر به این شد که وزیرخارجه فرانسه در پناه نیروهای سپاه از مسیر دیگری خارج شده و مواجه ای با دانشجویان نداشته باشد.

ماموران پرتعداد نیروی انتظامی نیز در چند مورد برخورد تندی با معترضین داشته و حتی بطور موقت چند نفر از ایشان را دستگیر کرده و پلاکاردهای شان را پاره کردند.

از سوی دیگر تدابیر امنیتی شدیدی از صبح امروز در مقابل سفارت فرانسه در خیابان نوفل لوشاتو تهران برپا شده است. گفته می شود فابیوس قرار است عصر امروز در این محل نشست خبری با حضور خبرنگاران خارجی برگزار کند.


ملا عمر، رهبر گروه طالبان درگذشته است+زندگی‌نامه ملاعمر/طالبان: ملاعمر سالم است و به اوبامـا سلام می رساند

منابع نزدیک به محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت افغانستان و همچنین منابع امنیتی این کشور می‌گویند که ملا عمر، رهبر گروه طالبان "دو یا سه سال پیش" درگذشته است.

آفتاب :این منابع که خواستند نامشان فاش نشود به بی‌بی‌سی گفتند که خبر درگذشت ملا محمد عمر از سوی حکومت پاکستان در اختیار مقام‌های افغان قرار گرفته است. قرار است ریاست جمهوری افغانستان تا ساعاتی دیگر نشست خبری برگزار کند و احتمالا در این مورد صحبت کند.

گروه طالبان این خبر را هنوز رد یا تایید نکرده است اما یک سخنگوی این گروه می‌گوید که در این مورد بعدا صحبت خواهد کرد.

خبر کشته شدن و درگذشت رهبر گروه طالبان در چند سال اخیر به اشکال مختلف مخابره شده است اما اخیرا با برگزاری گفت‌وگوهای صلح میان نمایندگان افغان و گروه طالبان در پاکستان تعدادی از رسانه‌های پاکستان این خبر را منتشر کردند.

ملا عمر، رهبر گروه طالبان در سالهای گذشته از نظرها دور بوده و همه ساله با انتشار پیام‌های مناسبتی حرف‌هایش را از طریق وب‌سایت گروه طالبان به افراد این گروه رسانده است.

در این مدت جزئیاتی در مورد زندگی ملا محمد عمر منتشر نشده بود اما در اوایل امسال سخنگوی این گروه، زندگی نامه رهبر گروه طالبان را در ایمیلی به پنج زبان در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

دولت افغانستان انتظار دارد که دور دوم گفت‌وگوهای صلح اسلام‌آباد میان نمایندگان گروه طالبان و هیات دولت افغانستان به زودی برگزار شود اما هنوز مشخص نیست که این خبرها تاثیری روی نشست‌های صلح خواهد داشت یا نه.

زندگی‌نامه ملاعمر

گروه طالبان افغانستان به‌طور غیرمنتظره، زندگی‌نامه ملامحمد عمر رهبر این گروه را در نوزدهمین سالروز رسیدن او به رهبری منتشر کرد.

این زندگی‌نامه پنج هزار کلمه‌ای در وب‌سایت طالبان، واقعیاتی را درباره تولد، دوران کودکی و جوانی ملامحمد عمر علنی می‌کند.

انگیزه اصلی این زندگی‌نامه که برای اولین بار در شانزدهم فروردین، نوزدهمین سالروز رسیدن او به رهبری طالبان منتشر شده، مشخص نیست اما شاید پاسخی باشد به شایعاتی که درباره مرگ او وجود داشت.

از سوی دیگر انتشار آن می‌تواند یک یادآوری برای پیروان ابوبکر بغدادی، رهبر گروه موسوم به داعش باشد. ابوبکر بغدادی خود را "خلیفه" مسلمانان نامیده است. ملامحمد عمر هم میان پیروانش "امیرالمومنین" نامیده می‌شود؛ اگرچه پیروان او هیچگاه از وی با نام خلیفه یاد نکرده‌اند.

ملامحمد عمر سالهاست که از نظر‌ها پنهان بوده و عکس و اطلاعات دقیقی درباره او وجود ندارد.

در این زندگی‌نامه سلاح مورد علاقه او "آر پی جی هفت" ذکر شده و گفته شده که زندگی ساده‌ای دارد و شوخ طبع است.

گفته شده ملا محمد عمر هر روز در جریان وقایع افغانستان و جهان قرار می‌گیرد.

آمریکا ۱۰ میلیون دلار برای پیدا کردن ملامحمد عمر جایزه در نظر گرفت. او از زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ تا‌کنون دیده نشده است.

مفسران و تحلیلگران مسائل مرتبط با طالبان مطمئن نیستند چه مقدار از اطلاعات منتشر شده درباره تولد و زندگی ملامحمد عمر با واقعیت منطبق باشد.

بر اساس این بیوگرافی، ملا عمر سال ۱۳۳۹ هجری شمسی معادل ۱۹۶۰ میلادی در جنوب افغانستان و روستایی به نام چاه همت در بخش خاکریز ولایت قندهار به دنیا آمد.

در این زندگی‌نامه از ملامحمد عمر معروف به "امیرالمومنین" با عنوان "مجاهد" یاد شده است. گفته شده که او از قوم تومزی و یکی از قبائل اصلی پشتون به نام هوتک است.

بیوگرافی می‌گوید نام پدر او مولوی غلام نبی "شخصیتی علمی و اجتماعی" و "در بین مردم چهره‌ای درخشان" بوده که پنج سال بعد از تولد ملاعمر در گذشته است. بعد از مرگ پدر، خانواده او به ولایت ارزگان مهاجرت کردند.

گفته شده ملاعمر بعد از حمله اتحاد جماهیر شوروی سابق به افغانستان تحصیل دینی خود را‌ رها کرد تا به مجاهدین بپیوندد.

در این زندگی‌نامه، فهرست نبردهای او از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۱ با نیروهای شوروی آورده و گفته شده که او چهار بار زخمی شد و در ‌نهایت چشم راست خود را از دست داد.

گفته شده او سال ۱۹۹۲ (۱۳۷۱ شمسی) سلاح بر زمین گذاشت و در روستای گیشانو بخش میوند قندهار مدرسه‌ای دینی تاسیس کرد.

سال ۱۹۹۴ او رهبر طالبان افغانستان شد. و سال ۱۹۹۶ همراه با تصرف بیشتر بخش‌های افغانستان "امیرالمومنین" لقب گرفت. طالبان سپس کابل، پایتخت افغانستان را هم در همان سال (مهرماه ۱۳۷۵) تصرف کرد.

طالبان می‌گوید بعد از تصرف کابل و تاسیس امارت اسلامی افغانستان "قدرت‌های کافر جهان نتوانستند قانون شریعت را تحمل کنند" و به همین دلیل حمله‌ای نظامی را آغاز کردند.

در بحث مربوط به شخصیت و رهبری ملاعمر گفته شده است: او آرام است، عصبانی نمی‌شود و نمی‌ترسد. خانه و حساب بانکی در خارج از کشور ندارد. خوش‌برخورد است و شوخ طبعی ویژه‌ای دارد و هیچ‌گاه خود را بر‌تر از همراهانش نمی‌داند.

بعضی تحلیلگران تصور می‌کنند که ملاعمر جایی در نزدیکی مرز پاکستان مستقر بوده است.

این شایعات را داعش درست کرد

حساب کاربری متعلق به طالبان در توئیتر خبر مرگ رهبر خود ملا محمدعمر را تکذیب کرده است.
 
صفحه کاربری متعلق به طالبان مرگ ملاعمر تکذیب شده است. این حساب کاربری نوشته است ملامحمدعمر زنده است و این شایعات کار داعش است تا از این طریق بتواند نیروهای بیشتری استخدام کند.
 
این حساب کاربری همچنین نوشته است: ملاعمر زنده است و به اوباما سلام می رساند! همچنین این حساب اقدام به انتشار اشعاری کرده است که گفته می شود ملاعمر آنها را به عربی سروده است.
 
ملا قلم الدین یکی از وزرای سابق دولت طالبان به خبرنگاران گفته است ملا عمر زنده است و خبر مرگ او شایعه ای بیش نیست.

به گزارش توئیتر خبرنگار روزنامه الرأی این وزیر سابق دولت طالبان گفته است تنها کسی که از این خبر نفع می برد گروه تروریستی داعش است.

به گزارش خبرآنلاین، قلم الدین گفته است داعش با تبلیغ اینکه ملاعمر مرده است قصد دارد جوانان و نیروهای وفادار طالب را نا امید کرده و آنها را جذب کند.

او تاکید کرده است که خبر مرگ ملاعمر بی پایه و اساس است و ملاعمر زنده است.


مترجم‌ ایرانی، همراه فابیوس +عکس

لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه امروز در حالی در راس هیات دیپلماتیک فرانسوی وارد تهران شد که شاعر نویسنده و مترجم ایرانی، مدیا کاشیگر نیز در میان این هیات دیده شد.
 فرارو: لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه ساعاتی قبل به منظور دیدار با مقامات کشورمان وارد تهران شد. وزیرخارجه فرانسه بلافاصله بعد از ورود به تهران به ساختمان وزارت امور خارجه رفت و با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار هیات فرانسوی و ایرانی در وزارت خارجه در حالی صورت گرفت که شاعر، نویسنده و مترجم مشهور ایرانی مدیا کاشیگر نیز در جمع اعضای هیات فرانسوی حضور داشت.

مدیا کاشیگر شاعر، نویسنده و مترجم ایرانی، دبیر جایزه ادبی یلدا و بنیانگذار و دبیر سه دوره جایزه ادبی روزی روزگاری در کنار لوران فابیوس در جریان ملاقات مقامات دو دیپلماتیک دو کشور حضور داست.

کاشیگر علاوه بر نویسندگی و شاعری به عنوان مترجم زبان فرانسه چندین عنوان کتاب از این زبان به فارسی ترجمه کرده است. برخی از شاخص ترین ترجمه‌های مدیا کاشیگر آثاری از ولادیمیر مایاکوفسکی، فرناندو آرابال و اوژن یونسکو است. وی همچنین در حوزه ی ترجمه شناسی نیز صاحب نظر است. رمان "وقتی مینا از خواب بیدار شد" شاخص ترین داستان این نویسنده ایرانی است که موفق به دریافت جایزه ی شورای کتاب کودک نیز شده است.

نویسنده و مترجم‌ایرانی، همراه فابیوس + عکس

مدیا کاشیگر؛ نویسنده، شاعر و مترجم ایرانی در کنار فابیوس(نفر اول از راست)

نویسنده و مترجم‌ایرانی، همراه فابیوس + عکس

نویسنده و مترجم‌ایرانی، همراه فابیوس + عکس



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار