پنجمین دوره جام باشگاههای کشتی آزاد جهان در حالی در روزهای پایانی هفته جاری برگزار می شود که دو نماینده ایران در این رقابت ها به دنبال جذب برخی ستارگان داخلی و خارجی هستند.
کد خبر: ۶۸۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 08 December 2018

ایرنا، پنجمین دوره رقابت های کشتی آزاد جام باشگاه های جهان روزهای 22 و 23 آذر در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی بابل برگزار می شود.
حضور تیم هایی از اوکراین، گرجستان، ترکیه، هند، قرقیزستان و مجارستان در این مسابقات قطعی شده و «بیمه رازی بابل» و «پاس ستارگان ساری» به عنوان تیم های اول و دوم لیگ برتر کشتی، نمایندگان ایران در این مسابقات هستند.
از نکات جالب توجه این دوره از مسابقات، غیبت تیم تایتان مرکوری آمریکا است که سابقه قهرمانی در جام باشگاههای جهان را نیز دارد.
تیم متمول بیمه رازی که سابقه دو دوره قهرمانی در این مسابقات را دارد، تاکنون با نفراتی همچون رضا اطری، بهنام احسان‌پور، حسن رحیمی، میثم نصیری، مهران نصیری، مصطفی حسین‌خانی، کامران قاسم‌پور، محمدجواد ابراهیمی و حامد طالبی زرین کمر به توافق رسیده است.
حسن رحیمی که به دلیل مصدومیت و بعد از بازی های المپیک در هیچ میدانی حضور نداشته در جام باشگاههای کشتی آزاد جهان پس از دو سال به روی تشک خواهد رفت.
مدیران باشگاه بیمه رازی بابل در صدد جذب دو کشتی گیر روس نیز هستند که به نظر می رسد یکی از آنها «ماگومد قربان علی اف» دارنده مدال طلای جهان باشد که در چند سال گذشته همواره یکی از اعضای ثابت این تیم بود.
تیم ستارگان ساری دیگر نماینده کشورمان برای حضور در این مسابقات تاکنون موفق به جذب یدالله و ارشک محبی، بهمن تیموری، امیر محمدی، مهران شیخی و مهدی یگانه جعفری شده است و طی روزهای آینده تعدادی دیگر به جمع آنها اضافه خواهد شد.
البته این تیم در جریان لیگ برتر باشگاههای کشور عبدالرشید سعدالله یف و رسول قاضی ماگمدوف دو آزادکار عنوان دار روس را در خدمت داشت، اما به نظر می رسد، شرایط مالی این تیم شمالی، اجازه دوباره به خدمت گرفتن این دو کشتی گیر سرشناس دنیای کشتی را به آنها نمی دهد.
چهارمین دوره رقابت های کشتی آزاد جام باشگاه های جهان شانزدهم و هفدهم آذرماه پارسال در تهران برگزار شد. در آن دوره، تیم «ایزی پایپ» ایران با نتیجه ۶ بر ۴ تیم «تایتان مری کوری» آمریکا را شکست داد و در جایگاه نخست ایستاد.
در مسابقه رده بندی نیز تیم «ستارگان ساری» با پیروزی بر نماینده مغولستان، سوم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار